Klein (nou ja) Nike update-je

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Klein (nou ja) Nike update-je

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 14:05

Zie Twee maanden wei werden twee weken - spierbevangen

Gisteren weer even bij het ventje geweest en het gaat iets beter gelukkig. Nu heeft hij afgelopen vrijdag toch pijnstillers gehad (eerst niet, dierenarts was bang dat hij er dan ‘doorheen’ zou lopen), dus dat kan een vertekend beeld geven. Afgelopen donderdag was hij na twee rondjes om de manege (minuutje of vijf) echt volledig gesloopt, nu liep hij nog fief naast me Lachen. Ook probeerde hij tijdens het lopen hier en daar een plukje gras mee te snaaien, dat hij daar weer genoeg praats voor heeft vond ik toch ook wel een vooruitgang. Tijdens het uitmesten van zijn stal heeft hij even (onder strenge bewaking van een vriendin) in het losgooibakje gestaan en ook daar ging het goed. Hij liep uit zichzelf een beetje rond, ipv dat hij bleef staan waar je hem neer had gezet, wat hij vorige week dus deed. Hij loopt nog niet helemaal jofel, maar dat is ook niet vreemd lijkt me. Dat lichaam heeft een behoorlijk opdonder gehad en bovendien krijgt hij momenteel alleen maar hooi te eten, zonder ander voer erbij. Op twee bruine bammetjes met Neutradex en een halve komkommer (vindt ie erg lekker naar het schijnt) in de ochtend na. Ook vallen zijn flanken wat in. Dorothé heeft aan de veearts gevraagd of er niet iets is wat ze hem toch erbij kan geven.

Dat Neutradex werkt goed, die afvalstoffen komen er aardig uit. Zijn urine stinkt dan ook een uur in de wind, ik moest gewoon even achteruitstappen, toen ik een bepaald stuk zaagsel omschepte. Holy Koe… Verder zijn zijn spieren weer zacht en ontspannen.

Vrijdag komt de veearts nog een keer kijken en de week daarop komt hij nog een keer om bloed af te nemen. Ben benieuwd hoe hoog die eiwitwaardes dan, hopelijk lager…

Tis wel een gestress geweest hoor, de afgelopen paar dagen. Ik had wel eens van spierbevangenheid gehoord, maar om nou te zeggen dat ik echt wist wat het was. Wat dat betreft heb ik mijn schade nu aardig ingehaald, ik ben echt aan het lezen en rondvragen geslagen. Gisteren stelde me wel weer even gerust, maar na vrijdag gaat hij weer van de pijnstillers af, dus dat wordt even afwachten. Pffffff Scheve mond

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:52

Gelukkig dat het nu wat beter gaat. Gaaft zo'n stress al sje paard zo ziek is. Ik hoop voor je dat het bloed verbeterd is. Nog even geduld. Knipoog