Hoe los ik dit nou weer op??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Hoe los ik dit nou weer op??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:52

Probleem: Lucky is op zich heel braaf alleen met het uit de wei halen rent hij weg als je dus even hulpeloos bent (hek dichtdoen). Hij maakt hier meteen een sprint om de bak in te crossen. Dan zit ik me helemaal op te winden en zodra ik in de bak bent komt hij vrolijk naar me toe. Boos worden kan dat niet want dan zou ik hem straffen omdat hij naar me toe komt...

Dit heeft hij pas de laatste tijd en hij ziet het als een spelletje, als je dus boos wordt laat hij zich ook niet vangen..

Blijven vasthouden lukt dus niet omdat ik dan het hem moet openlaten en dan rent de rest van de kudde ook mee..

Als we met zijn 2en zijn is er niets aan de hand..

Nou schijnen maar paarden op stal hier last van te hebben en hun baasjes zeggen dan ook NEGEREN..
Maarja ik kennende ik wil hier vanaf, ik wil dat hij gewoon braaf met mij meeloopt. Dat hij niet zodra hij zin heeft wegcrosst en hij weet gewoon dat ik dan niets kan dan want ik zit met het hek..

Tips??

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:19

neem eens wat lekkers mee als je je paard gaat halen, wat brokjes of een suikerklontje, dan komt ie vanzelf graag naar je toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:22

marloezzke schreef:
neem eens wat lekkers mee als je je paard gaat halen, wat brokjes of een suikerklontje, dan komt ie vanzelf graag naar je toe.


Hij komt graag naar me toe.. tenminste in volle galop op het hek af.. Bloos Maar hoe zorg ik nou dat hij bij me blijft als ik het hek dicht moet doen?

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:24

hengstenketting om zn kin en goed vast houden, anders met longeerlijn.
kan ie een stukje rennen maar je hebt hem nog wel vast.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:28

vraagje heb je wel een touw aan zijn halster????

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:30

longeerlijn lijkt me onverstandig. maar hengsteketting is wel een goed idee. daar heb je wat meer controle mee over de neus of onder de kaak.
ja en als dat niet helpt zo ik als ik jou was het een tijdje negeren. gewoon voor het dichte hek gaan staan zijn naam roepen(als hij dan bij het hek is)
over het hek heen hengsteketting om ze snuit. en elke keer als hij er van door wil gaan en klein rukje aan het touw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:59

marloezzke schreef:
vraagje heb je wel een touw aan zijn halster????


tuurlijk Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:08

Snel vastbinden ana het hek dan en pas losmaken als je het hek dicht hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:13

Sily schreef:
Snel vastbinden ana het hek dan en pas losmaken als je het hek dicht hebt?


nouja het is met van die stroomdraden weet je wel met van die handvaten eraan met zo`n haak. En die moet je dan hard aantrekken om die haak door het gaatje heen te doen.. Snappen jullie het nog?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:14

Ojaaa die hebben wij ook Haha!

Dan zou ik het idd eens met hengstenketting of hoofdstel proberen zodat je iets meer te zeggen hebt.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:00

Tsja, ik denk het me zo in: hek open, paard omdraaien en hek weer dichtdoen. Als de hele kudde bij het hek staat wanneer jij er ook staat jaag je ze weg en kan je paard erdoor. Als je hem gewoon vasthoudt kan dat niet misgaan hoor! Als je door het hek loopt en hij neemt al een sprint moet je hem voor zijn en om trekken (gewoon touw over de neus, weet hij gelijk dat trekken niet echt fijn is). Gewoon streng zijn, geef maar een flinke ruk als hij wat probeert. Dan moet het lukken, of jullie moeten wel een rare constructie daar hebben... Haha!
Moet je het hek met twee handen dichttrekken omdat er een dikke veer op zit? Dan het lint met 1 hand vast, paard erbij zetten en dan die hand erbij voegen terwijl je wel het touw vasthoudt.
Trekt hij zich los of laat je hem elke keer er los bij staan?

Pas trouwens op dat er geen andere paarden even over het lint stappen.