Get ready for the launch.. [springfoto's]

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Get ready for the launch.. [springfoto's]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 17:26

Ingredienten voor een springende fjordenbaal:

-1 volslanke Hubo
Afbeelding

-Een camera
Afbeelding

-Een foto van de goeie ouwe tijd
Afbeelding

-Een verzorgster met hoevekrabber
Afbeelding

Dan gaat men een duiveltje zoeken, om de fjord wakker te krijgen..
De bereiding van den duvel gaat als volgt:
1. Men vormt een bijzettafel, voor benodigde materialen
Afbeelding
2.Men neemt een hangjongere [dat ben ik Scheve mond ]
Afbeelding
3.Men haalt Miss Arogant 2004 uit de wei
Afbeelding
4.Men neemt een rood vliegennetje
Afbeelding
5. Zadelt Miss Arrogant op, met rood shabrak..
Afbeelding

Vervolgens legt men hindernissen neer, en neemt de fjordenbaal en welshcob onder handen...
Men krijgt dan de volgende beelden bij een zeer laag sprongetje:
1. Een bumpersticker..
Afbeelding
2. Een lancering..
Afbeelding
3. Een weigering..
Afbeelding
4. Een goede foto [ let niet op houding s.v.p, ik zoek springles ]
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
5. Een overdreven foto..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
6. Een foto van de ponyruil (Hubolover op Sunny, ik op Hubo )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[omg wat schaam ik me voor deze foto Bloos! ]

Hierna gingen we een heel stuk hoger springen [ gelukkig Tong uitsteken ] maar waren de batterijen van de camera leeg.
I hope you enjoyed the ride Schijnheilig

[edit 1: link naar foto veranderd, foot doet het nu.. ]
[edit 2: BEDANKT FOTOGRAAF !]
Laatst bijgewerkt door Flutterby op 07-07-04 17:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:33

Je houding is iid bagger Bloos
Maar zo te horen ben je opzoek naar springles Lachen
Voor de rest leuk hoor Knipoog

__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:34

tobilover schreef:
Je houding is iid bagger Bloos
Maar zo te horen ben je opzoek naar springles Lachen
Voor de rest leuk hoor Knipoog


dit was precies de 2e keer dat we sprongen met de pony's Tong uitsteken
inderdaad, springlessen zijn hard nodig Schijnheilig

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 17:39

tobilover schreef:
Je houding is iid bagger Bloos
Maar zo te horen ben je opzoek naar springles Lachen
Voor de rest leuk hoor Knipoog


Tja, ik heb in die 4,5 jaar dat ik rijd alleen maar dressuurles gehad, dat kunnen we inmiddels aardig.. Maar dat springen was altijd gewoon een takje neerleggen. Ook al is het neit te zien op de foto: sunny is er dol op. Zogauw ze ook maar iets ziet rent ze er opaf en springt er tien keer te hoog over...

[edit: dressuur vind ik niet leuk meer, eer ik sunny rustig heb is er ook een uurtje verstrekken. Ik ga eigenlijk alleen nog maar zo hard mogelijk met haar, lekker wild doen en bosritten maken.. Lachen ]

Dominque

Berichten: 436
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:57

Hhaha Grappig gedaan!!!!

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:58

leuke fotos
mooie beestjes!!
ziet er cool uit!!

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 18:32

joortje schreef:
leuke fotos
mooie beestjes!!
ziet er cool uit!!


dank je Haha!
maar op de foto was die donkere nog niet gepoetst, kwam recht van het land af *schaam*

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:44

Het meisje op de fjord heeft haar voeten bij de sprong wel erg ver in de beugels, als de pony weigert en ze valt eraf blijft ze waarschijnlijk hangen. En tijdens de sprong mogen de hangen iets meer naar voren... Maar wel een leuke actiefoto's Knipoog

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:50

nou jou houding valt me mee hoor.. die van dat meisje op de flord is wat minder.. maar jullie hebben duidelijk een hoop lol en de pony's ook en das het belangrijkste..

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 19:04

supersambo schreef:
nou jou houding valt me mee hoor.. die van dat meisje op de flord is wat minder.. maar jullie hebben duidelijk een hoop lol en de pony's ook en das het belangrijkste..

ze rijd nog niet eens een jaar denk ik, bovendien was dit de eerste keer in 2 of 3 weken dat ze weer kon. De pony heeft ook nog een paar technische probleempjes, waaronder dat hij zijn eigen kracht neit kent. Het is een echte goeierd, maar je moet er wel beresterk voor zijn. De voeten in de beugels, ik ben erg streng ik weet het. Maar gisteren was het gewoon voor de lol rijden. De volgende keer krijgt ze weer op dr falie van me als ik het ook maar een miniem stukje zie gebeuren..

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:58

hmm ik sta me nu nog te bedenken wat dat meisje met witte truitje op die fjord voor een oefening aan het doen is als ze over de hindernis (ja oke takje....Haha!) gaat?
alsof ze lichtrijd maar dan erg ver naar voren komt?

ik zou haar eerst leren om de juiste houding aan te nemen voordat ze gaat springen.

meisje met zwarte truitje ziet er best redelijk uit Lachen
niet zoals het moet,maar ziet er wel goed uit Lachen

leuke paardjes zeg!
zeker die bruine (welsh?) is erg leuk Lachen

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 20:04

beautyfull_mickey schreef:
hmm ik sta me nu nog te bedenken wat dat meisje met witte truitje op die fjord voor een oefening aan het doen is als ze over de hindernis (ja oke takje....Haha!) gaat?
alsof ze lichtrijd maar dan erg ver naar voren komt?

ik zou haar eerst leren om de juiste houding aan te nemen voordat ze gaat springen.

meisje met zwarte truitje ziet er best redelijk uit Lachen
niet zoals het moet,maar ziet er wel goed uit Lachen

leuke paardjes zeg!
zeker die bruine (welsh?) is erg leuk Lachen


Ik ben die met het zwarte truitje.. Maar zoals gezegt zoek ik hindernismateriaal [ jezus man, dat kost me toch een berg geld ] en een lesgeefmens om te leren springen..
wie bied zich aan ?

En die bruine is sunny, mijn verzorgknolliebollie...
*trots op suns figuur*
Ze moet nog zwart worden, was vorig jaar ook zo..
Hublover zei zelf ook a, meteen nadat ze de foto's had gezien, dat dr houding echt niet kon.. meteen daarna is ze er ook aan gaan werken, maar er zijn nu eenmaal van die dingen.. Wanneer je ze nooit gebruikt, leer je de fouten ook nooit af..

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:07

je hebt ook boomstammen,van die dunne,die kun je beetje schuren en dan verven Lachen
wat tonnetjes/kistjes voor erop te leggen.

je hebt wel een erg leuk paardje Lachen

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:46

leuke foto´s en hele leuke pony´s! ziet er echt uit alsof jullie veel plezier hebben!

het meisje op de fjord met het witte shirtje moet tijdens de sprong haar bovenlichaam en haar handen iets naar voren doen. dan gaat ze meer mee met de sprong en stoort ze haar pony niet

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 11:58

beautyfull_mickey schreef:
je hebt ook boomstammen,van die dunne,die kun je beetje schuren en dan verven Lachen
wat tonnetjes/kistjes voor erop te leggen.

je hebt wel een erg leuk paardje Lachen


Die ben i kaan het zoeken, maar ik heb niets Scheve mond
Verf geen tekort, geld wel. De balkjes die je in de houthandel kan kopen zijn allemaal zwaar, dat vind ik te gevaarlijk om te gebruiken

djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:58

Heej brennie!!!

T ziet er weer schitterend uit...die weigering doet me denken aan een foto die we zaterdag van miek maakten Schijnheilig
Maar idd....t meisje op Hubo heeft toch iig wat oefening nodig om m niet te storen ( ik weet uit je verhalen hoe lomp ie is...maar toch Tong uitsteken )
Jij zit goed hoor..boeie..als je maar lol hebt. En t vliegennetje maakt t helemaal af OK dan!

XxX djoontje

as_trid

Berichten: 2115
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:06

hahha leuke foto's hor

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 17:09

djoontje schreef:
Heej brennie!!!

T ziet er weer schitterend uit...die weigering doet me denken aan een foto die we zaterdag van miek maakten Schijnheilig
Maar idd....t meisje op Hubo heeft toch iig wat oefening nodig om m niet te storen ( ik weet uit je verhalen hoe lomp ie is...maar toch Tong uitsteken )
Jij zit goed hoor..boeie..als je maar lol hebt. En t vliegennetje maakt t helemaal af OK dan!

XxX djoontje


Die van miek is leuker Schijnheilig
En het vliegennetje maakt het inderdaad af he, zie je sunny's karaktertrekje ( aka: duiveltje spelen ) leuk door Tong uitsteken

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:12

haha..wat grappig in je profiel staat een fjord met een kollerje! ik dacht altijd dat ik de enige in de paardengeschiedenis was die ooit een fjord met een kolletje gehad had.. Haha! Niet dus

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:49

De paarden zijn erg mooi. Het meisje op de fjord komt veel te ver naar voren en steunt ook nog eens met de handen op haar pony. Omdat ze zo ver naar voren zit (ik denk ook al voor de sprong als ze erop af komt rijden) gaat de pony weigeren hij is dan uit balans en weet niet wat de ruiter wil. Leg eens 1 tak neer en draaf daar rustig over heen. En zorg dat jullie dan achterover blijven zitten en pas op de sprong naar voren gaan. Meer meegaan met de beweging van de pony.

Het meisje in het zwart doet het beter maar die pony springt ook beter dan de fjord. Op de laatste foto je rug niet zo bol maken.

Je kunt misschien wat 2e hands materiaal krijgen via marktplaats of hang een briefje op bij de manege.
Les nemen lijkt me een heel goed idee anders leer je jezelf misschien een verkeerde houding aan.

succes!!

__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:49

sophie_kurk schreef:
leuke foto´s en hele leuke pony´s! ziet er echt uit alsof jullie veel plezier hebben!

het meisje op de fjord met het witte shirtje moet tijdens de sprong haar bovenlichaam en haar handen iets naar voren doen. dan gaat ze meer mee met de sprong en stoort ze haar pony niet


kijk, dat is tenminste commentaar waar ik mee verder kan Lachen dank je voor de tip!

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 19:40

Ik had trouwens geen commentaar gevraagt. Niet dat het erg is, maar het is alom hetzelfde "het meisje op de fjord bla bla.. "
Zoals gezegt word er springles gezocht, ook hindernismateriaal hebben we niet. Dit is puur voor de gein, bovendien heeft ze zelf al eerder gezegt wat haar fouten in ieder geval zijn. Ik vind niet dat er nou terecht doorgezeurt wordt, dus negatief commentaar mits goed beargumenteerd.

Zoals ik zelf al zei: ze heeft nog neit eens een jaar rij-ervaring, perfect paardrijden leer je niet in een jaar. Een beetje respect tonen dus, jullie reden ook niet Z-springen toen je 1 jaar reed.

[edit: wij rijden / reden allebei dressur en kregen privéles. Maar de instructrice heeft geen hindernismateriaal, en wij zijn niet aangesloten bij een ponyclub of manege. De zwarte springt al heel wat beter omdat ik daar al ruim een jaar mee bezig ben. Alles wat de pony's nu doen en kunnen hebben we ze zelf moeten leren. De eigenaar had ze alleen voor de kar beleerd, en het waren beide toch probleempony's. De een bokte, en de ander was niet aan de gang te krijgen en veel te hard in de mond. Ik ben trots op het meisje op de Fjord, ze heeft samen emt de pony al heel wat bereikt ]

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:54

Flutterby"]
Dit is puur voor de gein,
[/quote]

zet het dan bij itp neer Verward

verder leuke paardjes en de rest heb je nu ook wel teveel gehoord denk ik...

[quote="Flutterby schreef:
[edit: dressuur vind ik niet leuk meer, eer ik sunny rustig heb is er ook een uurtje verstrekken. Ik ga eigenlijk alleen nog maar zo hard mogelijk met haar, lekker wild doen en bosritten maken.. Lachen ]


Hoe verpest je je pony les 1, misschien moet je eens les gaan zoeken, sommige pony's zijn nou eenmaal wat moeilijk, maar ook eens aan gedacht dat het misschien wel aan jou ligt dat je paard pas na een half uur rustig word?

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 20:05

Shiloh schreef:
Hoe verpest je je pony les 1, misschien moet je eens les gaan zoeken, sommige pony's zijn nou eenmaal wat moeilijk, maar ook eens aan gedacht dat het misschien wel aan jou ligt dat je paard pas na een half uur rustig word?


Goh, misschien heb ik net gezegt dat we beide privéles hebben gekregen..
En de ene pony is de andere niet, dat weet ik.. Daarom leek het ons ook verstandig om les te nemen, ook al moesten we dat zelf betalen.
Kunnen we nu weer ontopic gaan, over het al dan niet goed rijden geen commentaar. Dat staat ook helemaal bovenaan, we kennen onze eigen fouten en werken daar ook constant aan. Niet iedereen heeft de drang om Z-dressuur of springen te gaan rijden..

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:56

die op de fjord vind ik wel erg leuk springen Tong uitsteken