gezocht nakomelingen van Nocturn en of Zerine

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

gezocht nakomelingen van Nocturn en of Zerine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 20:14

hoi ik ben opzoek naar nakomelingen van:

Nocturn : V Ladykiller 210384761 XX 280VRH XAumina H 3934 Holst 704 VRM

en of


Zerine v Uniek keur 1538NWP X Udine 26855STB

graag met foto,s als het kan Haha!


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:21

Nocturn is een hengst, zerine een merrie? Als Zerine de moeder is van jou paard dan zou ik een nakomelingenoverzicht aanvragen bij het kwpn, dan weet je of je paard meer broers/en of zussen heeft. Dan heb je zeker meer resultaat dan hier vragen.

Uit dezelfde stam als waar mijn merrie uitkomt, zijn 2 merrie's met als vader Nocturn uit 1986. Elza (Nocturn x Procureur), nooit uitgebracht in de sport, 1.63m, geen predikaten.
Evelien (Nocturn x Swap), niet uitgebracht in de sport en op keuring.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 07-07-04 20:26, in het totaal 2 keer bewerkt

- Offline -

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:21

ik heb een burggraaf X Nocturn

Je kunt weinig vinden over Nocturn op internet, dus ik ga dit topic mee in de gaten houden...

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 20:26

hey leuk ik heb een Noturn X zerine is dus waarschijnlijk een halfzusje van jou paard Haha! Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:31

burggraaf is de vader, Nocturn is de vader van de moeder. Zo moet je afstammelingen lezen, soms staat er nog bruggraaf x (Tum tum) ster v. Nocturn. Dan heet de merrie dus tum tum en heeft een ster predikaat en is een dochter van Nocturn. Vermelding van merries alleen wordt zelden gedaan. Wat is de vader van Zerine?

- Offline -

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 20:33

Nocturn is de vader en Zerine de moeder Haha!

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 20:34

Bloos! verkeerd gelezen

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 20:35

Uniek is de vader van Zerine

Trotse mamma van een prachtige dochter Lianna Louisa geboren 2 aug 2010

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:48

Ik heb ook een Nocturn merrie hier even wat info, er is net een topic over hem geweest met info over Nocturn.

daar heb ik ook links geplaats naar de site van de fokker van Nocturn ....

Dus even zoeken ...

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:57

Nocturn een import holsteiner, die in Holstien L'amour heet. die een zeer interresante afstamming heeft, Ladykiller x Roman x fahnrich x Loretto,en komt uit stam 569.

In Adelheidorf, werd hij bij de verrichting 4e van de 65 hensgten en 1e van 14 holsteiner hensgten. , maar jammer genoeg niet een stempel heeft kunnen op de KWPN fokkerij.....

Tineke Bartels heeft destijds Nocturn in de hensgtenmcompetetie gereden, maaar resultaten zou ik even op moeten zoeken...


Dit is zijn afstammelingen rapport,
Afstammelingen 1980 (veulens)
De goede bewegingen die Nocturn kan laten zien, zou men ook bij zijn kinderen mogen verwachten. In de eerste veulenjaargang van Nocturn is dit eigenlijk nauwelijks voldoende tot uitdrukking gekomen. In draf waren de veulens achter iets nauw en matig sterk, de onderbrenging van de achterhand zou iets beter kunnen hetgeen eveneens van de schoudervrijheid kan worden gezegd. De stap is voldoende ruim met een behoorlijke souplesse. In type vertoonden de veulens ras, de ontwikkeling en de maat was goed. De schouderligging en -lengte is eveneens goed doch het middenstuk zou vaak iets sterker mogen. Enkele veulens hadden iets weinig ribdiepte en sommige deden iets heupig aan. Op bouw en stand van het achterbeen, bij de vader niet het sterkste punt, was weinig aan te merken.
Getoond: 10 veulens uit 31 dekkingen.

Afstammelingen 1983 (3-jarigen)
De beoordeling van de 3-jarige nakomelingen van Nocturn wordt één jaar uitgesteld vanwege minder dan 10 nakomelingen op de keuringen.

Afstammelingen 1984 (3/4-jarigen)
Naar aanleiding van de (uitgestelde) beoordeling/rapportage van zijn 3/4-jarige nakomelingen blijft Nocturn voor de WPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 1985 (nadere toelichting)
De hengstenkeuringscommissie zal de komende tijd kritisch en met enige zorg de nafok van Nocturn volgen.
Met name wat betreft het drafmechanisme schieten zijn nakomelingen ernstig tekort, terwijl er diverse kritische bemerkingen te maken zijn op de bouw in het algemeen, alsmede de degelijkheid van het beenwerk.

andere info: van het kwpn.
Het type is goed. Het totaalbeeld is iets hoogbenig, doch vertoont wel veel ras. De bewegingen zijn ruim en correct. Een kleine bemerking kan worden gemaakt op de achterbenen, terwijl het middenstuk wat sterker zou moeten zijn.

1988 (juli) overleden na twee operaties in verband met een zakbreuk

Als je een foto van Nocturn wil moet je even PB en.....

de fokker van Nocturn heeft een iegen website met veel info over de meoderlijn van Nocturn pl;us foto,,, Hij heet Johannsen, moet je even op google zoeken, en ook onder de naam L'amour kan je wel wat vinden....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:13

udinae, je kunt je berichten editen/iets toevoegen door op de knop wijzigen te klikken, zo hoef je niet 3 berichten achter elkaar te plaatsen.

- Offline -

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:35

volgens mij had desiree83 hier op bokt een nocturn X formateur ruin, dat was haar youngh riders paard.... PB haar even!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 bezoekers