Wie is er in Side geweest?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Wie is er in Side geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 14:59

Ik ga volgende week op vakantie naar Turkije. D eplaats waar ik heeb ga heet Side. Kan er in de boeken niet zoveel over vinden, dus mijn vraag is wie is er wel eens geweest en wat kan je daar allemaal doen????

Glenn M1+11 :)


Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:19

Side zelf is best wel klein Lachen
Maar het centrum is wel gezellig hoor! Zitten ook wel leuke restaurantjes enzo en je wordt ongeveer doodgegooid met boottochten Knipoog

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:22

Dat komt omdat side een toeristenkolonie is. Geen echte stad. Het was ooit wel een stadje maar het is herbouwd om een aantal ruines door minister van toerisme. ligt aan de kust met veel hotels erom heen en een klein dorpje met vooral eettentjes, winkels en disco's.

S I D E

According to Strabon,Side was built by the Cymians who formed one of the Aeolian cities in the north of Izmir (Smyrna).The world “side”means pomegranate in the ancient local languages.According to discoveries arising out the excavations,Side was ruled by the Ptolemaics of Egypt in the third century BC and later by the Assyrian Kingdom.In 188 BC “Side”gained its indepence,but was later annexed to the Galata Kingdom in 78 BC,but then in 25 BC Side gained its independence again .Alas,it then became a target of the Pirates and Arabs and rapidly diminished after the 3rd century (AD).After you pass through the gate to the city,you arrive at a spacious area decorated with flat stones .This is the beginning of the two main streets. On both two sides of the streets are decorative porticos and behind them are shops.The column capitals are Corinthian.Across the door is the very grand monumental fountain,the “Nymphaion”.The Agora which has shops on tree sides,is shaped like a square and is surrounded by galleries with columns.In the center of this area are the remains of an altar made for the Goddess of Fortune and Fate Fortuna,the ruler of the fate ofcities. The amphitheater adacent to it,wich provides a panoramic view of the city,is very beautiful.The temples,the monumental road covered by the city today and the remains of the ancient harbor can be seen from here.


Op internet is wel iets meer te vinden denk ik.


Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:46

Mijn schoonouders Haha!
Ze hadden het daar wel naar hun zin, het is daar alleen best warm

22 Januari verwachten we ons kleintje

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:48

Maar over het algemeen is Turkije, en dan heb ik het vooral over de toeristische plekken zoals: Marmaris, Içmeler, Bodrum, Gümbet, Side, Alanya, Antalya erg toeristisch. Dus.. Lachen Het is heel gezellig hoor als je er nog nooit geweest bent. Maar ik ga al bijna 7 jaar lang 2x per jaar..!! Verdrietig

Zelf vind ik Marmaris en Içmeler dan erg leuk!! Pling

Fijne vakantie!!! Haha!

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:27

Ik ga 3 augustus naar Marmaris, ben benieuwd...

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:40

Ik ben in Side geweest. En het beviel zo goed dat we nog een keer zijn gegaan.. Je kan paardrijden aan het strand en lange buitenritten, met boten reisjes maken, heel veel entertainment, je kan heel lang winkelen daar.. De mensen zijn daar heel vriendelijk , over prijzen van spullen kan je altijd afdingen.. Het is daar echt zo mooi!

Jewel... :+:

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:41

Mijn ouders zijn er geweest. Ze vonden t wel erg leuk.
Ik ben zelf in Alanya geweest. Maar volgens mij zijn al die bekende plaatsen wel ongeveer t zelfde hoor.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:58

Mijn ouders zijn ook in Side geweest en waren wild enthousiast!!! Ze hebben het daar enorm naar hun zin gehad!

Der Ellmauer Dancing Queen

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:27

Ik ben een paar maand terug in Side geweest, was érg mooi!
Naar welk hotel ga je?? Haha!


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:35

leuk hoor, je vermaakt je vast !!!!!!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:54

Ik ben al meerdere malen in turkije geweest. ook in Side... Ik heb het erg naar mijn zin gehad daar! Ik ben er alleen geweest voordat turkije echt populair werd als vakantie land. Het is er in de zomer idd wel heel erg warm en ik hoop dat je dicht bij zee zit (of een zwembad bij het hotel/eppartement hebt)
Heel veel plezier!

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:21

Weten jullie toevallig ook hoe het in de verschillende plaatsjes met het strand zit? Ik ben twee jaar geleden in Marmaris geweest, maar daar was zo weinig strand dat we naar Icmeler gingen met de boot, daar was het ietsje beter....Brede(re) zandstranden zijn die er wel ergens in Turkijke!?

Niets hoeft, paarden wel - Loesje

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:38

Wij hadden in Side op zich een mooi strand, alleen lagen er hele kleine kiezelsteentjes in plaats van zand.
Dat vond ik echt heel erg jammer, gewoon zand ligt een stuk lekkerder, en dit deed ook best wel pijn als je er over heen liep.
Maar wij lagen toch vooral bij het zwembad. Knipoog Omdat daar de lekkere jongens waren, en de poolbar waar we onbeperkt lekkere hapjes en drankjes konden halen. Haha!

Maar ik ben nog steeds erg benieuwd naar welk hotel jullie gaan, misschien wel dezelfde als waar wij zijn geweest. Haha!
Die was echt super top!!! OK dan!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:55

Ik ben in side niet aan het strand geweest... (stom he) kwam omdat het iets verder weg was en het echt te warm was om daar heen te lopen. We bleven dan maar in het zwembad.
In Alanya was in ieder geval kleine kiezeltjes. En ik geloof idd dat dat in side ook zo is (maar dat weet ik niet zeker)

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 01:30

Ilsuhhh schreef:
Weten jullie toevallig ook hoe het in de verschillende plaatsjes met het strand zit? Ik ben twee jaar geleden in Marmaris geweest, maar daar was zo weinig strand dat we naar Icmeler gingen met de boot, daar was het ietsje beter....Brede(re) zandstranden zijn die er wel ergens in Turkijke!?


Toen wij naar Marmaris waren was er inderdaad geen strand, wel een haven!! Verward Maar ging jij met de boot naar Içmeler?! Verward Wij doen er gewoon 5-10 minuutjes over met de Dolmus *schrijf je dat zo? Verward *.. Ik bedoel in ieder geval die witte taxibusjes. Lachen
Ik weet wel dat wij in Side enzo wel gewoon strand hadden hoor!! Lachen

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:16

Toen wij er waren hebben we er niet veel van gezien want er was toen een hitte golf en moesten we in de schaduw blijven, zelfs in het zwembad mochten we toen niet Verdrietig

Maar het centrum is gezellig, ook savonds heel levendig, hele vriendelijk mensen *LOL*

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:22

ik ben er geweest, is een klein dorpje, als je kans ziet ga dan eens een dagje naar alanya, erg mooie stad, uurtje rijden van side af

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 15:53

Ik ben er geweest.
Mijn vader heeft vroeger opgravingen gedaan in Turkije. (oude geschiedenis) We zijn naar Side gegaan omdat hij daar 30 jaar gelden dus ook al kwam. Erg verandert..... allemaal op toeristen gefocused. Ik heb het oten erg naar mijn zin gehad. Leuk stadje, leuk om een jeep ofzo te huren!

Veel plezier

Marg

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:24

wat ik me van side en het strand kan herinneren (naar side geweest voor de opgravingen inderdaad) is dat je eerst een stuk door verzengend hete woestein moest lopen voordat je op het strand kwam.....En daar waren niet de hotels, die stonden ergens anders ?

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:48

Is vaker in Turkije, in Bodrum is ook geen strand, wel soms kleine stukjes beton met zand erop.

Ben blij dat ik naar Tenerife ga, beter dan die 38/39 graden in Turkije Haha!

22 Januari verwachten we ons kleintje

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 10:37

OK, bedankt allemaal voor jullie reacties. Nog twee nachtjes slapen en dan ga ik:D!! Prettige vakantie allemaal!!Als ik terug ben laat ik wel weten hoe het was!Doei!

Glenn M1+11 :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Flying_Angel, Muggebeet, Roodvos, Roosch, s1993, Vaiqua, wiifke, Zebrastreep en 128 bezoekers