Op vakantie in Belgie (bos) wat mee tegen vliegen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Op vakantie in Belgie (bos) wat mee tegen vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 08:47

Volgende week gaan we 2 weken met paard op vakantie in Beerse (net onder Breda) in Belgie, bij een stal midden in het bos.

Nou zitten wij hier aan kust en hebben we heel weinig last van steekvliegen. Ik ben bang dat het in de bossen wel een stukje erger is...

Mijn paard is heel gevoelig voor vliegensteken, ze wordt veel gestoken en krijgt er van de grote bulten van...
Toch zou ik haar daar graag willen rijden en elke dag een paar uurtjes in de wei willen kunnen zetten...

Wie weet hoe erg het daadwerkelijk die kant op is met de steekvliegen en wat voor maatregelen kan ik het beste nemen voor we vertrekken??

Dan kan ik nu nog even spullen gaan verzamelen... Haha!

twobees
Berichten: 48
Geregistreerd: 30-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:26

Onze paarden staan in een wei midden in de bossen vlakbij Beerse.
En zij hebben op dit moment erg veel last van de dazen. Dus zeker aan te raden om voorzorgsmaatregelen te nemen.
Veel plezier met jullie paarden.

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:30

Misschien is het verstandig een goede vliegendeken mee te nemen. Zo eentje met hals (bucas heeft goede). En ik gebruik tijdens een buitenrit een gewone vliegendeken, zonder singels. Die leg ik dan over mn zadel of tussen het shabrak en mn zadel. Dan kunnen er teminste op het lichaam geen dazen meer komen. En misschien vliegenspray zoals leovet, veerust ed?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:31

real relief

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:34

hee nouvel, komen jullie even langsrijden dan????

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:50

hey
er is een nieuw product uit. Moet je even kijken op deze site www.kerckhaert.be en dan naar nieuws gaan. Het is ontwikkeld op de Gentse unief, en werkt echt! heb het ook. Je mag alleen geen gevoelig paard hebben, want ze kunnen er allergisch op reageren. Zo ook mijn vorige paard, die de volgende dag helemaal onder de bulten zat Scheve mond maar de dazen en vliegen bleven wel weg.
En een vliegenuitrijdeken helpt ook wel. Tegenwoordig heb je ze ook met hals.
xxx

nijntjepluis
Berichten: 311
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:09

gebruik gewoon ciroenstick die je owk voor mensen kan gebruiken, let effe op dat hij 100% plantaardig is dan kan er toch niks mee mis gaan lijkt me

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 09:05

Ik kan via Marktplaats een Dominic vliegendeken met hals van iemand kopen.
Ik denk dat ik dat maar doe, mijn paard zo gevoelig voor van alles en nog wat...

Iemand ervaring met deze dekens?