Mijn konijn heeft een gezwel!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Mijn konijn heeft een gezwel!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 18:59

gister zat ik haar te knuffelen en toen voelde ik opeens een bobbel onder haar oog. goed voelen en ik voelde dat het doorliep naar haar kaak en dat daar ook een gezwel zit.
Nou moet ik morgen naar de DA maar ik hoop zo dat het geen kanker is !!!
heeft iemand hier ervaring mee?
het is niet zichtbaar maar je kan het wel voelen.
ik hou zoveel van dr en wil haar niet kwijt Huilen
dit is haar:
Afbeelding


Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:01

meissie toch Ach gut
ik duim voor je morgen Lovers
khoop echt dat het weer goedkomt Lachen

'In het land der blinden is eenoog koning'

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 19:02

thx Lachen ja ik hoop het ook... maar heb er al 2 verloren in korte tijd Verdrietig

_ortiz_

Berichten: 523
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:02

mijn konijn heeft *zo lang als ik me kan herineren* een gezwel op zijn nek gehad. daar is hij wel 12 mee geworden
hoop voor jou dat het niks ernstigs is

:# ...o0o.ortiz.o0o... Party!!:# ...o0o.smurf #3.o0o... Party!!:#...o0o.hardcore-fan #3 .o0o... Party!!

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 19:04

dat is goed nieuws Lachen
nu maar afwachten...

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:17

Een vanmijn konijnen had laatst allemaal bulten, toen ik het nader bekeek waren het allemaal abcessen, hij had gevochten met een van de cavia's toen ik op vakantie was.
Misschien is het bij die van jou ook wel een onderhuids abces... hopen maar

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 19:21

mn vorige knijn was overleden aan een abces..
hoe zie je dat het een abces is? er zit allemaal haar voor dus ik kan het niet goed zien Knipoog
maar ze zit bij geen andere nijnen dus ze kan niet gevochten hebben en het zit wel op een rare plek dan, onder het oog..

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:47

tja een abces zou kunnen hoor.
zelf vind ik het geweldig om zulke dingen te behandelen, zelf! eigelijk best wel slecht, maar we hebben er nog nooit problemen mee gehad
onze kat kan hele goed vechten, en komt dat met abcesjes thuis. ik dat hele ding bevoelen, en als ik dan een kortje voel, krab ik die open en druk ik het pus eruit. met een doekje dep ik het goed schoon. en trek ik dan de haren eromheen eruit zodat het open blijft..

ben benieuwd wat het nou is bij je knijn...

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:55

Weet je wat het waarschijnlijk is? Een soort van vet/voedselreserves onder zijn kin. Dat heeft een Belgische Haas bij ons op school ook (dat gezwel is echt enorm, en het ziet er natuurlijk niet uit Scheve mond), en wij vroegen ons af wat het was. De juffrouw van dierenhouderij zei dat het een soort van vetreserve was (net als bij een kameel zegmaar) wat komt door een verkeerd voerschema (gewenning..).

Waarschijnlijk niks om je zorgen over te maken, maar goed van je dat je het even door de DA laat nakijken! OK dan!

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:57

Omdat het ook bij de kaak zit heb je wel kans dat het een abces is hoor, ontstoken kies etc.
De kaak loopt vrij ver door dus het kan ook gewoon daar van zijn, dus nog neit te druk maken hoor Ach gut

Als het wel een gezwel is heb je zoveel verschillende soorten en kan er ook nog geopereert worden dat de kans groot is dat je nijn gewoon oud wordt met dat ding of succesvol geopereert.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:09

Wat een schattig konijntje heb je.

Ik hoop dat ik je een beetje gerust kan stellen, maar in mijn dierenarts-assistenteperiode heb ik heel veel konijntjes met gezwellen langs zien komen, en de meeste waren gewoon abcessen. Die werden dan opengesneden (onder verdoving, hoor), schoongemaakt, penicilline erin en dan kwam dat binnen de kortste keren weer goed.

Ik hoop voor jou dat dat in dit geval ook zo zal zijn. Iig succes ermee! Ach gut

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 21:27

Dioxide schreef:
Weet je wat het waarschijnlijk is? Een soort van vet/voedselreserves onder zijn kin. Dat heeft een Belgische Haas bij ons op school ook (dat gezwel is echt enorm, en het ziet er natuurlijk niet uit Scheve mond), en wij vroegen ons af wat het was. De juffrouw van dierenhouderij zei dat het een soort van vetreserve was (net als bij een kameel zegmaar) wat komt door een verkeerd voerschema (gewenning..).



dat is het niet Knipoog dat heeft ze namelijk ook maar dit is echt een bobbel hoor..

en bedankt voor de reacties Lachen
ik maak me nog niet te druk maar ik vind het zo raar dat het overloopt Verward
nouja we zullen zien alleen mn vorige nijn was overleden door een abces Verdrietig

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:33

Als je er bijtijds bij bent heeft het abces nog geen tijd gehad om naar binnen te slaan. Want anders loop je idd kans op bloedvergiftiging.
Maar dat komt eigenlijk niet vaak voor, hoor, echt niet, kop op

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 21:34

maar ik weet dus niet hoelang het er al zit Scheve mond want ze eet nog wel enzo heel goed. het is dat ik het voelde Scheve mond maarja ik geef morgen verslag Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:35

djangogirl schreef:
maar ik weet dus niet hoelang het er al zit Scheve mond want ze eet nog wel enzo heel goed. het is dat ik het voelde Scheve mond maarja ik geef morgen verslag Lachen


Je voelde het nog dus het zit er nog
Komt vast wel goed hoor.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Morticia

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:37

Wat een lekker diertje zeg! Volgens mij is de mijne het zusje! Gauw als een speer naar de dierenarts! Ik hoop echt dat het goed komt! Voel wel met je mee! Maar helaas kan ik je niet zeggen wat het zou kunnen zijn, daar heb ik nog geen ervaring mee gehad!

Lang leve je vrijheid van meningsuiting Knipoog

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 21:39

mja het is een lekker ding Lovers kwil haar echt niet kwijt... ze hadden vandaag geen plek meer Boos!

Morticia

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:22

Plek eisen!!! Dan kun je toch langs gaan tijdens spreekuur? of naar een andere? dat kan gewoon hoor volgens mij! En anders je tranenkunsten doen! helpt errug vaak Knipoog Volgens mij hoef je er niet eens moeite voor te doen als ik je schatje zo zie!

Lang leve je vrijheid van meningsuiting Knipoog


djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 22:30

ach het komt nu steeds dichterbij Lachen en aan de telefoon kunnen ze haar moeilijk zien Knipoog

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:07

Ik zou eerst zelf de abcessen van mijn konijn opendrukken, maar ontdekte dat het er wel heel veel waren.
Ben naar de DA gegaan, die heeft he schoongemaakt, antibiotica mee gegeven en ik moest het verder zelf elke dag opendrukken en schoonhouden.

Maar dat waren 'open ' abcesse, je zag de pus al zitten dus hoefde alleen maar even te drukken.
Hierniet aan gaan drukken, want dan kan het naar binnen slaan en dat is minder prettig.
Laten zitten waar het zit zolang je niets geks ziet behalve die bult en naar de DA ermee, ze gaan niet binnen een dag dood van een abces

Morticia

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 07:03

Ik bedoelde ook meer dat je geen moeite zou hebben om je tranen te laten vloeien, omdat ik zo kan zien wat voor een lief dier dat is en dat je wel van hem MOET houden Knipoog

Lang leve je vrijheid van meningsuiting Knipoog

Kanzi
Berichten: 2655
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:06

Zou best een abces kunnen zijn, misschien een sprietje hooi wat bij haar oog naar binnen is gekropen en daar is gaan zitten te vervelen.
Komt wel vaker voor bij konijnen en is goed te behandelen.
Mooi beestje trouwens!!!

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:21

Heel veel sterkte vandaag met je konijn. Ik zal voor je duimen en hopen dat het niks ernstigs is.

The greatest threat to wildlife is assuming someone else will save it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:23

Het zou best eens een ontstoken kies kunnen zijn, kan de dierenarts zeker wel wat aan doen!!! Leuk zijn die hangoortjes he! En zo lief!!! Lovers

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:47

en???


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GrapeshotBot, YandexBot en 12 bezoekers