vanaf 2005....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

vanaf 2005....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 09:22

moet je met veiligheidscap starten en mag je bij de paarden tot het ZZlicht niet meer met hoedje starten!!

Je hebt mensen met paarden en je hebt paardenmensen


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:23

waar heb je dat vandaan???

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:24

Hmm.. fijn is dat Tong uitsteken

Laat die Z maar zitten, ik ging voor het hoedje Schijnheilig

Haha nee hoor Tong uitsteken

Aan de ene kant kan ik het me wel voorstellen... maar dan nog. Ik denk dat je van Z ruiters/amazones wel mag verwachten dat ze goed stevig in het zadel zitten niet meer zomaar vallen..

Ach ja, de Z is voor mij als eenvoudig M amazone nog wat ver weg Tong uitsteken


Ben idd ook wel benieuwd waar je het vandaan hebt?

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 09:26

chantal_cs schreef:
waar heb je dat vandaan???

m'n instructice zei het gister

Je hebt mensen met paarden en je hebt paardenmensen

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:28

Bel eerst maar even met het KNHS centrum...........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:34

Tjonge tjonge. Als dit nou nog 1 keer geroepen wordt.. Ik eet mijn hoedje alvast op! Haha!
typisch geval van klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt...

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 09:40

zo erg is het toch niet?? Verward

Je hebt mensen met paarden en je hebt paardenmensen

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:03

Ik denk niet dat de heer De winter (van l'Hiver) blij is met dergelijke berichten.......

Mocht een veligheidscap verplicht gaan worden dan denk ik dat dat hoogstens gaat gelden voor de klassen t/m M2.
In de Z is een grote burgerlijke ongehoorzaamheid te verwachten.
Dat hoedje is namelijk een kindsdroom van vele jonge Ankys.......

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:10

Dat van die burgerlijke ongehoorzaamheid klopt wat mij betreft.

Dat van die jeugddroom is blijkbaar alleen van toepassing op de oud KNF leden Knipoog

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:10

Ik vind het wel goed dat ze het verplichten. Die Z-ruiters/amazones kunnen ook heus wel van hun paard vallen en lelijk terecht komen!
(De beste ruiter valt wel eens van zijn paard Tong uitsteken )

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 10:11

andrea16 schreef:
Ik vind het wel goed dat ze het verplichten. Die Z-ruiters/amazones kunnen ook heus wel van hun paard vallen en lelijk terecht komen!
(De beste ruiter valt wel eens van zijn paard Tong uitsteken )

helemaal mee eens *LOL*

Je hebt mensen met paarden en je hebt paardenmensen

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:13

andrea16 schreef:
Ik vind het wel goed dat ze het verplichten. Die Z-ruiters/amazones kunnen ook heus wel van hun paard vallen en lelijk terecht komen!
(De beste ruiter valt wel eens van zijn paard Tong uitsteken )


Gelukkig helpt zo'n veiligheidscap ook tegen gebroken nekken en benen! Oh nee. Wacht. Toch niet.

Leuk, zo'n zichzelf herhalende discussie Scheve mond

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 10:14

ja daar heb je wel gelijk in yokie maar als je die risico's niet wil nemen moet je niet paardrijden... en bestaat dit topic al dan?? Verward

Je hebt mensen met paarden en je hebt paardenmensen

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:17

yokie schreef:
Gelukkig helpt zo'n veiligheidscap ook tegen gebroken nekken en benen! Oh nee. Wacht. Toch niet.

Leuk, zo'n zichzelf herhalende discussie Scheve mond


Ja, dan moet je niet gaan paardrijden als je geen gebroken nek en been wilt. Of je moet jezelf helemaal in willen pakken... Je weet van te voren dat je er een keer afvalt en iedereen gebeurt heus wel eens wat, of is al wat gebeurd.


CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:32

andrea16 schreef:
Ik vind het wel goed dat ze het verplichten. Die Z-ruiters/amazones kunnen ook heus wel van hun paard vallen en lelijk terecht komen!
(De beste ruiter valt wel eens van zijn paard Tong uitsteken )

Dan moeten ze dat ook doen t/m de GP...........

En op wedstrijd is slechts 1% van je totale rijtijd........... thuis rijden die ruiters er ook niet mee.

Gert van den Hof beleert zelfs de jonge paarden in openbare clinics ZONDER helm omdat ie dat veiliger vindt......

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:35

en je mag toch verwachten dat ruiters/amazones in de Z1 en Z2 hun paarden net zo goed onder controle hebben als in het ZZ-L.

Wat een onzin zeg!

Trouwens het is nog steeds nieteens verplicht om met n veiligheidscap (nog steeds te lezen op de regelementensite van de KNHS) te starten, dus deze "regel" lijkt me erg drastisch!

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:37

Het heeft allemaal met verzekeringskwesties te maken. Als je valt en hoofdletsel oploopt terwijl je géén cap droeg, dan hoeft de verzekering niet uit te keren; is mij verteld. Maar als je bijvoorbeeld je knieband scheurt, of je bovenbeen breekt, dan weer wel, want dat is geen hoofdletsel. Verzekeraars èn verenigingen moeten dus ook nog eens heel erg oppassen hoe ze eea gaan formuleren.

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:38

oke dat kan maar waarom vind hiij dat veiliger dan? gewoon een vraagje.......

marciano----->m1 +11 --->>> 4 de op de nederlandse !!! L springen+2..
ixion------->B +7 mijn topperss

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:38

Michelle77 schreef:
Trouwens het is nog steeds nieteens verplicht om met n veiligheidscap (nog steeds te lezen op de regelementensite van de KNHS) te starten, dus deze "regel" lijkt me erg drastisch!

3-punts sluiting is bij de dressuur wel verplicht en de veiligheidscap/-helm natuurlijk ook bij het springen.

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:40

oke


CGJ12! waarom vind hiij dat veiliger dan? gewoon een vraagje.......

marciano----->m1 +11 --->>> 4 de op de nederlandse !!! L springen+2..
ixion------->B +7 mijn topperss

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:41

Sinds een paar weken is bij ons op de vereniging ten alle tijden een cap verplicht, anders word je zonder pardon de les uitgestuurd.
Die regel zullen ze wel niet voor niets hebben ingevoerd, lijkt me

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:42

Schijnt meet te vallen Lovely.
Maar sommige verenigingen kiezen de weg van de minste weerstand en kiezen het zekere boven het onzekere.
En uiteindelijk wordt in Nederland alles wel verzekerd.
Je dacht toch niet dat ze je op de grond lieten liggen met je schedelbasisfractuur???

Maar eerlijk gezegd ben ik er veel benauwder voor om mijn benen / nek te breken dan mijn schedel. Die kan namelijk wel iets hebben.
En mocht het dan goed fout gaan hoef ik in ieder geval de gevolgen niet meer te dragen........
Het klinkt een beetje cru, maar ik breek liever mijn schedel dan mijn nek.
Het is maar waarvoor je kiest.

Veel te vaak zie ik op de concoursen allerlei touwen tussen ringen e.d,. waar ik veel meer gevaar in zie.......

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:43

essie79 schreef:
Sinds een paar weken is bij ons op de vereniging ten alle tijden een cap verplicht, anders word je zonder pardon de les uitgestuurd.
Die regel zullen ze wel niet voor niets hebben ingevoerd, lijkt me


Inderdaad, die regel is er niet voor niets. En er wordt gezegd dat Z-ruiters een stevige zit hebben zodat ze er niet snel af vallen. Z-springruiters hebben dan ook een stevige zit, waarschijnlijk nog wel beter, en die zouden dan ook zonder veiligheidscap mogen rijden? (lijkt me toch niet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:45

CGJ12, je hebt zeker wel gelijk dat de terreinen niet altijd geweldig veilig zijn. Als ik al zie hoeveel loslopende honden ik wegstuur op een wedstrijddag Verward.
De meeste ongelukken gebeuren volgens mij omdat mensen op pad gaan met een paard wat ze thuis nog niet eens door de buitenbaan kunnen sturen, ik vraag me dan echt af of het niet de goden verzoeken is op wedstrijd.

Essie, ik vind het wel begrijpelijk dat je een cap op moet als je onder begeleiding in een groepsles rijdt.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:45

Als je de paardensport wilt "beveiligen" is er een betere oplossing:

Alle hengsten van het kaliber:
Jazz/ Krack / Ferro / Gribaldi gelijk castreren en hengsten van het kaliber "hobbelpaard( liefst kleiner dan 1.50)" aankeuren.

Wellicht in de toekomst iedereen op een kruising tussen een Dartmoor (SUPER braaf) en een ijslander (sterk).

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers