Doruto

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Doruto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-02 12:02

Ik heb van allerlei voorouders van Laiser foto's kunnen vinden, alleen niet van Doruto. Heeft iemand die misschien voor me?

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 12:17

ja heb ik hij is alleen niet zo duidelijk, wil je hem toch hebben?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-02 12:19

Biebel schreef:
ja heb ik hij is alleen niet zo duidelijk, wil je hem toch hebben?

Ja graag zelfs!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 19:39

Afbeelding

Deze foto komt uit het hengstenboek en is al wat ouder

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 10:48

De in 1988 gestorven trakehnerhengst Doruto is in de 23 jaar dat hij in Nederland dekte wereldwijd één van de voornaamste dressuurverervers geweest van de afgelopen twintig jaar. In de ranglijst die vorig jaar werd opgemaakt naar internationale prestaties van kinderen, nam Doruto, hoewel zelf dus al tien jaar dood, nog de tweede plaats in na de Oldenburgs gefokte hengst Purioso, die in Nederland dekte vanaf 1978 en in 1996 aan een longziekte overleed.

Doruto is voornamelijk gebruikt in de Nederlandse warmbloedfokkerij, geregistreerd door het KWPN. Maar het Trakehnerverband in Nederland, heeft een Memoriaal naar de beroemde hengst genoemd.

Op zaterdag 8 januari werd in Zwolle de Doruto Memoriaal 1999 uitgereikt aan Gestion Ictenos (v.Sir Chamberlain xx), het inmiddels 6 jaar jonge dressuurpaard van Anky van Grunsven. Het kwart-scheutje Trakehnerbloed van dit bloedpaard dat zich in Arnhem 1999 onderscheidde bij het WK voor jonge paarden, gaf de doorslag.

Succes dus voor Anky van Grunsven, maar ook pech. Want de trakehnerhengst Gestion TCN Partout, waarmee de Europese kampioene als uitsmijter een show zou verzorgen, bleef met een blessure thuis op stal. “Iets onschuldigs”, oordeelde trainer Sjef Janssen. “Partout loopt ongetwijfeld binnenkort weer mee bij de laatste wereldbekerkwalificatiewedstrijd in Parijs. Vervolgens zal Anky hem tijdens de finale eind maart in Den Bosch ook inzetten”.