iemand anders op je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

iemand anders op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-02 23:24

laten jullie (vaak) andere mensen op je paard rijden ?

dan bedoel ik gewoon voor een enkel keertje, of als je bv op vakantie gaat.

vinden jullie het vervelend als je paard door een ander gereden wordt, bijvoorbeeld omdat hij daarna bij jezelf minder goed loopt? (ik bedoel, dat hij 'anders'aanvoelt)
of maakt het niks uit?

reacties en meningen graag Haha!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 23:56

Op Tos rijd ik alleen, en Marleen!
Dat is zijn "oude" verzorgster, en die komt 1x in de 1a2 weken
en in de vakanties verzorgt ze hem, ze rijdt dan veel met hem maar we hebben de zelfde soort rijstyl *zachte hand, zelfde manier voor aan de teugel lopen,... zelfde hantering voor de zweep...*
Toch voelt Tos wel verschil, *lijkt mij duidelijk* maar iemand die bv met een harde hand rijdt kan het echt bekijken!
Zowieso, Tos is geen kermispaardje waar iedereen maar op kruipt!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 00:02

Aah, van Megan blijft iedereen af Boos! heb er op dit moment een beetje moeite mee om er iemand anders op te laten. Op Spot laat ik iedereen(bij wijze van spreken...) omdat die 100% te vertrouwen is en zich nergens zoveel van aantrekt, laat daar maar gerust drie kinderen op touwtjespringen.
Megan is een heel ander verhaal, moet eerst zeker weten dat iemand goed kan rijden, want ze is op dit moment gewoon heel lastig en dan nog...Zelfs als mijn mams even wil moet ik even slikken, en zij gelukkgi ook dus dat gebeurt niet vaak Haha! Ben nu echt voor het eerst van m'n leven serieus aan het trainen (voor mijn doen) en ben ook behoorlijk fanatiek, als ik een dag niet rijd is het al veel te veel en weet dus ook precies wat ik wil doen. Als er dan iemand anders rijdt zit ik die constant op haar vingers te kijken.
Komt wel weer goed, op vakantie mag best iemand anders rijden, het liefst mijn moeder en anders iemand die ik echt helemal vertrouw. Vind het best eng, het idee dat iemand op megan rijd zonder iemand anders (of ik..) erbij,brr. Zie d'r al in haar eentje ergens over de weg vliegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 00:15

Voor een enkele keer en alleen als ik erbij ben vind ik het wel leuk om te zien hoe Kawa bij een ander loopt.
Mocht ik op vakantie gaan, komt niet heel vaak voor, dan heeft Kawa ook vakantie. Lekker veel rust en veel op de wei voor een tijdje kan voor een paard ook geen kwaad, integendeel.
Dus zonder toezicht niemand.

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 08:34

Mijn instructeur rijdt hem zo weer zo 1 x in de week. Ook in vakanties rijdt hij hem voor me.

Voor de rest laat ik er niet echt veel mensen op, maar ik kan niet zeggen dat ik er nou een probleem mee zou hebben.
Heel toevallig heeft een vriendin van de ponyclub van jaren geleden er verleden week een keer opgereden en ze reed er zo mee weg.
Ze vond het een heerlijk paard, dus dat is ook wel weer leuk om te horen.


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 09:46

moeilijk.
als ik met vakantie ga gaat lot ook rustig 3 weken dag en nacht het land op.
Een vriendin kijkt 'm dan zo af en toe na.
Mijn nichtje start vandaag met 'm zo 2 keer per jaar start ze hem op onderlinge wedstrijden en dan oefend ze een keertje van te voren.
Daar ben ik altijd bij want ik wil niet dat er veel met 'm geprutst word.
Anouk mag 'm veel uitstappen en ze mag 'm ook wel mee naar buiten nemen.
zij op Lot en een ander op haar paard.
van haar weet ik dat ze alles precies zo doet als ik doe.
Ik merk het altijd als er een ander op heeft gezeten soms is ie wat moeilijker soms is hij gewoon wat slomer voor het been.
omdat dat met 5 min voorbij is vind ik dat nooit een probleem

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 10:13

Op Dennis rijden regelmatig andere. Ik geef les met hem. Maar verschil weet ik niet. Je hebt rijden en je hebt een beetje rond stappen met een klein drafje. En is er geen verschil.
Als iemand anders hem rijd voel ik wel wat verschil. Van de zomer toen ik een ongeluk gehad heb hebben Heleen(My Dominique) en mijn zusje een tijdje gereden. Toen was Dennis wel luier geworden. Kan ook komen omdat ze met hem in de wei gereden hebben ipv langs de weg.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 10:19

ik merk wel met Tos dat als bv me broertje er op rond gestapt heeft, dat hij mij even uitprobeert!
Want bij me broertje heeft hij het zo door, maar bij mij wil hij het dan ook even uitproberen!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 10:28

Ik laat niet zo vaak iemand anders op Stacy rijden.
waarom precies weet ik eigelijk niet, ik vind het ook niet altijd even fijn.
Als iemand anders eens op haar gaat dan is dat meestal voor dat ik ga uit stappen.
dan kan die gene nog even een rondje draven en daarna haar uitstappen, dan kan ik alvast haar voer klaar zetten.
Ik merk er niet zoveel van als iemand anders op haar heeft gereden.
soms wil ze dan alleen minder aan de teugel, of is ze heel slecht op het been.
Als ik op vakantie ga heeft stacy ook lekker vakantie, ze staat dan lekker op rust en gaat de wei in.

Dilayla Shadow
Stacy Shadow

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-02 10:29

runningkawa schreef:
Voor een enkele keer en alleen als ik erbij ben vind ik het wel leuk om te zien hoe Kawa bij een ander loopt.
Mocht ik op vakantie gaan, komt niet heel vaak voor, dan heeft Kawa ook vakantie. Lekker veel rust en veel op de wei voor een tijdje kan voor een paard ook geen kwaad, integendeel.
Dus zonder toezicht niemand.


ik zit nu te twijfelen wat ik in de vakantie zal doen.
ik ga een week weg.. kan ik hem die week stil zetten, of toch een ander erop Verward

er is al heel lang niemand anders op graziano geweest. ik ben een beetje bang dat zoiemand dan toch heel anders rijdt, en ik straks niks meer met hem kan beginnen (ik weet het, ik overdrijf.. maar goed Haha! )

ik laat er soms wel is iemand op zitten, dat ik meeloop. maar dat is geen rijden Knipoog

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 10:48

Ik laat rustig andere met m´n paarden rijden mits ik er zelf bij ben.
Vooral met een buitenrit vind ik niet zo´n probleem.
Iemand moet natuurlijk wel kunnen rijden want ze kunnen wel eens debiel doen }>
Ik zou niet zo gauw iemand alleen met ze weg laten gaan, daarvoor doen ze soms net iets te raar.

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 10:57

Bij mij liep Tumtum ook goed ook al reed mijn zusje d'r op en soms ook nog van die manege kinderen liet ik er op rijden als ik zelf geen tijd had. Ik vind het echt niet vervelend als je maar eerst kijkt wat hun rij houding is enzo. Dat was voor mij het belangrijkste.
Bobo rij ik liever zelf alleen omdat bobo best wel schrikachtig is en dat was tumtum in de omgang helemaal niet. Als ik op vakantie ben laat ik het aan de manege over; maar bobo mag niet worden gebruikt voor de beginnerlessen dan.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 12:18

grassie"]
[quote="runningkawa schreef:
Voor een enkele keer en alleen als ik erbij ben vind ik het wel leuk om te zien hoe Kawa bij een ander loopt.
Mocht ik op vakantie gaan, komt niet heel vaak voor, dan heeft Kawa ook vakantie. Lekker veel rust en veel op de wei voor een tijdje kan voor een paard ook geen kwaad, integendeel.
Dus zonder toezicht niemand.


ik zit nu te twijfelen wat ik in de vakantie zal doen.
ik ga een week weg.. kan ik hem die week stil zetten, of toch een ander erop Verward

er is al heel lang niemand anders op graziano geweest. ik ben een beetje bang dat zoiemand dan toch heel anders rijdt, en ik straks niks meer met hem kan beginnen (ik weet het, ik overdrijf.. maar goed Haha! )

ik laat er soms wel is iemand op zitten, dat ik meeloop. maar dat is geen rijden Knipoog
[/quote]

Dat ligt er natuurlijk aan of je genoeg mensen kent, die je vertrouwt en waarvan je weet hoe ze rijden. Heb je die niet, of vertrouw je iemand niet goed genoeg, of heb je teveel opmerkingen op hun rijstijl, dan kun je haar beter op het land zetten. Zo lang is een weekje niet hoor, valt best mee *LOL* Fijne vakantie Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 12:32

Bill is niet een van de makkelijkste, ik zal er dus nooit iemand anders op laten rijden als ik er niet bij ben.
De enige die er af en toe op rijdt is mijn vriendin Marjan.
Verder eigenlijk niemand, maar de meesten van stal durven er niet eens op }>
Als ik geen tijd zou hebben, vraag ik meestal of hij een keer extra in de stapmolen mag, en als hij op het land staat blijft hij lekker staan. Af en toe kijkt er dan wel even iemand bij hem, maar dan heeft hij ook lekker vakantie Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 13:30

Ik laat eigenlijk nooit iemand op Joker rijden. Lunatic heeft er 2 keer op gereden, maar toen was id er bij en Lunatic kent mijn pony goed.
Als ik er niet ben komt er niemnd op joker, ik zit me dan de hele vakantie druk te maken over wat er gebeurt.
Asl ze stil staat heb ik tenminsten ook een beetje rust.
op Snuitje ( shetje) wordt gewoon nooit gereden als ik er niet ben.

17 mensen vinden dit leuk

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 13:43

Ik denk dat het helemaal niet zo verkeerd is als er eens iemand anders op je paard rijdt. Die ander kan misschien weer dingen aanvoelen die voor jou "erin geslopen" zijn en die je eigenlijk toch moet veranderen. Ik bedoel dus niet iedere week een ander op je paard, maar zo eens in de zoveel tijd denk ik dat het zelfs wel eens positief kan werken, ook voor je paard is het weer eens iets anders, alhoewel elk dier daar anders op reageert. Sommige paarden kun je echt iedereen op zetten en anderen bokken die persoon er gelijk weer af (haha)

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 13:56

Op mijn paard rijden er niet zo heel veel anderen, omdat de meeste vrienden die paardrijden zelf een paard hebben. Maar verder heb ik er absoluut geen problemen mee. Als een paard correct gereden is wordt die er echt niet slecht van, dus waarom niet?
Dat wil niet wegnemen dat ik er in het begin wel moeite mee had er een ander op te laten, maar naarmate je ouder wordt vervaagd de gedachte dat jijzelf de enige persoon bent die hem goed rijdt. Ik heb inmiddels een aantal mensen gezien die meer uit mijn paard kunnen halen dan ikzelf, dat ik een stuk makkelijk ben geworden. En daarbij is het altijd leuk om te horen dat ze je paard fijn vinden rijden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 bezoekers