tattoo...?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

tattoo...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 17:30

haj iedereen!
ik vroeg me dus af he, ik wil best wel een tattootje, een hele kleine bij mijn lies, maar ik durf de stap niet te zetten, en ik weet niet precies wat et moet worden.. en daarbij>>mijn ouders begraven me levend, graven me weer op om me in elkaar te slaan en duwen me dan weer terug onder de grond.. (zoiets Tong uitsteken )
heeft iemand een wijze raad waar ik wat mee kan.. ik ben trouwens 16

macho Is MiJn LiEvErD!!! EgT WaAr! Me LoVeS MaT! Lovers Party!!:#
[ToPhOrSiE!]

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:33

Over hoe je ouders je behandelen nadat ze er achter zijn gekomen dat je een tattoo hebt kan ik je niet adviseren, maar ik kan je wel uit eigen ervaring zeggen dat een tattoo schuin onder je navel geen pijn doet.
Zelf heb ik daar ook een tattoo zitten, en de pijn valt reuze mee. Ik heb tinkerbell, het elfje van peter pan laten zetten toen ik 17 was. In de tattooshop hebben ze enorm veel boeken met enorm veel leuke plaatjes waar je uit kan kiezen.
Argument om je ouders te overtuigen: niemand ziet het, want het is altijd bedekt met kleding. Maar als je verwacht dat je ouders heel heftig gaan reageren denk er dan wel nog even drie keer over na. een tattoo is een erge ruzie niet waard. Kan je beter nog een jaartje wachten ofzo.
Laatst bijgewerkt door Marieke_K op 07-07-04 17:36, in het totaal 2 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:34

niet aan beginnen als je ouders er niet achter staan Verder zou ik een neutrale kleur kiezen, en geen namen laten doen.

[o]

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 17:42

nee namen zowieso FOUT! ik wil hem echt super laag.. egt laag! zodat je et niet eens ziet als je een bikini aanhebt.. maar ik d8 aan een hartje met roze enzo ma dat lijkt me best afgezaagd..

macho Is MiJn LiEvErD!!! EgT WaAr! Me LoVeS MaT! Lovers Party!!:#
[ToPhOrSiE!]

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:44

ik heb een tatoo in mijn leis laten zetten toen ik 22 was ik wilde het al lang en pas op die leeftijd wist ik het zeker. Het is een tribel die ik zelf heb ontworpen dus niemand heeft dezelfde en ik had het ontwerp ook al een jaar of drie liggen .. geduls meid pas doen als je het zeker weet.. als hij er een keer zit dan gaat ie nooit meer weg dus ja kan er lang genoeg van genieten. Het is wel een MEGA pijnlijke plaatst trouwens.. dus bereid je voor.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 17:47

hahaha ja dat is waar! misschien moet ik ook nog even wachten, dat is wel een heel goed argument! hij zit er nog lang genoeg:D

macho Is MiJn LiEvErD!!! EgT WaAr! Me LoVeS MaT! Lovers Party!!:#
[ToPhOrSiE!]

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:05

Ik zou het niet doen voor je achtiende officieel mogen ze het ook niet zonder toestemming van ouder/verzorger, dus je ouders zouden hun ook nog kunnen aanklgen als je hem laat zetten. Ik heb er zelf nu een bijna een jaar maar ik zou het echt niet doen voor je achtiende en in je lied is het ook niet echt pijnloos.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever


Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:42

het is nooit helemaal pijnloos, voelen doeje t sowieso, ongeacht wara je m zet.
hoe je dat ervaart is per persoon verschillend.

je moet weten wat je wilt lijkt me, en niet zomaar n plaatje aanwijzen, wat je vandaag mooi vind vind je volgend jaar misschien helemaal niks.

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48197
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:48

Kaat18 schreef:
Over hoe je ouders je behandelen nadat ze er achter zijn gekomen dat je een tattoo hebt kan ik je niet adviseren, maar ik kan je wel uit eigen ervaring zeggen dat een tattoo schuin onder je navel geen pijn doet.


Ben k niet mee eens.... ik heb een dolfijntje op mijn onderbuik laten zetten, schuin onder mijn navel, en ik ben 3x bijna flauwgevallen van de pijn.... (en dat terwijl ik toch wel genoeg tattoo's had op dat moment om te weten hoe het aan moet voelen) gelukkig was de tattoëerder heel geduldig en wachtte netjes tot ik zei dat hij weer verder kon gaan.
Het inkleuren deed overigens geen pijn.

Verder: wacht tot je op jezelf woont, dan kan je doen en laten wat je wilt...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:04

Toen ik mijn tattoo liet zetten was er een meisje van een jaar of zestien. Ze liet de naam van har vriendje op haar onderlip tatoeren. Ik was heel erg verbaast en vroef of z edat wel zeker wist. Maar ze zei" ja hoor, ik heb nu al bijna zes maanden verkering en hij laat het ook doen"

Ik ben er nog verbaast over.

Binnenkort krijg ik een tweede tattoo. Op mijn enkel. Een met een hele speciale betekenis voor me.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:24

Ik zou eerst maar eens kiezen wat je wil, dat plaatje in een bureaula wegstoppen en er 3 maanden later nog eens goed kritisch naar kijken. Je gaat zoiets zolang meedragen dat je wel heeeel zeker moet weten dat je dat op je lijf wilt...

Heike: Ewww. Op de onderlip? Zichtbaar bedoel je? Bah bah bah bah...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:27

Nee niet echt zichtbaar. Het zit aan de binnenkant.

Ik denk steeds; Stel dat het toch uitgaat, dan heb je wel mooie een naam erop staan daar. Zoveel ruimte om er iets anders van te maken is er niet. En het zag er echt lelijk uit ook nog.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

brutus

Berichten: 2
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:42

Yup bedenk je dat je er je hele leven mee moet rond lopen. Tis geen piercing die je zomaar uit kunt doen. Het verwijderen is een pijnlijker en langer proces dan het laten zetten van een tattoo. I

k zelf heb er 2 jaar over nagedacht...wou al heel lang een tattoo en toen maar eens begonnen met ontwerpen. Heel veel aanpassingen gedaan nog en uiteindelijk naar een tattoeerder gestapt. Daar weer 3 maanden gewacht en hij sinds een jaar staat hij erop. Zal er ook nooit spijt van krijgen. Erg blij dat ik het gedaan heb en hij is goed gelukt.

Mijn advies: Wacht er lang mee en denk er goed overna je loopt er je hele leven mee

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:52

Denk er eerst goed over na, ontwerp eventueel wat zelf. Laat het ontwerp dan een tijdje op je inwerken zodat je eventuele aanpassingen kan maken.
Als je ouders er niet voor zijn dan zou ik helemaal even wachten. Als het goed is moet je namelijk toestemming krijgen van je ouders, gezien je leeftijd.
Mijn eerte tatoo kwam op mijn 18de en heeft mij bijna mijn slaapplaats gekost thuis. Mijn vader wilde de kaasschaaf er al bijpakken om hem deskundig er weer af te schaven......... Scheve mond
Bedenk je wel goed dat een tatoo een blijvende verbintenis met de inkt is, je kan hem er dus niet snel weer even afwassen mocht het niet bevallen.....
Succes met je keuze!!

Veni, vidi, vici

adnil
Berichten: 915
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:56

ik heb ook een tattoo in mijn lies... ik dacht dat dat heeeel veel pijn zou doen (echte held ben ik Tong uitsteken ).. maar het deed helemaal geen pijn, het is een vervelend gevoel maar pijn is een groot woord!.. ik heb een klein chinees teken en het duurde ongeveer een half uur, wel heb ik m daarna nog n keer bij laten moeten kleuren, maar dat is zo gebeurd.. ik had het wel tegen mijn moeder verteld maar niet tegen mijn vader.. nu ligt dat bij mij misschien wel een beetje anders aangezien ik 19 was toen ik ze liet zetten... mijn ouders waren er wel allebei tegen.. als je het graag wil en er goed over nagedacht hebt --> doen!!.. tegen mij zeiden ze ook misschien krijg je er later spijt van, maar als je daar van uit gaat kan je toch eigenlijk niets doen in het leven?? overal kun je wel spijt van krijgen! en in je lies ziet niemand! veel succes!! Party!!

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:58

Hoi
Ik heb er zelf 4 en laat er binnen kort weer een zetten.
in ieder geval denk er heel goed over na.
ik kan ze bedekken als ik dat wil , en op mijn werk kan ik niet met korte mouwen lopen.
ik heb 2 dochters van 16 en 18 en die wouden er ook een, ik heb er zelf niks op tegen en het zou ook wel raar zijn als ze van ons geen tattoo zouden mogen, maar er is wel een heel gesprek aan vooraf gegaan voor dat ze erop stonden.
mijn man heeft er .... ik weet geen eens is hoeveel Haha! .
kijk in ieder geval goed waar je het laat zetten en door wie.
en zet zeker niet een dom hartje of weet ik veel wat, straks als je in het bejaarde tehuis loopt en er word geroepen heee oma wat heb jij nou op je arm of buik of weet ik veel waar, dan is het toch wel leuk als je kan vertellen wat de tattoo voor je betekend.
maar als je er een heb maak dan een fototje, we willen hem natuurlijk wel zien he Knipoog
Groetjes
Annick

Violet light filled the Heavens The rain began to fall
And the cold white breath from the gypsy
Glowing through the crystall ball

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 00:02

ik heb er nog geen, maar laat er binnekort ook 1 zetten, zodra ik het lef ervoor heb.... en ik ga de tattoo-meneer waarschuwen dat als het pijn doet ik heeeeel hard ga gillen!!! hahahaha

Spero melior

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 05:22

Ik heb zelf mijn eerste tattoo genomen toen ik 16 was en heb het pas aan mijn ouders verteld en laten zien toen ik 21 was. Ik heb ze voor mezelf en niet om mee te showen, op mijn man na ziet eigenlijk niemand ze. Ik heb er nooit spijt van gehad.

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 07:35

Laat zeker geen tattoo zetten zonder toestemming van je ouders. (Gelukkig heb ik die gezien mijn leeftijd niet meer nodig Haha!). In een goede tattoo zaak zullen ze ook zeker om je legitimatie vragen. Ook geen tattoo laten zetten als je twijfelt over wat je PRECIES wilt. De tattoo zit er voor de rest van je leven!

The greatest threat to wildlife is assuming someone else will save it.

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 07:51

Ik wil er ook een bij mijn lies, samen met mijn vriendin een hartje. Ik heb wel het geluk dat ik dat gewoon mag van me ouders!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 08:46

Een goede tattoshop zet geen tatto bij een meisje van 16 zonder toestemming van de ouders.

Ik wilde ook op mijn 16e al een tattoo, maar ik heb gewacht tot ik 21 was, dan ben je net iets verstandiger. Tegen je ouders ingaan zou ik niet doen, daar bereik je niks mee, dat is het niet waard.

Laat geen plaatje zetten is mijn laatste tip, hang dat plaatje maar boven je bed. Zeker niet uit zo'n boek, daar lopen minstens 10 mensen al mee rond, saai.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Kanzi
Berichten: 2655
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 08:47

Ik heb een tattoo op mijn bovenarm laten zetten, een tribal. Heb hem zelf ontworpen en er daarna nog een half jaar over nagedacht.
Ben wel een beetje flauwgevallen; het was toch iets pijnlijker dan ik had gedacht, maar dat is voor iedereen verschillend.
Denk er in ieder geval goed over na, zonde als je spijt krijgt!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:01

Zeer doet het in ieder geval wel ja. Vooral het inkeuren vond ik pijn doen.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:09

Kaat18 schreef:
... maar ik kan je wel uit eigen ervaring zeggen dat een tattoo schuin onder je navel geen pijn doet....


...maar IK kan uit eigen ervaring zeggen dat een tattoo schuin onder je navel ONTZETTEND veel zeer doet! Ik denk het naarste gevoel dat ik ooit gehad heb!

Ik heb hem ook laten zettten toen ik 16 was, mijn moeder kwam er na een half jaar achter (en was afschuwelijk kwaad, maar het leed was al geschied...) en mijn vader weet het nog steeds niet? In ieder geval is het nooit ter sprake gekomen.

Ik had achteraf even moeten wachten en een beter zaak uitgekozen denk ik. Dit was er 1 waarvan ik wist dat ze niet naar ID vroegen, en niet al te duur was.
Niet dat mijn tattoo slecht is gezet, maar wat meer voorbereiding voor iets dat je je hele leven meedraagt was misschien verstandig geweest.

Ik heb overigens wel een teken genomen dat niet in de boeken stond, maar wel bestaand is, met een betekenis die voor mij (nog steeds) heel dierbaar is.

Oftwel mijn tip net als eigenlijk iedereen... Wacht nog even 2 jaartjes, wat is dat nou op een mensenleven?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:15

Ik ga helemaal mee met miepmiep.....

Dus nog even wachten tot je alles zelf mag beslissen in je leven!