Afmelden: altijd startgeld betalen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Afmelden: altijd startgeld betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 20:06

Hallo allemaal!
Ik had even een vraagje: ik heb mij en mijn vriendin namelijk maandag opgegeven voor het concours in Gasselte, dit was dus ruim na inschrijvingssluiting. Ik kon dus meedoen in het Z springen met m'n pony en m'n vriendin kon ook meedoen in het B springen cat. E. Later belde de mevrouw op dat ik dus wel mee kon doen, maaro mdat ik maandag pas opgegeven had en zij de prijzen al had besteld, kregen wij geen beker als we in de prijzen zouden komen. Ik vond dit prima, omdat ik er toch meer voor de ervaring heen ga(en om in het wedstrijdritme te blijven) en ging daar wel akkoord mee, ik kreeg natuurlijk wel een rozet en een extra prijz zoals een voerbon. Hier zeg je een concours natuurlijk niet voor af dus ik vond het prima en ik stuurde de coupons op. Maar nu werd dus gister mijn voet helemaal dik na het rijden en zeer pijnlijk, dus ik vanmorgne naar dokter: bleek ik wondroos te hebben, een onderhuidse infectie die veroorzaakt wordt door een bacterie, en iedereen kan het eigenlijk zomaar krijgen. Je voet wordt dan helemaal blauw/rodig en je mag alleen maar rusten: dus voet omhoog en in koude doeken(omdat het al zo dik is, en het niet dikker moet worden). Maar nu mag ik dus niet lopen, laat staan rijden en doe ik dat wel dan zit ik er nog langer mee. Het lijkt me ook niet dat ik kan rijden omdat het gewoon al zo pijnlijk is, dik balen dus, maar ik heb me voorgenomen om gewoon zoveel mogelijk rust te nemen omdat ik anders misschien de 2e selectiewedstrijden moet missen volgende week. DUs ik Gasselte afbellen: zeggen ze dat ik sowieso het inschrijfgeld verschuldigt ben omdat ik me na inschrijfdatum afgemeld heb: maar ten 1e: heb ik mij ook na inschrijfdatum opgegeven en ten 2e: ik deed al niet mee voor prijzen en ten 3e: kan ik hier niks aan doen(als je paard hoefkatrol heeft, hoef je ook niet mee te doen). Ik vroeg me dus af of ik verplicht bne dit startgeld te betalen?? MIjn vriendin haar ouders zouden rijden, maar die gaan niet omdat ik dus niet ga, dus die moeten zich afmelden, maar voor hun lijkt het me wel logsich dat ze het startgeld moeten betalen, maar voor mij?? Weet iemand hoe dit zit en of ik het startgeld verschuldigt ben?


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:20

Volgens de regels ben je startgeld verschuldigd.
Als je na de inschrijfdatum afmeldt, dan moet je altijd betalen, wat de reden ook is.
Als je een medische verklaring kunt overleggen (voor je paard of voor jezelf) dan krijg je geen extra boete.
Er zijn overigens verenigingen die niet moeilijk doen en ook geen startgeld in rekening brengen, maar hieraan kun je geen rechten ontlenen.

Ik wens je veel beterschap !

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:22

Bij mijn vereniging is het sowieso betalen als je je na de sluitingsdatum nog afmeld.
Wanneer ze commentaar krijgen (en dat krijgen ze regelmatig daarover) verwijzen ze naar de Paard&Sport waar dat die afspraak in heeft gestaan)

Maar het gebeurt ook wel dat verenigingen er niet moeilijk over doen als je het netjes meld en het niet tig keer achter elkaar doet Knipoog

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 20:22

Dankjewel Lachen Maar als ik nou een medische verklaring kan regelen met m'n huisarts, dan ben ik dus dat startgeld niet kwijt?

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:31

In principe ben je het startgeld altijd kwijt als je na de inschrijfdatum afmeldt, tenzij de organiserende vereniging het je kwijt wil schelden (ze zijn dit niet verplicht).
Je hoeft alleen geen extra boete te betalen.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 20:33

Ow oke, dan krijg ik vast nog wel een rekening toegestuurd. Lachen

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

Nouzeg
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:10

ja helaas kan je daar wel op rekenen. Huilen
Het verschilt wel vaak hoor. De ene verenging doet ERG moeilijk en de ander maakt zich er niet druk om.

Maar officieel moet je dus betalen.
Zelfs als je paard kreupel is of erger....

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 21:20

Haha nou in dit geval is mijn paard dus niet kreupel, maar ik zelf:P. Maar ik denk dat er niks anders op zit dan gewoon te betalen, aangezien de man waar ik mee gebeld heb om me af te melden meteen zij dat ik dan wel het startgeld kwijt was. Ach pa en ma betalen vast wel, na ff boos te zijn geweest. Tong uitsteken

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770


Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:01

Mn instructrice had een gat in dr voet, ze moest ook gewoon de wedstrijden betalen...

Volgens mij hoef je toch alleen maar startgeld te betalen als je al op de startlijst staat?

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:07

Als je je na de sluitingstermijn afmeldt moet je idd altijd gewoon startgeld betalen. En terrecht naar mijn mening.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 06:14

Samsam schreef:
Als je je na de sluitingstermijn afmeldt moet je idd altijd gewoon startgeld betalen. En terrecht naar mijn mening.


Dit ben ik niet helemaal met je eens, ik vind dat als je een veearts of doktersverklaring hebt en je na de sluitingsdatum afmeld dat dit wat anders is dan zomaar afmelden zonder geldige reden.
Moet ff de regelementen naspitten maar volgens mij was het zo dat als je met veearts/dokters verklarng afmeld dat je dan juist niet hoeft te betalen, toch?

Heb het helaas zelf aan de hand deze week, paard is ziek mag niet gereden worden. Dus netjes afgemeld na sluitingsdatum (paard zou 2x worden uitgebracht door mij en door Denise) met de reden waarom (bevangen).
Was prima, hoefde niet te betalen en geen veeartsverklaring te overleggen. Willen ze dat wel een verklaring, ook geen probleem, kan ik zo vragen aan mn veearts.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 06:18

Ik heb het zelfs gehad toen ik mijn paard moest laten inslapen door een zeer zware koliekaanval. Vrijdag's ochtends om half zes ingeslapen, belde in de loop van vrijdag de wedstrijd af van zondag en moest evengoed het startgeld betalen.
Dat vond ik wel erg hard gesteld, heb je al zoveel verdriet en dan nog zoiets misselijks er over heen. Ik ben ook jaren daar niet meer heen geweest.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 08:07

Vippie schreef:
Dit ben ik niet helemaal met je eens, ik vind dat als je een veearts of doktersverklaring hebt en je na de sluitingsdatum afmeld dat dit wat anders is dan zomaar afmelden zonder geldige reden.
Moet ff de regelementen naspitten maar volgens mij was het zo dat als je met veearts/dokters verklarng afmeld dat je dan juist niet hoeft te betalen, toch?

Heb het helaas zelf aan de hand deze week, paard is ziek mag niet gereden worden. Dus netjes afgemeld na sluitingsdatum (paard zou 2x worden uitgebracht door mij en door Denise) met de reden waarom (bevangen).
Was prima, hoefde niet te betalen en geen veeartsverklaring te overleggen. Willen ze dat wel een verklaring, ook geen probleem, kan ik zo vragen aan mn veearts.


Je wilt niet weten hoeveel mensen dan ergens een verklaring vandaan weten te toveren, zo valt er niet een concours te organiseren.

En met dokters DA verklaring hoef je de BOETE niet te betalen, wel gewoon het startgeld, de verenigingen die dat wel doen zijn erg coulant! Maar dat hoeven ze niet.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:26

Inderdaad, na de sluitdatum afmelden moet je betalen en met een verklaring van dokter of dierenarts geen boete, bij de meeste verenigingen ben je echter ook je borg kwijt.

Wij hebben besloten dit anders te doen, wij sturen een rekening en vermelden daarin dat als je binnen een week een dokters of dierenarts verklaring in kunt leveren dan komt het inschrijfgeld te vervallen. Nu is het zo dat sommige misschien wel extra makkelijk aan een verklaring kunnen komen, maar dat nemen we dan maar voor lief, je hebt al pech genoeg als je door ziekte van jezelf of je paard niet mee kunt doen (we gaan ervanuit dat iedereen hier eerlijk in is). Ik moet zeggen dat dit door iedereen als zeer positief ontvangen wordt, gelukkig.

Maar nu even wat anders, iets waarin het reglement niet voorziet. Een sterfgeval in de familie of vriendenkring, je kunt iemand moeilijk vragen om een kopie van de rouwkaart. Ook hier (we hebben het gelukkig pas 2x gehad) gaan we ervanuit dat iedereen eerlijk is. Maar hoe gaan ze hier mee om op de grotere concoursen met een paar honderd deelnemers.

Nog een aandachtspuntje waar wij veel klachten/vragen over krijgen:
Iemand meldt zich af na de sluitdatum, die moet het inschrijfgeld toch betalen en ziet op de startlijst dat zijn/haar plaats ingenomen is door iemand anders. Toch ook niet zoals het hoort, zo vangt een vereniging dubbel, niet netjes toch...

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:02

Je zou denken dat je met een dokters- of dierenartsverklaring geen startgeld hoefde te betalen, maar helaas geldt dat dus niet altijd.

Nog een idioot geval. Vorig jaar had ik me opgegeven voor een wedstrijd die niet door kon gaan vanwege de vogelpest. Ik mocht met paard ook het terrein niet af. Bleek dat ze de wedstrijd hadden verplaatst en dat die gewoon door was gegaan. Ik wist van niks...

Ze zeiden dat ik het maar had moeten controleren op het internet. Ik vond dat niet terecht, zij veranderen toch iets. Ik moest toch het startgeld voor die wedstrijd betalen, anders mocht ik niet starten op het kringkampioenschap. Vind het nog steeds banketstaaf Scheve mond

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:07

beppies schreef:
Nog een aandachtspuntje waar wij veel klachten/vragen over krijgen:
Iemand meldt zich af na de sluitdatum, die moet het inschrijfgeld toch betalen en ziet op de startlijst dat zijn/haar plaats ingenomen is door iemand anders. Toch ook niet zoals het hoort, zo vangt een vereniging dubbel, niet netjes toch...


Idd zou je kunnen zeggen dat het niet netjes is maar ik denk dat het toch gebeurt zodat mensen niet al te gemakkelijk gaan afzeggen.
Als ze eens geen reservelijst hebben, en ze sturen dan wel een rekening krijgen ze daar misschien weer gezeur over.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:32

beppies schreef:
Wij hebben besloten dit anders te doen, wij sturen een rekening en vermelden daarin dat als je binnen een week een dokters of dierenarts verklaring in kunt leveren dan komt het inschrijfgeld te vervallen.
...


Of kopie van de rekening vragen, dit wordt toch wat lastiger als je paard niks in het eggie mankeert toch?

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 08:11

Kopie rekening is geen slecht idee, alleen kan dan niet altijd binnen een week aan ons verzoek worden voldaan (willen we graag anders blijft het maar voortduren) en op een verklaring hoort een DA te zetten voor welke periode het paard niet aan wedstrijd kan deelnemen.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, WendyKtH en 4 bezoekers