Wat is jullie hengstenkeuze voor volgend jaar.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Wat is jullie hengstenkeuze voor volgend jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-02 17:54

Maw, waar laten jullie je merries dit jaar door dekken voor het veulen van volgend jaar Haha!.

En op wat voor merrie gaat de hengst?


Suzanne F.

Berichten: 49152
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 20:02

Hahahaha................Op wat voor merrie de hengst gaat? Je bedoelt andersom?

Ik denk niet dat ik Lotje dit jaar weer laat dekken. Ik wilde graag een keer een klein Votje en die krijg ik als het goed is dit jaar. Voor mij is Lotje geen fokmachine waar ik elk jaar een veulen uit moet trekken.
Ik sla over dit jaar. Ik zat er over te denken om met Donnerhall te dekken maar die viel dood neer, hetzelfde had ik een aantal jaren geleden met Rubinstein. Het lijkt wel als ik mijn merrie wil laten dekken dat de hengst dood neervalt. Haha!

Dat jaar erop wordt het misschien Flemmingh of Rohdiamant of Jazz.......... Extreme duivel (Quote: "Wil je soms dood, Suzanne?") Haha!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 20:04

Mag het ook over 2 jaar zijn Haha!

Dan probeer ik gine nog eens drachtig te krijgen. Ik weet absoluut nog niet welke hengst ik deze keer kies. Ik wil graag een zwartbles en ik ben opzoek naar een hengst die erg vaak deze kleur vererft.

Lachen

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 20:31

Voor Mickey wordt het waarschijnlijk Historie v/d Belschuur van Stal de Tienmaatsweg, maar dat zal wel niet het soort hengst zijn die jij bedoelt
Knipoog

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 20:49

Ik ga denk ik met Macilda weer naar Biret. Mijn jaarling van Biret bevalt me prima en ik zou er nog wel zo eentje willen. De maat is ook prima, ze gaat naar de 1.65 cm. Qua gangen is ze ook best, dus ik wil er nog wel zo eentje. De welshjes worden gedekt door onze eigen A hengst Barrocks Full Monty. We krijgen dit jaar geen veulens vanwege de MKZ, vind er niets aan, een veulen hoort bij de zomer.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 21:54

Zeske gaat voor de 5de keer achter1 onder onze eigen hengst Alderic.
Floor en Charlotte naar Ferdinand en misschien 1 onder experiment maar welke en of dat idd gaat gebeuren weten we nog niet.
jane gaat onder 1 van beide eigen hengsten.
ze heeft nu een veulen van Alderic en is ook drachtig van hem dus misschien dat zenu onder mats gaat (gradus)

Hinke gaat TZT onder Bolero of Farao van die laatste verwachten we ook een veulen.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 22:21

Wij slaan dit jaar over omdat de merrie ivm de MKZ vrij laat is gedekt en het veulen pas 1 juni verwacht.
Meestal draagt ze 3 weken over en blijft ze nog wel eens aan de nageboorte staan.
Zouden we dus pas eind aug. naar de hengst kunnen en dat vinden we te laat.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 23:12

Ook voor mij geen veulen dit jaar. Maar ik ben wel een beetje aan het rondkijken. Volgend jaar staat onze nieuwe stalling namelijk Haha!
Ahoy? Parcival? Walser? Galant?
Ik houd de hengsten goed in de gaten in ieder geval!!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 23:26

a
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

-

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 00:20

Hmmm
Een Atje wordt voor het eerst gedekt dit jaar.. Weten nog niet welke hengst, de oudere merrie kan niet meer, krijgt pas eind juli haar veulen.
De K weten we nog niet, krijgt maart een veulen van French Buffet xx, eens kijken wat daar uit komt, en anders misschien Pharaon of een K hengst...

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 00:24

Mijn merrie gaat gedekt worden door een pools kampioen arabisch volbloed nrps

Ik wil mij kwpn laten dekken of door een rohdiamant x landadel of door Ramiro x der lowe, geen kwpn hengsten dus... Knipoog

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 01:18

hhhmm vind ik moeilijk,krijg dit jaar als het goed is een ooseven*glendale(ster) veulen en een flemmingh*doruto(ster)*eros(keur preferent)en wil eerst eens kijken wat dat wordt,van die doruto merrie heb ik al nakomelingen gezien en daar moeten nioet te zware hengsten op dus dahct aan krack c of weer flemmingh of biotop.
wou graag welt hitt maar die dekt dit jaar niet.
dacht ook nog aan wellington omdat farrington een wellington*doruto is en in de achterste bloedlijnen nog meer hetzelfde zit.

en voor die glendale*souvenir merrie dacht ik aan ronaldo of rubels of broere norway(dekt die dit jaar weer)verder had ik nog
stravinsky
idocus
gribaldi
riant
en roman nature op het lijstje staan.

mocht iemand anders nog ideeen hebben??????

die glendale merrie moet natuurlijk wel een beetje een knap veulen geven anders heeft het niet veel zin om er mee door ter gaan.

Z1+4

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 01:51

Ik ben er nog niet uit. Er zijn erg weinig welsh cob hengsten in Nederland.

De bruine verwacht nu eerst een veulen van Menai Cwrtais.
Ik wil eerst het veulen afwachten voordat ik besluit of ik haar weer laat dekken. Als ik haar laat dekken gaat ze bij Thorndonpark Prince, de kampioen van afgelopen hengstenkeuring.

De vos verwacht over een week of 5/6 een veulen van Mabnesscliffe Advisor en ik hoop haar meteen weer door deze hengst te kunnen laten dekken. De hengst gaat in april weer terug naar Engeland helaas. Als ze niet meer door Adje gedekt kan worden gaat ze waarschijnlijk bij Menai Cwrtais.

De zwarte verwacht ook een veulen van Mabnesscliffe Advisor. Ze is pas laat uitgerekend (begin juli) maar ik wil haar toch graag laten dekken omdat ze moeilijk drachtig is geworden en ik eigenlijk geen jaar over durf te slaan.
Ik heb alleen absoluut nog geen idee door welke hengst.


quintylovergirl
Berichten: 44
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 10:53

jantina schreef:
Volgend jaar staat onze nieuwe stalling namelijk Haha!
Ahoy? Parcival? Walser? Galant?
Ik houd de hengsten goed in de gaten in ieder geval!!

weetje ahoy(gelders paard) is de vader van mijn verzorgpard en dat paard is nu ook
drachtig van manno(vet goed paard eenb gelders paard
Laatst bijgewerkt door quintylovergirl op 17-02-02 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

quinty is the beste new forest pony vd. hele wereld

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 11:25

dit jaar krijgt onze merrie een veulen van Parcival. Aangezien ze zelf ook Gelders is, wordt het (als we nog een keer gaan dekken) wel weer een Gelderse hengst. Zelf vind ik Parcival echt super, maar eerst maar kijken hoe het veulen van dit jaar is. Dus voor volgend jaar is het waarschijnlijk de keus tussen Parcival, Galant of Elegant. Bij de laatste twee krijgen we dan wel te maken met inteelt, want zij hebben theoloog als vader, onze merrie heeft theoloog als opa. Daarom weten we nog niet of de laatste twee wel zo'n goed idee zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarjanB, SentiBot, Ubermetrics en 78 bezoekers