Hoeveel hooi/stro per jaar ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Hoeveel hooi/stro per jaar ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-02 18:37

Hoeveel hooi en stro denken jullie dat ik nodig heb per jaar ???

Mijn toekomstige paard zal overdag altijd buiten staan (tenzij natuurlijk heel vies weer), in de zomermaanden ws dag en nacht. Ik heb een behoorlijk grote stal (ca. 4,5 x 4), ik hoop een tinker te kunnen kopen van ca. 1.50m. Wat denken jullie ?? en weten jullie de gemiddelde kosten van hooi en stro.

groetjes Siggy

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 18:46

Ik denk dat je met een baal of 30 hooi een heel eind komt.
De prijs varieert een beetje maar reken ongeveer €3,= per baal
Stro is afhankelijk van de grote van je stal en hoe viezerd je paard is.
Onze merrie at zoveel stro en maakt zich zo vies dat ze nu op houtkrullen staat.
De prijs is redelijk gelijk aan die van hooi


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 18:54

Ik heb er verder geen verstand van, want ik heb nooit een paard aan huis gehad, dus ken de prijzen van hooi en stro niet. Maar ik heb wel eens gehoord dat je voor een paard wat aan huis staat ongeveer op fl 375,- per maand uitkomt aan hooi, stro en biks.
Een stal van 4m x 4,5m is wel lekker groot....

Je suis Charlie.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 19:15

40 balen hooi denk ik

en stro is moeilijk te zeggen nu met mystery gebruik ik er 3 per week mijn stal is 4,5 bij 4 meter en mystery is niet echt schoon maar ook niet echt vies. dit is nou in de winter dus ja ik zou het echt niet weten

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 19:28

Cassidy schreef:
Ik heb er verder geen verstand van, want ik heb nooit een paard aan huis gehad, dus ken de prijzen van hooi en stro niet. Maar ik heb wel eens gehoord dat je voor een paard wat aan huis staat ongeveer op fl 375,- per maand uitkomt aan hooi, stro en biks.


Ik heb er 2 van dat formaat (en eetlust) bij huis staan en ben dat bedrag voor 2 paarden nog niet kwijt *LOL*

Siggy: je zegt dat je paard veel buiten zal komen te staan. Bedoel je dan op het gras of in een (zand)paddock, dat scheelt nl. nogal in hooi.

Ik gebruik voor 2 paarden ong. 5 balen p/week á Euro 3,20.

Verder komen ze bij mij ook alleen 's nachts op stal. En ik verbruik 4 balen houtkrullen p/maand á Euro 7

Ik voer per dag 3 kg bix p/dag (Derby) á Euro 7 per 25 kg.

Per maand per 2 paarden dus ong. Euro 117. Die van mij staan in een paddock.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 23:18

Voor mijn tinker en de drie pony's bestel ik elk jaar 220 balen hooi en 210 balen stro. Dat zijn die gewone kleine balen. Voor stro betaal ik f 2,- en voor hooi f 3,50

Met het stro kom ik altijd goed uit maar hooi moet ik nogal eens bijhalen. De tinker heeft een box van 4x5 en staat van mei tot oktober dag en nacht buiten en van oktober tot mei gaat hij 's avonds naar binnen en 's ochtends weer naar buiten. De shet idem dito maar daar hoeft maar een plak stro per dag bij. De andere pony's staan altijd buiten.
Met zijn vieren eten ze een baal hooi per dag op maar in de zomermaanden krijgen ze geen hooi omdat ik dan genoeg gras heb. Ik heb een grote tinker (1.62m) en die eet zo'n vier plakken hooi per dag op.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 23:50

Percy schreef:
Voor mijn tinker en de drie pony's bestel ik elk jaar 220 balen hooi en 210 balen stro. Dat zijn die gewone kleine balen. Voor stro betaal ik f 2,- en voor hooi f 3,50
....


Ik zie hier nogal eens fantasieprijzen voorbijkomen (aan de hoge kant bedoel ik dan) maar dit lijkt erop Knipoog
Hooi en stro laat ik komen uit Duitsland, maar deze prijzen haal ik echt niet. Adres graag !
Tenzij de prijzen in Euro's zijn natuurlijk, maar ik zie toch echt f'jes staan.
Heeeele kleine baaltjes zou natuurlijk ook nog kunnen, maar ik neem aan dat je bij die hoeveelheden ook de prijs per ton wel bij de hand hebt.
Bertus

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 00:08

Nee hoor, het zijn flinke balen; het is elk jaar weer zweten om ze de zolder op te krijgen Haha!
Voor dat geld worden ze ook nog keurig thuisbezorgd met de trekker en helpen ze ook nog om ze de zolder op te krijgen.
Maar verder dan ze met hun trekker kunnen komen leveren ze niet helaas Knipoog
En, ze leveren alleen aan hun vaste klantenkring. Tot er één zijn rekening niet betaald heeft dan hebben ze weer ruimte voor een nieuwe klant Haha!

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 00:12

Voor 4 pony's met redelijke boxen (3,5 x 3,8) gebruik ik in de winter zo'n 2 balen stro per dag. Ze lopen gem. 4 uur per dag in de paddock. Ik koop ze voor fl 2,- tot fl 2,50 per (normale) baal, ligt eraan of ze zo van het land komen of later in de winter uit de loods.

Ik voer ze onbeperkt hooi en dat is ook ongeveer 2 balen per dag. Een deel van eigen land en een deel aangekocht voor fl 5,- per (normale) baal.

Ze krijgen zo'n 1,5 tot 2,5 kilo brok per dag, afhankelijk hoe ver ze zijn in de dracht en als ze een veulen erbij hebben krijgen ze iets meer totdat ze overdag op het land gaan. Dan krijgen ze uiteraard minder brok en hooi.
Ik voer Pavo 2 en merriebrok en ik heb eigenlijk geen idee wat dat kost per zak.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 08:53

Ik gebruik voor 1 paard ongeveer 100 balen hooi per jaar en ongeveer 3 balen stro per week. even rekenen, dan is dat 52x3= 156 balen stro per jaar. (imker heeft een stal van 7x3,5 meter)
Kosten van hooi zijn ca. €3,- en stro €120,- per ton.

Toos paardloos

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 09:16

Reken op een 10 kleine pakjes hooi per maand, à ± € 3,-- in de winter. Stro zal ook ongeveer zoiets zijn, waarschijnlijk een klein beetje minder en waarschijnlijk ietsjes goedkoper.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 11:09

Ilindra schreef:
Ik denk dat je met een baal of 30 hooi een heel eind komt.
De


nou daar red ik het niet mee voor loulou (fjord) ze eet ongeveer 2,5 pak in de week (in de winter dan)

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-02 18:17

mmmm, daar zitten nog behoorlijke verschillen in.

Ik denk dat ik het eerst maar eens op de gulden middenweg houd en van elk ca. 50 balen bestel.

Ik heb een paddock en genoeg weiland om een paard de hele zomer op te hebben. Het is natuurlijk nog even afwachten hoe ik de dagen ga indelen. Ik heb vroeger een New Forest gehad, die kon echt niet langer dan een halve dag op de wei, want die vrat zich kogeltje rond. Maar in de zomer moet ik in principe aan het gras alleen voldoende hebben.

bedankt voor de reacties !!!

groetjes Siggy

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jos_1, Kyno en 26 bezoekers