stout - stouter - het stoutste

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

stout - stouter - het stoutste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 19:14

Ik heb Jamey nog nooit zo baldadig meegemaakt. Ik ging haar na het rijden terugbrengen naar het land (met de hengstenketting, ze is namelijk nogal sterk en vorige keer kon ik haar daardoor nog net houden) en ze begon al een beetje opgefokt te doen. Dus ik doe het hekje open, laat jamey in het land en houd haar nog steeds vast en doe het hekje dicht. Dus ik loopt een stukje met Jamey naar voren het land in (anders moet ze over die vreselijke greppeltjes springen om bij haar vriendjes te komen) begint ze opeens te rennen. Maar ze had die hengstenketting om dus ze kon niet verder rennen. Dus ik schreeuw zo; JAMEY, OPHOUDEN NU!. Gaat die malloot op der achterbenen staan, en niet zo'n klein beetje ook. Ze stond helemaal recht overeind Ik heb haar nog nooit zo hoog zien stijgeren. Ik hoop maar niet dat ze dit truukje onthoud want dan ben ik niet zo blij.

Ze is echt baldadig geworden sinds ze op het land staat Schijnheilig

'The readiness is all'


nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:20

ja joh vrijheid blijheid he?maar niks ergs gebeurt hoop ik?nou ze was gewoon blij joh.

Bart..we zullen je missen r.i.p

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 19:33

Nee niks gebeurt, maar ik stond echt perplex. had haar nog nooit zo hoog zien steigeren, en deed ook maar snel een stapje achteruit voordat ik zo'n leuk voorbeen van haar tegen me kop aan krijg.

Blij mag je zijn, amen, maar dan hoeft ze nog niet zo idioot te doen hoor

'The readiness is all'

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:35

Je hebt haar toch wel heel duidelijk verteld dat dit niet de bedoeling is van jullie samenwerking toch

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 19:38

gijsenkim schreef:
Je hebt haar toch wel heel duidelijk verteld dat dit niet de bedoeling is van jullie samenwerking toch

Tuurlijk Ik was namelijk nogal boos Schijnheilig En dus heb ik haar even goed de waarheid vertelt (ja vertelt ja, met verheven stem, ik heb haar maar geen mep verkocht). En toen ging ze echt zo heel zielig kijken van 'het was niet mijn bedoeling!!!!!!!!!!' *LOL*

'The readiness is all'

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:59

vossebier schreef:
Tuurlijk Ik was namelijk nogal boos Schijnheilig En dus heb ik haar even goed de waarheid vertelt (ja vertelt ja, met verheven stem, ik heb haar maar geen mep verkocht). En toen ging ze echt zo heel zielig kijken van 'het was niet mijn bedoeling!!!!!!!!!!' *LOL*

Knipoog Haha!

Rimca
Berichten: 22
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:10

Ik zou zeggen: niks vrijheid blijheid, dit is iets wat een paard echt abso-uut niet mag doen. Vraag blijft bij mij dan wel hoe je dan moet straffen, want negeren kan niet in deze lijkt mij. Misschien weer het land uit? en opnieuw? Ik vin dat het moeilijkst wat er is: goed straffen en/of negeren en goed gedrag gelijk belonen....

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:26

vossebier schreef:
Tuurlijk Ik was namelijk nogal boos Schijnheilig En dus heb ik haar even goed de waarheid vertelt (ja vertelt ja, met verheven stem, ik heb haar maar geen mep verkocht). En toen ging ze echt zo heel zielig kijken van 'het was niet mijn bedoeling!!!!!!!!!!' *LOL*

Als mijn paard zoiets flikt, krijgt hij een knal met het halstertouw, stemverheffing is dan echt niet voldoende... Ik hoop dat het voor jouw paard wel genoeg is. Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:28

ik zou naar hem schoppen..klinkt heel hard..maar als hij dit bij een ander paard doet reageert die ook zo..

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 20:35

Billy schreef:
Als mijn paard zoiets flikt, krijgt hij een knal met het halstertouw, stemverheffing is dan echt niet voldoende... Ik hoop dat het voor jouw paard wel genoeg is. Haha!

Ik hoop het ook Bloos! Maar ze schrok wel heel erg dat ik zo tegen haar tekeer ging. Maarja, ze moet dit natuurlijk niet vaker gaan doen want dan krijgt ze natuurlijk wel een mep

'The readiness is all'

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:11

je had toch een hengsten ketting?
moet je volgende keer een korte ruk aangeven en niet te veel tegen praten engewoon verder gaan waar je mee bezig was.
hielp bij mij wel altijd

groetjes ikke

Onze dochter Megan Dewi 09-12-2007

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:12

randie schreef:
ik zou naar hem schoppen..klinkt heel hard..maar als hij dit bij een ander paard doet reageert die ook zo..

en waar denk je te schoppen als hij rechtovereind tegenover je staat?

Goedgekeurd onderschrift :)

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 10:41

Ik ben trouw aan mijn hengstenketting. Zowieso omdat ze hem wel eens probeert te smeren en ik dat niet nog een keer wil meemaken DAT ze de kans krijgt om hem te smeren. Volgende keer krijgt ze helemaal een pak op der flikker, maar ik hoop zo dat ze niet het stijgeren verder gaat gebruiken.

'The readiness is all'


cinvaro

Berichten: 422
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: groningen/ drenthe/ Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:32

je was vast wel geschrokken.

mijn merrie heeft eerder vaak genoeg met zijn touw i het lang gerend omdat we hem niet konden houden

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:02

Wat zal je zijn geschrokken zeg!

Je kunt beter maar een cap op doen de volgende keer

Ik heb altijd een klein zweepje in m'n hand als ik een moeilijk paard buiten zet.

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:00

Billy schreef:
en waar denk je te schoppen als hij rechtovereind tegenover je staat?


Nagelbijten / Gniffelen

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:22

Ik zou hem denk ik ook een schop verkopen (als ie weer met 4 benen op de grond staat Knipoog ). Ik tolereer dat dus echt NIET he!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts en 119 bezoekers