War kan een shetlander dragen?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

War kan een shetlander dragen?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-02 22:00

Ik ben namelijk al veeeeeeel te groot, maar ik kan nog niet meelopen Haha! Zij is 1 meter. IK 1.60 en ik weeg 50 kilo. Ze heeft ook een dik buikie Knipoog Ben ik nu nog niet te zwaar??? Ze loppt lekker door en kan ook nog makkelijk springen Haha! Dus denken jullie dat ik er nog wel ff op mag Lachen Wat ik hoop!!!! mazzel


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 22:16

Een shetlander is in verhouding met een groot paard veel sterker.

Een shet draagt de helft van zijn eigen gewicht en trekt 3x zijn eigen gewicht.
Qua gewicht kan je nog lang op een shet rijden, qua lengte is dat een ander verhaal Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 22:23

Tja, dat is zo een beetje de eeuwige discussie. Sommigen vinden dat het best gaat (of het "staat" is dan weer een andere kwestie Knipoog ) en anderen vinden het bijna dierenmishandeling.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 22:25

Ik ben 161 cm en rijd op mijn shet van 96 cm. Ik ben 40 kg.
Maar er zitten ook wel eens volwassenen op hoor. Alleen rijden die er niet serieus op. Maar ik spring ook rustig 50 cm met hem. Kan dus makkelijk.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

shetdrage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-02 22:45

Nou mijn shet weeg iets van 250 kilo., dus de helft is 125 dus dat zou ze kunnen dragen??? Haha! Nou dat zou ik wellens willen zien. Haha! maar ik weet ook dat het niet zon mooi gezigd is, maja ze wordt helemaal happy jog als ik met het hoofdstel kom aanlopen. En ik denk ook niet dat je er zosnel mee kan stoppen, omdat je te zwaar wordt.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 23:23

Ik heb shetlanders verzorgd. en ik ebn ongeveer 1.65m en weeg 43 KG en die bonte shet van 1 meter kan dat goed dragen. Ze gooit me er met gemak af en gaat er als een gek vandoor als ze dat wilt. ook de andere shet van 90cm kan dat goed. kijk maar es op mijn site:
http://www.kinderlines.nl/homepages/ver ... tties.html

En ik las net in de penny dat een stevig shet wel 50 tot 55 CM kan dragen. Dus dan kun je er goed op rijden. een shet kan gerust een lichte volwassene dragen.
En het is zéker geen dierenmishandeling, ze hebben er juist lol in!
Dus ik zou zeggen rij maar lekker door! Ok, het staat misschien een beetje gek, maar wat kan dat schelen? als je maar plezier hebt!
groetjes Monique Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

shettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-02 22:33

He Apollo. Bedankt, voor de info. Ik heb op je website gekeken eg gaaf hor. M Haha! Ijn shet gaat er ook met gemak van door Slapen en bokken Dromen dat ze dan doen dus ik denk dat ze me wel houd Haha! Ook spríngen welweleens doet ze echt super, allen glijen we nog een meter verder al het geregend heeft Knipoog We rijden in de wei. maar ik hoop dat ik biinnekort weer ook haar kan rijden zie hoefbevangen. Want die man wil haar niet te veel belasten Verward

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 16:39

mijn shetje is 11 jaar en 1.02m ik ben zelf 1.75 ongeveer en ik weeg 63 kg Boos! ik rijd gewoon op mijn shetje ze vind het niet erg en ze kan me houden !!

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Nobody is perfect , my name is nobody Haha! *LOL* * hehe *

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-02 18:55

hahahaha nou dat is heel gaaf. Verslavend he op sheties?!!!!!!!!!!!!! Maar ik mag er nu niet meer op Verdrietig Frusty Verdrietig


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 19:33

ik denk dat je nog best op je shetje kan rijden. Maar echt dressuren gaat niet zo goed want je benen zitten gewoon in de weg. maar een lekker buitenritje zo af en toe gaat best

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 21:47

Ik ben 1m62 & weeg iets van een 52 kg, & rij ook regelmatig op de shetlander van vrienden. Echt rijden gaat niet, omdat ik met mijn benen niet aan het beestje zijn buik kan, maar buitenritten & over boomstammen huppelen gaat prima!

Maar dat is omdat die pony nooit onverwacht stopt ofzo. Heb van de week ook nog op een andere shet gereden, & daar was het probleem dat die altijd naar alle kanten wegsprong & wegliep, & toen had ik het wel echt moeilijk om te blijven zitten...

Maar het kan dus wel!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-02 21:59

Ik ben er okk niet te zwaar voor maar die man verzint allemaal smopesje zodat ik er niet meerr op mag Huilen maar het is zzoooooo gaaf IK GA HET ZEKER HEEEEEL ERG MISSEN Huilen

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 22:07

ook al zo;n shet gek!
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

nadine1

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 21:04

ik heb ook een shetlander en die is 1.08 en ik ben 1.70 en ik weeg 50 kg en hij houd mijn ook nog maar ik ga hem toch nog volgend jaar voor een kar zetten. maar mijn shetlander is door mijn vriendin al op zijn 2.5 jaar ingreden en dat vind ik echt zielig maar ja

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 21:30

Heike schreef:
ik denk dat je nog best op je shetje kan rijden. Maar echt dressuren gaat niet zo goed want je benen zitten gewoon in de weg. maar een lekker buitenritje zo af en toe gaat best

Ik ben het met Heike eens, een volwassen shet kan tot 55 kilogram dragen.

. . .
. . .
. . .

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 21:45

vroeger op de shetlandeilanden droegen ze zelfs volwassenmannen, shetten hebben een hele sterke rug.
ik vind dat iedereen er nog op kan behalve hele dikke mensen op stevige grote mannen Knipoog

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-02 21:49

lijkt me erug grappig om er eens een vent op te zien!!!! ihihihih Nou wie durft???? Tong uitsteken

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 22:02

Toen ik iets van 12 jaar was heb ik nog een hele tijd op een vrij kleine shetlander gereden.. ik denk dat ze ongeveer 90 cm. was. maar ik was ook maar iets van 1,50 m. en woog zo'n 35 kg. dat ging makklijk toen.

Vorig jaar (bijna 2 jaar geleden) heb ik nog de hele zomervakantie op een shetlander gereden.. ik was toen wel al vrij lang maar woog amper 40 kg. zag er ook nog wel normaal uit geloof ik want Beauty was heel erg groot (1.10 m. dacht ik) en stevig. ik heb veel met haar buiten gereden en nog nooit een reactie gehad van mensen op straat.

Nu ben ik ongeveer 1,70 m. en 48 kg (op dit moment 45 maar dat wordt weer 48 binnenkort Haha! ) en ik vind het niet echt fijn om op een shetlanedr te rijden, ik heb gewoon het gevoel dat ik te groot ben er voor.. voor af en toe is het wel grappig om er even op te zitten maar ik ga geen hele ritten maken ermee. Je hebt ook kleinere meisjes die er heel veel plezier mee kunnen hebben en jammer dan, ik ben er nu te groot voor.. ik zoek wel paardjes van mijn eigen lengte *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Symke, Wieke en 113 bezoekers