Aanhanger stallen op de openbare weg......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Aanhanger stallen op de openbare weg......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 15:27

Ik heb een aanhanger, die stal ik als ik m langere tijd niet nodig heb op stal middendelfland, maar als ik m vaker nodig heb dan staat ie bij mij voor de deur....... of daar dicht bij in de buurt... ook zo nu en dit viel voor...

Mijn wagen staat in een zijstraat van onze straat, tegen een blinde muur in de lengte. Dit zijn gewone parkeerplaatsen. Niemand die zich hoeft te storen aan een lelijke aanhanger voor de deur

Gaat mn voorbel, een van mn buren (denk een huis of 6 verderop) of ik de wagen weg wil halen want hun parkeren de auto´S!! altijd daar........ en dat kan nu niet......... klopt mn wagen staat daar , Dus moet ie ergens anders gaan parkeren, en dat vind hij vervelend ... Ik zeg. Ja meneer maar als ik m ergens anders parkeer hebben andere mensen die daar misschien wel hun auto willen neerzetten er last van en zo blijft het om het even, toch..... Ik heb hem het advies gegeven om bij de gemeente zn beklag te doen en gelijk een bordje te maken met "deze parkeerplaatsen zijn gereserveerd voor huisnummer ???" . Ik heb m op pad gestuurd met de mededeling dat ik m vrijdag weer meeneem en dat als ik zondag terug kom en ik kan mn wagen nergens kwijt behalve daar dat ie daar dan ook weer staat en dat hij dan net zoals iedereen anders in deze wijk gewoon een ander parkeerplekkie moet zoeken............ hij was niet blij, en ik kon mn lachen niet onderdrukken......... man wat en loeser

Nu weet ik dat er bepaalde restricties zijn aan het parkeren van een aanhanger op de openbare weg......... maar hoe zit dat nou precies???


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:31

Volgens mij mag het niet Kim. Ik zal wel ff zoeken of ik er wat over kan vinden.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:34

Volgens mij mag het ook niet en kan je dus zelfs een pv-tje krijgen en dat wordt dan meestal dokken!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:35

Maximaal 3 dagen op dezelfde plek parkeren. Wat je wel kan doen, is de aanhanger elke 3 dagen verplaatsen (als is het maar naar het plekje ernaast). Dan kunnen ze je niets maken en hou jij je netjes aan de wet OK dan!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:38

Quellian schreef:
Maximaal 3 dagen op dezelfde plek parkeren. Wat je wel kan doen, is de aanhanger elke 3 dagen verplaatsen (als is het maar naar het plekje ernaast). Dan kunnen ze je niets maken en hou jij je netjes aan de wet OK dan!


Nee, het is maximaal 3 dagen op de openbare weg parkeren, dus als je hem verplaatst, dan maakt dat nog niet uit. Ik snap wel dat het min of meer als grapje is bedoeld, maar toch...
In sommige gemeentes kun je ontheffing aanvragen voor bedrijfsaanhangers.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 15:39

Tessebes schreef:
...
In sommige gemeentes kun je ontheffing aanvragen voor bedrijfsaanhangers.


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:43

Verschilt per gemeente. Volgens mij is het maximaal 3 dagen een aanhanger of dergelijke te parkeren op de openbare weg. In Berkel en Rodenrijs is laatst een waarschuwing in de plaatselijke krant geplaatst door de gemeente dat ze streng gaan optreden. Zeker nu in de vacantie periodes kunnen er wel eens 'verdwaalde' aanhangwagens en vergeten caravans staan. In zo'n periode wordt je trailer ook wel heel opvallen. Staat hij op jou eigen terrein, no problems. Dan kunnen de buren wel klagen dat ze het niet mooi vinden staan, maar het mag dan wel.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:44

Verschilt per gemeente. Volgens mij is het maximaal 3 dagen een aanhanger of dergelijke te parkeren op de openbare weg. In Berkel en Rodenrijs is laatst een waarschuwing in de plaatselijke krant geplaatst door de gemeente dat ze streng gaan optreden. Zeker nu in de vacantie periodes kunnen er wel eens 'verdwaalde' aanhangwagens en vergeten caravans staan. In zo'n periode wordt je trailer ook wel heel opvallen. Staat hij op jou eigen terrein, no problems. Dan kunnen de buren wel klagen dat ze het niet mooi vinden staan, maar het mag dan wel.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:47

Tessebes schreef:
Nee, het is maximaal 3 dagen op de openbare weg parkeren, dus als je hem verplaatst, dan maakt dat nog niet uit. Ik snap wel dat het min of meer als grapje is bedoeld, maar toch...
In sommige gemeentes kun je ontheffing aanvragen voor bedrijfsaanhangers.


Ik weet het zéker!! Was laatst nog op tv: politie erbij e.d. De man hoefde hem alleen maar te verschuiven en het leed was geleden

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:47

Zo'n buurtgenoot heb ik ook die gelijk aan je deurbel hangt als er iets op 'zijn' parkeerplaats staat. Het zijn openbare parkeerplaatsen maar ik kreeg de wind van voren toen ik als grapje naar zijn eigendomsbewijs vroeg. Nou, mooi dat ik toen mijn auto dus niet heb weggehaald en hem juist nog een dag langer liet staan.

Je mag idd 3 dagen op 1 plaats staan maar denk maar niet dat je gelijk een boete krijgt of dat de gemeente actie gaat ondernemen als die man belt. Dan krijg je eerst een brief, dan nog een en dan...zouden ze de wagen kunnen wegslepen op jouw kosten. Maar dan heb jij je trailer natuurlijk allang weer weg gehaald.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:52

Whahaha, het klopt dus nog steeds: Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:54

Ik weet dat er afmetingen gelden, maar welke weet ik niet.
Mijn vader moest het vrachtwagentje van de zaak altijd buiten de bebouwde kom parkeren (gelukkig op loopafstand).

:evaw:

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:58

Quellian schreef:
Ik weet het zéker!! Was laatst nog op tv: politie erbij e.d. De man hoefde hem alleen maar te verschuiven en het leed was geleden


Echt waar joh? Bizar!
Ik had gezocht op google en daar kon ik alleen maar vinden dat hij max. 3 dagen langs de openbare weg mag staan.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:00

Nou, ik kan me voorstellen dat als je erop uitkijkt dat het dan wel lichtelijk begint te irriteren. Bij ons voor de deur staat ook wel eens een muur van bedrijfsbusjes, ik vind dat eigenlijk niet kunnen, maar ik kijk verder niet zo veel naar buiten, dus echt last heb ik er niet van.

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:06

volgens mij mag het gewoon hoor . Mijn opa had zijn aanhanger voor zijn marktkraam ook altijd gewoon op de openbare weg/pakeerplaats geparkeerd, nooit geen problemen mee gehad en ook geen vergunning oid nodig. De mensen uit de straat hielden zelfs zijn plekje vrij als hij met de aanhanger weg was Lachen .

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 16:07

Tessebes schreef:
Nou, ik kan me voorstellen dat als je erop uitkijkt dat het dan wel lichtelijk begint te irriteren. Bij ons voor de deur staat ook wel eens een muur van bedrijfsbusjes, ik vind dat eigenlijk niet kunnen, maar ik kijk verder niet zo veel naar buiten, dus echt last heb ik er niet van.


Daarom staat hij daar zo mooi, aan beide kanten van de straat zijn het blinde muren........... niemand, maar dan ook niemand kan zich storen aan die wagen.......... behalve die buur dan Clown


Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:29

he verschilt per gemeente.
Bij ons heb ik binnen een uur de politie aan de deur als ik de trailer ff mee naar huis neem, caravans worden echter van pasen tot de grote vakantie "gedoogd".

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:29

Volgens mij is het volgens de plaatselijke verordeningen alleen toegestaan om een aanhanger/caravan maximaal 3 dagen op de openbare weg te zetten.
De plek doet dus niet terzake.
Ik weet niet hoe het gesteld is met de parkeerplaatsen bij jullie in de wijk, maar ik zou het bij ons iig knap irritant vinden, er is normaal al te weinig ruimte, waardoor ik mijn Patrol al standaard in de berm moet parkeren. Als er nog eens een aanhanger bij zou komen zou ik daar bij verblijf van langere tijd ook zeker bezwaar tegen aantekenen.
Een tijdje geleden is er bij ons door de politie ook een auto weggesleept die te lang op een parkeerplaats stond zonder gebruikt te worden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 10:31

Bij ons zijn er meer dan voldoende parkeer plekken, ik kan mn auto altijd binnen een straal van 20 meter van mn huis parkeren

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:42

Tja, dan snap ik niet dat mensen daar moeilijk over doen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:42

Hij moet gewoon niet zeuren en jij moet gewoon om de dag je aanhanger dan een meter naar voren en dan een meter naar achter plaatsen * conclusie: probleem volgens de wet opgelost Nagelbijten / Gniffelen*

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:52

Je mag daar gewoon parkeren, en als je de kar ( ik blijf het een Vietnamese Loempia kar vinden,hahahaha) weghaalt en bv. 's avonds weer neerzet, is er niets aan de hand. Je mag hem niet langer dan een paar dagen laten staan. Maar elke keer dat je hem weghaalt, gaan die drie dagen opnieuw in Bel de gemeente even voor info! Lachen, zo'n burgerstuntel van een buurman!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:58

Quellian schreef:
Maximaal 3 dagen op dezelfde plek parkeren. Wat je wel kan doen, is de aanhanger elke 3 dagen verplaatsen (als is het maar naar het plekje ernaast). Dan kunnen ze je niets maken en hou jij je netjes aan de wet OK dan!


Dit klopt!

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:19

Ik heb even de plaatselijke verordening van de gemeente waar ik woon erbij gezocht en daar wordt toch echt over 3 dagen op de weg gesproken. 'De weg' lijkt me iedere plek dus of je hem dan verplaatst doet volgens mij niet terzake.
Ook staat er dat als het als het voor het uiterlijk aanzien van de gemeente schadelijk is dat het dan verboden is.
Verder nog als toevoeging dat het verbod niet geldt als er een Provinciaal reglement van toepassing is en dat er ontheffing kan worden aangevraagd.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:42

Fitzroy schreef:
Ik heb even de plaatselijke verordening van de gemeente waar ik woon erbij gezocht en daar wordt toch echt over 3 dagen op de weg gesproken. 'De weg' lijkt me iedere plek dus of je hem dan verplaatst doet volgens mij niet terzake.


Ja, dat dacht ik ook al.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, xoranlover en 7 bezoekers