Ondergrond buitenbak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Ondergrond buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 11:04

Hallo!
Ik weet dat ik veel vragen stel, maar ben dan ook druk rond aant neuzen om het beste (en liefst ook nog redelijk betaalbaar) voor mijn aanstaande paardje klaar te maken. Pling
Mijn vraagje is: Ik wil een buitenbak maken van 20 x 40 meter, is het dan voldoende om de grond in 1e instantie gewoon om te woelen?
Of om er een laag van +- 30 cm uit te graven en er +- 25 kuup gelezand in te storten?
Ik heb geen idee, er zijn zoveel dingen mogelijk die sterk van prijs wisselen. Wat raden jullie me aan?
Alvast bedankt, (en ik zal niet meer zoveel vragen stellen Schijnheilig )
Groeten!

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:24

Ik zou me hier 's heel goed over laten informeren. Of gewoon aanbellen bij mensen bij je in de buurt die ook een buitenbak hebben.
Als je verkeerde ondergrond hebt, kun je allerlei ellende krijgen (blessures!!) en als het water niet goed wegloopt, krijg je in het voorjaar,najaar en winter een vette modderbrij en heb je een hoop geld weggegooid.

Sap

Berichten: 1019
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Home is where the heart is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:26

Wij hebben zeezand in de bak liggen. Maar als je wilt oefenen voor wedstrijden ofzo, is zand misschien een beetje zwaar. Misschien kan je dan rubberen schraapsel er doorheen doen. Ik zou geen houtsnippers er doorheen doen, want die blijven vaak vastzitten in de hoeven. Informeer anders bij een bedrijf voor die ondergronden wat het beste is of vraag in de buurt wat voor ondergrond ze hebben. Succes!

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:29

Weert? is dat zandgrond? Ik woon zelf in kleigebied en daar is het omwoelen van grond absoluut niet voldoende. ook kun je dan geen 30 cm uitgraven want dan creeer je een zwembad in de regentijd.

Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 11:35

Volgens mij is dat idd zandgrond in weert.
Zal het eens opzoeken in archief bij het bedrijf waar ik werk die weten het vast