Iwaldo en Laura naar de slipjacht: fotocollage!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Iwaldo en Laura naar de slipjacht: fotocollage!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-02 20:51

Hier een aantal foto's van onze zaterdagse bezigheden: de slipjacht van de KNJV. Iwaldo gaat zo ong. een of twee keer per maand mee, de jacht waar hier de foto's van zijn was in de sneeuw, tussen kerst en oud en nieuw. Iwaldo's eigenaar was daar fieldmaster, hij had de jacht uitgezet en mocht dus voorop rijden.

Na 's avonds te hebben gevlochten, gingen wij er 's ochtends met de vrachtwagen heen. Daar aangekomen (en een goed plekje gevonden voor de wagen toe we zeiden dat wij de paarden van de fieldmasters hadden) even koffie drinken, jachtruiters gedag zeggen en zadelen.

Afbeelding
Iwaldo met zijn jachthoofstel... met pelhambit. Normaal is ie ook te rijden op een trensje maar omdat zijn eigenaar een schouderblessure heeft kan ie niet veel qua kracht en rijdt ie liever met een zwaarder bit

Als iedereen is opgestapt, staan de blazers nog op de grond. Zij blazen een speciale melodie op de jacht te openen. Een zonnetje komt door gelukkig!
Afbeelding
De paarden van de blazers worden dan aan de hand of onder het zadel gestapt door de grooms Lachen

De paarden wachten geduldig tot ze van start mogen gaan... nouja, geduldig... eerder opgewonden!Afbeelding

De honden worden uit de wagen gelaten en rennen rond en plassen het publiek onder...
Na een toespraakje van de fieldmaster begint het te sneeuwen en gaan de honden, paarden en mannen van start

Afbeelding Hier de eerste sloot die ze tegenkomen. Er staat weinig water in, maar dat is ook juist een moeilijkheid. De fotograaf staat erbij om mooie plaatjes te schieten

De jacht wordt vervolgd...
[img]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013888007 john arthur veld[/img]

Bij de eerste stop krijgen ze een versnapering aangeboden en stappen de paarden rustig om even bij te komen. Het veld is alleen wel slecht want veel paarden krijgen klonten sneeuw onder de hoeven.
Afbeelding Baas kijkt verwijfeld naar de hoeven...
Iwaldos baas en nog een aantal mannen besluiten van verdere runs af te zien en voor de veiligheid te kiezen: ze gaan terug naar de wagen en besluiten de rest op eigen risico verder te laten gaan. De master heeft sneeuwbeslag, dus die gaat verder gevolgd door nog een paar mannen met veel lef..
Afbeelding

Ik ga na de paarden op gevangen te hgebben nog even kijken bij de Grift, een brede sloot waar deze jacht bekend om is. Er is een bruggetje, maar daar staan de boeren, en die houden in het begin de honden tegen wardoor de arme beesten wel door het ijskoude water heen moeten. De whippers (hondenbazen) krijgen daar lucht van en rijden ook over de brug heen, de boeren wegspringend voor paardenhoeven. Er zijn nog wel een paar die toch de grift nemen... Afbeelding

Ondertussen ben ik weer bij de vrachtwagen en help met de baas de paarden lekker klaar te maken voor de terugreis. De vlechtjes eruit, mooi koppie met dat permanent...
Afbeelding

Afgezadeld, de voetjes afgespoten, warme dekens op, en transportbeschermers eroverheen. Klaar om de wagen op te gaan en gezellig met het vriendje hooi te knabbelen!
Afbeelding



En dan tenslotte nog een foto van superpaard met supergroom Laura(erg verwaaid Haha!)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Laura op 19-02-02 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 21:52

MOet ik van Laura naar deze foto's kijken. WAt denk je? doen ze et niet.......

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 21:57

ze doen het wel hoor Haha!

ik vind ze heel mooi, echt leuk om eens zo'n jacht van wat dichterbij te zien ! alleen die sloot en greppel.. zou ik nooit durfen/doen met mijn paard Schijnheilig

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 22:04

Leuke foto's joh, ziet er echt gaaf uit, zo'n jacht! Lijkt me leuk om eens irl te zien.. Cool Die foto van die sloot (met veel water) is gaaf! Kwijl

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 22:07

naja, lekker vaag. Kijk ik nog een keer doen ze et wel..

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 22:17

Gaaf hoor zo'n jacht! Je moet er wel lef voor hebben hoor!
Er zijn nog twee dingen die ik me afvraag:
1. hoe zit dat daar met dat hoofdstel? Kun je met pelham ook met sperriem rijden? Ik heb ook lang met pelham gereden op Isolda, ik reed altijd zonder. (gewoon nieuwsgierig!)
2. Die sloot, daarachter staat een hek, springen ze daar gewoon over heen, over dat draad? Lijkt me eng hoor.
Ik ben niet geschikt voor jachten merk ik wel *LOL*

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 22:20

leuke foto's!
Stoer paardje

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 22:33

a
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 07:26, in het totaal 1 keer bewerkt

-

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 22:46

*LOL* Bedankt Janna voor je uitleg, ik vond het ook al zo raar. Maar ja, ik weet niets van jachtrijden, dus ikdacht ik vraagmaar *LOL*

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-02 23:29

jahoor, sperriem en pelham gaat gewoon samen!

Inderdaad, de draden worden opengedaan. Gelukkig hoeven ze dat neit te springen. Helaas zijn de boeren niet altijd even snugger en worden de draden soms gewoon op de grond gelegd, met alle gevolgen van dien. Janna; het is wel waar ja dat er een aantal tussen rijden die echt 0,0 verstand hebben en gewoon domweg gaan. Ik ben wel uitgenodigd om eens mee te rijden, maar wil het niet. Simpelweg omdat het a. mijn paard niet is, en mocht er iets gebeuren... en b. omdat ik geen ervaring heb. Het ziet er erg leuk uit zo maar die sloten en heggen moet je wel eens geoefend hebben. Ik weet zeker dat Waldo mij er wel over heen krijgt Knipoog maar dat vind ik gewoon niet safe. Verder kan je niet zomaar met alle paarden meerijden, op Iwaldo zou ik het aan de ene kant wel aandurven, maar aan de andere kant ook niet omdat ze gewoon zo ontzettend hard kunnen gaan, ik weet van Wal dat hij graag voorop wil lopen Haha! Als ie op een teugeltje te sturen zou zijn en netjes achteraanbleef vond ik het geen punt. Maarja...

Dus ik ga mooi mee om een oogje in t zeil te houden en te helpen, ik vervoer me met Range Rover en sta bij de beste hindernissen te kijken... ook leuk Haha!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 23:34

wiiiiiii

die foto dat ze uit de beek springen OEIIIII
zijt er gaaf uit!!!
kon ik da ook maar es...

Enya - Daya :-)

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 00:46

Leuke foto's.

In november wordt er hier in de buurt ook altijd een jacht gereden (Someren) waar iedereen aan mee mag doen. Het is een vrij gemakkelijke route en als het even kan ben ik van de partij. Echt heel leuk om mee te maken zo'n jacht zolang je niet over heggen en door enge sloten heenhoeft Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 10:15

gave foto's. Maar wat een elende de sloten. dat zou ik nooit durven. ben niet zo'n lefkikker.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 11:38

Bij ons zijn in de herfst ook altijd een paar jachten in de omgeving. Het voordeel is, dat je op "moeilijke" stukken, ook alternatieven krijgt aangeboden (dus je hoeft niet door/over die brede sloot, er is ook een brug naast en 1.40 m springen hoeft ook niet, je kan er aan de ene kant gewoon langs en aan de andere kant is de sprong gewoon lager gemaakt!).
Je hebt trouwens hele leuke foto´s gemaakt!
T is trouwens wel altijd een apart sfeertje bij die jachten!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 12:07

Mooie foto's!

Ik ben een aantal keer jurylid geweest bij het NK jacht in Soestdijk. Wat je daar soms zag rijden was ronduit zielig. Paarden die drukker waren om hun ruiter op hun rug te houden dan met wat anders...
Die paarden moeten wel erg veel moed hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers