Ik word er zo gefrustreerd van(zeurverhaal ,sorry)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Ik word er zo gefrustreerd van(zeurverhaal ,sorry)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 19:07

Ik ben sinds een tijdje wat fanatieker aan het rijden met mijn paard. Ik heb les van een goede instructrice, maar ik geloof dat we een beetje miscommunicatie hebben ofzo. Huilen Het gaat namelijk voor geen meter tijdens en vooral na de les. Noah is een beetje een stijve hark en ik ben echt geen sterruiter. Als de instr. erop zit, doet hij alles redelijk netjes, maar ik krijg de simpelste buiging niet voor elkaar. Met name de rechtergalop gaat echt kl**e! Hij gooit zijn hoofd omhoog en is niet meer te sturen en laat sturen nou net zijn wat de instr. wil dat ik doe om het probleem op te lossen. Boos! . Als het niet lukt is haar advies: je moet hem er gewoon doorheen houden. Tja en dat is nou net hetgene dat ik niet voor elkaar krijg. Boos!
Als ik zelf rij dan lukt het me al helemaal niet om hem ontspannen te krijgen. Ik heb echt het idee dat ik helemaal niet meer kan rijden, ik voel mijn paard ook helemaal niet meer aan geloof ik. Alles wat de instr. zegt klinkt logisch, maar ik krijg het niet voor elkaar. Volgens mij wil zij sneller dan ik kan. Ik heb haar ook al een aantal keer verteld dat ik het rustig aan wil doen, omdat ik weet dat het probleem meer bij ligt dan bij mijn paard. Maar zij vind dat je het gelijk goed aan moet pakken en daar zit ook wel weer wat in. Ik wordt er in ieder geval aardig gefrustreerd van dat het niet lukt, terwijl Noah het dus duidelijk wel kan.
Het ergste is dat ik mijn frustratie dus op hem afreageer als ik niet uitkijk! Ik rij dus af en toe maar gewoon niet en vandaag ben ik lekker lang naar buiten geweest met zijn hackamore en een heel lang teugeltje. Even lekker geen gek** in zijn mond. Het werd in ieder geval zeer gewaardeerd door Noah, ook vanwege de graasstop onderweg
Sorry voor het geleuter, maar ik moest het even kwijt!


Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:11

Eén advies: zoek een andere instructeur/instructrice. Zij heeft blijkbaar niet het vermogen om jou in begrijpelijke taal uit te leggen wat je moet doen om je paard in de basis!!! beter te laten lopen. Ik heb pas ook zo'n instructeur zien lesgeven in een ponyles. Pony wilde niet in de rechtergalop. Hij bleef maar zeggen opnieuw, opnieuw, zonder dat meisje uit te leggen wat ze precies moet doen en wat de hulpen zijn voor het juist aangalopperen. Zo wordt het gewoon rijden "op goed geluk".

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:17

Is en herkenbaar probleem voor heel veel ruiters hoor, juist als mensen fanatieker gaan rijden steekt dit de kop op.

Snap je wat je instr. bedoeld met er doorheen rijden? m.b.t jou paard?
Weet je precies wat je moet doen en op welk moment, het is een kwestie van voelen dat is waar, maar technisch gezien moet je wel weten, wat je timing moet zijn en hoe.

Als je twijfels hebt of merkt dat het niet gaat op de manier die je instr aandraagt, kun je best zeggen dat het niet lukt of dat je het niet snapt (dan legt ze het nog maar een keer uit) of ze het op een andere manier wilt uitleggen of evt. met een andere oplossing komt.
Je mag van je instr, best wat creatieviteit verwachten.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:23

Susanne1 schreef:
Als het niet lukt is haar advies: je moet hem er gewoon doorheen houden.


En helpt ze je daar wel goed bij? Vertelt ze je duidelijk hoe je dat dan voor elkaar moet krijgen?
Op zich zit er natuurlijk wel wat in, in haar advies, maar als ze je niet uitlegt HOE dan, dan kun je er nog niks mee.

Uiteindelijk rij en les je voor je plezier hoor, je hoeft je brood er niet mee te verdienen (gok ik zo tenminste Knipoog ), als dat plezier er niet meer is, dan wordt het tijd om eens goed na te denken of je wel met deze dame verder wilt. Je plezier laten ontnemen en er nog voor betalen ook is niet hoe het moet zijn natuurlijk!

Nulla tenaci invia est via

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 19:36

Nou, ze legt wel uit en ik weet ook wel hoe het moet. Maar ik merk dat ik het bij Noah gewoon niet op tijd aanvoel. Ik ben ook best wel eigenwijs. Ik heb namelijk bijvoorbeeld altijd geleerd dat ik even door moet blijven buigen als hij niet los laat en pas rechtuit gaan als hij wel loslaat. Zij ziet dat anders en dat is dus best moeilijk.
Nogmaals ik vind dat ze wel goed lesgeeft, maar om de een of andere reden klikt het tussen mij en haar niet echt en volgens mij vind ze het irritant dat het mij niet lukt. Ik weet het niet, maar de andere mensen die bij haar lessen gaan ook sneller vooruit.
Ik heb nu iets van 10 x gelest en Noah loopt (in de les) veel ronder en beter over zijn rug, hij galoppeert veel beter, is te verzamelen en is ook veel beter te sturen. Ik vind dat al heel wat en wil dat graag eerst verder bevestigen voordat ik ga werken aan de knelpunten(rechtergalop, tempo en doorzitten en alle andere oefeningen dan voltes *LOL* . Ze heeft het alleen zo druk dat het moeilijk is om dat uit te leggen. Misschien moet ik gewoon een keer met haar praten ofzo. Nu is in ieder geval mijn paard de dupe omdat ik gefrustreerd raaken dat wil ik echt niet,.
Ik zat ook te denken om een keer te gaan lessen bij haar op een paard dat al bevestigd is, zodat ik kan leren voelen waar ik naar moet met Noah. Ik weet alleen even niet welk paard, maar goed.

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:08

misschien is het idd wel handig om in elk geval met haar te praten erover, en misschien een les of een paar volgen om te kijken of het op andere paarden wel lukt.
Mocht het dan nog niet lukken, dan wel opzoek gaan naar een andere instructrice.

Spero melior

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 06:12

ik zou het na tien keer lessen nog niet opgeven, vooral omdat je zegt dat het verder wel klikt en je merkt dat je voorderingen maakt. Probeer jezelf een haalbaar doel te stellen zou ik zeggen, dan kun je daaraan bewust werken en wordt je niet zo snel gefrusteerd

Z1+1

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 06:43

10 lessen gehad.......is toch bijna 3 maanden....tja, kweet niet. Als je het gevoel hebt dat het niet klikt en dat ze zich irriteert...........ik zou een ander instructeur gaan proberen denk ik. Heb het er gewoon eerlijk over met haar, misschien snapt ze het best..........

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 07:46

Als je die eigenwijsheid nu eens even in de kast zette? Volgens mij is ze geirriteerd als ze jou aanwijzingen geeft en ze niet het gevoel hebt dat je luisterd maar gewoon je eigen ding blijft doen.
Je zei ook dat Noah beter loopt bij haar in de les. Het is niet eerlijk tegenover je paard als je de rest van de week een oefening op jouw manier doet, en bij haar in de les ineens anders. Maar als het in de les ineens wel gaat...is haar manier dan niet toch beter?

Kijk niet naar het niveau van anderen, maar waar jullie zelf mee bezig zijn. Als je instructrice snelle resultaten wil zien heb je daar geen goede instructrice aan. Maar je geeft daartegen zelf aan dat je dingen wat meer wilt bevestigen, groeien doe je alleen maar als je bij haar in de les juist de moeilijke oefeningen op gaat zoeken, en niet alleen maar bij dat blijft hangen wat op dat moment wel lekker gaat. Dat kun je doen als je alleen rijdt, maar niet bij haar in de les. Daar komt ze niet voor. En die frustratie van haar kan ik dan goed begrijpen.

Je suis Charlie.

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:35

Susanne1, even een vraagje Lachen
Sta jij nog steeds op Berestein? zo ja van wie heb jij nu dan les?

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:42

Ben je misschien zelf te gespannen? Ik heb hier namelijk ook last van gehad tot ik zelf begon te ontspannen...

Makkelijker gezegd dan gedaan dat weet ik zelf ook als de beste Haha!

Je moet proberen om niet met een instelling te gaan rijden van "ik MOET presteren" want dat idee krijg ik nu eigenlijk wel...
Probeer zelf wat meer te ontspannen in je lichaam, je heb les en daar ga je van leren is het vandaag niet dan is het morgen wel. Het feit dat ie bij haar wel zo loopt laat jou denken dat ie bij jou ook zo "MOET" lopen.

Je moet proberen om van het idee af te komen dat hij zo "MOET" lopen bij jou omdat hij dat bij haar ook doet. Je moet samen leren werken en dat kost gewoon tijd.

Ik denk eigenlijk dat jij nog niet zover bent, en hij gespannen wordt van jouw onzekere en gespannen houding.

Succes, ik weet dat het makkelijker gezeg dan gedaan is...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

kellybelly

Berichten: 432
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Twisk- Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:59

oh!!! zooooo herkenbaar!! Ik heb er 4(!!!) jaar over gedaan om mijn pony in de galop redelijk rond te krijgen.. het is nog niet perfect.
Ik denk dat je iets te hoog inzet. probeer het misschien iets rustiger aan te doen! Ik bedoel dan niet dat je niets meer moet vragen, maar probeer meer te berusten als het niet meteen goed gaat! het komt heus wel, maar het kan niet altijd afgedwongen worden, helaas!!
in ieder geval heel veel succes

azrael

Berichten: 66
Geregistreerd: 21-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:22

Ik vind het vrij logisch dat je het in de les beter voor elkaar kan krijgen dan wanneer je alleen rijdt. Je zal dan op tijd aanwijzingen krijgen waar jezelf niet op zou komen. En dat is maar goed ook. Waar betaal je anders al dat geld voor OK dan! Op een gegeven moment zal je dit zelf ook beter aan voelen. Maar je moet wel proberen om op de zelfde manier te blijven rijden. Dus je rijden altijd aanpassen aan de manier waarop zij lesgeeft of een instrucrice zoeken die zich aanpast aan jou manier van rijden.

Wat ik mij wel afvraag is het volgende: Je geeft een heleboel basisdingen aan als knelpunten, waarom ben je dan al met de verzameling bezig. Lijkt mij namelijk onmogelijk dat je dan de achterhand er goed onder krijgt. Het lijkt mij een vreemde manier van lesgeven. Vraagt niemand anders dit zich af, of is het normaal om dan al met verzameling te beginnen?

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 15:34

Wat betreft de verzameling: sinds we daar mee bezig zijn kan ik hem veel beter sturen! Eerst zette hij zijn hele lijf op slot als ik aangaf de bocht om te willen. Dat doet hij nu veel minder. Die verzameling is juist goed omdat hij daardoor voor los kan laten, waardoor ik veel beter kan sturen. En als hij lekker verzameld is kan ik ook wat beter voelen wanneer ik in moet komen met teugel en been.
Ik denk wel dat jullie in de richting zitten met mijn gespannen houding! Als ik een oefening moet doen, dan wordt ik gespannen omdat ik graag wil dat het lukt en ik zelf veel moeite heb om het voor elkaar te krijgen. Dat heeft zeker zijn uitwerking op Noah. Hij is zowiezo vrij onzeker en erg gevoelig voor balansproblemen van mij. En hij geeft enorm hoog op, dus ik ben niet altijd in balans.
Aan de andere kant doe ik precies wat mijn instr. zegt, juist ook door deweeks als ik zelf rij. Ik ben daar heel secuur in, omdat Noah er anders helemaal niets meer van begrijpt. Maar ik heb het gewoon echt heel erg nodig dat iemand zegt: nu meer buitenteugel of meer binnenbeen ofzoiets.
Ik denk dat zij zich een beetje irriteert aan het feit dat ik veel vraag en ook zeg wat ik doe of denk. Om een voorbeeld te geven: ik was (op advies van haar) rechtsom op de volte aan het inbuigen om hem meer te laten zakken en ontspannen en hij deed dat nog niet voldoende en zij wilde toen dat ik rechtuit zou gaan. Dat deed ik en toen was ik hem vrij snel daarna al weer kwijt. Ik zei toen dat ik hem rechtuit niet laag kon houden en dat dat op de volte wel beter ging. Zij vindt dan dat het mij ook moet lukken als hij rechtuit gaat. Maar als hij op de volte al niet ontspant, lukt het mij rechtuit al helemaal niet. Misschien eigenwijs, maar aan de andere kant zeg ik wat ik voel, maar ik doe wel wat zij zegt. Ik reed dus rechtdoor en probeerde hem laag te houden en dat mislukte dus. Dan vind zij hem een stijve harken een knol en dan voel ik me banketstaaf omdat het mij niet lukt en haar wel.
Als je naar de Z toe wilt (en geloof me dat wil ik dus echt niet!) dan ga je toch ook eerst de basisoefeningen en dan L en M oefeningen bevestigen? Ik vind het prima om hem eerst helemaal over zijn rug en verzameld te krijgen in draf op beide handen en dan daarna een keer galop en doorzitten etc. Ik heb er geen probleem mee om pas over een aantal jaar een B-proef te gaan rijden.
Het is overigens wel bekend dat dit geen paard is om snel carriere mee te maken. De vorige eigenaars hebben hem om die reden ook we gedaan. Zij wilden hem in 6 maanden naar de M/Z hebben en dan doorverkopen en dat gaat dus niet met hem.

Overigens (even voor mijn stalgenoten) ik ben dus nu niet M aan het afzeiken!!!!!!!! Maar veel meer mezelf!!!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:19

Susanne1 schreef:
. Dan vind zij hem een stijve harken een knol


dat ze alleen al zulke dingen zegt in de les vind ik niet kloppen, maar okee, is mijn idee.....

Lijkt mij juist goed te zeggen wat je voelt etc, daar kan zij dan juist weer op inspelen......!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:46

Susanne1 schreef:
Misschien eigenwijs, maar aan de andere kant zeg ik wat ik voel, maar ik doe wel wat zij zegt. Ik reed dus rechtdoor en probeerde hem laag te houden en dat mislukte dus. Dan vind zij hem een stijve harken een knol en dan voel ik me banketstaaflig omdat het mij niet lukt en haar wel.


Niets is irritanter voor een instructeur dan iedere keer "ja, maar". Mond houden en rijden, discussieren doe je als je er naast staat. Misschien iets dat je de volgende keer mee kunt nemen als je weer les hebt? Lips are sealed

Je suis Charlie.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:53

Susanne1 schreef:
Als je naar de Z toe wilt (en geloof me dat wil ik dus echt niet!) dan ga je toch ook eerst de basisoefeningen en dan L en M oefeningen bevestigen? Ik vind het prima om hem eerst helemaal over zijn rug en verzameld te krijgen in draf op beide handen en dan daarna een keer galop en doorzitten etc.


En dat vind ik toch vreemd, hoe kan het dat er pas in het z verzameling wordt gevraagd, en jullie zien dit als een van de eerste basisbeginselen? volgens mij lezen jullie het befaamde rijtje achterste voren. (overigens verzameld rijden in een B-proef wordt niet gewaardeerd)

Maar dat terzijde. Ik denk dat het belangrijk is dat je samen met de instructrice op 1 lijn zit met de manier van rijden en het denken hierover. Het kan natuurlijk weleens zo zijn dat je iets moet doen waarvan je zelf denkt,....... maar probeer het gewoon eens en vraag dan ook waarom zij vindt dat je dat zo zou moeten doen. Praten blijft heel belangrijk. En misschien moeten jullie je doelen eens samen goed afstellen. zij wil jullie misschien binnen een jaar de wissels laten springen, en jij wil de basis goed bevestigd hebben (het laatste lijkt mij het meest logisch).

Vraag haar eens voor of na de les of het wel bij haar past dat jij elke keer om uitleg vraagt.
Vraag haar ook eens, zoals je zelf aangeeft als voorbeeld, dat als je je paard wel doorvraagd op de volte en pas als hij naageeflijk is, de rechte lijn opzoeken (zo zou het meestal moeten gaan), waarom zij denkt dat dat niet de juiste manier is.

Blijf communiceren, met je paard, maar ook met degene die je instructie geeft.

succes!

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 19:31

Hé cassidy, jij geeft zelf ook les zeker? Ik snap best dat het heel irritant kan zijn als iemand continu vraagt. Maar ik doe wel wat ze vraagt, alleen wil ik wel proberen te begrijpen hoe het werkt, zodat ik het zelf makkelijker kan oefenen. Ik probeer ook wel zo weinig mogelijk te vragen en ook aan te geven als iets lekker loopt. Maar als ik het met haar aanwijzingen niet voor elkaar krijg, dan geef ik dat wel aan. Een paard is geen automaat en ieder paard heeft een andere gebruiksaanwijzing. Daarom heb ik haar 2 x op hem laten rijden, zodat ze mij beter kan uitleggen hoe ik hem moet rijden.
Lieke: als ik Noah alleen voorwaarts-neerwaarts rij (en dat heb ik de afgelopen 3 jaar gedaan) dan blijft hij zijn rug wegdrukken en dan lukt de rest ook niet. Noah is inderdaad een stijve hark en een knol met een lang lijf en veel moeite om te begrijpen wat hij moet doen. Zijn reactie is: kop omhoog, rug weg en rennen maar. Niet te sturen!!
Nu hij wat meer met zijn achterhand eronder wordt gereden gaat het allemaal een stuk makkelijker.
Volgens mij wordt er ook in de B op het moment gelet op dragend lopen en goede aanleuning. Die zijn bij Noah echt onmogelijk als ik hem niet eerst een beetje verzamel. En met verzameling bedoel ik echt basisverzameling. Geen oprichting, alleen over de rug en dragend.

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 19:41

Overigens zal ik de exacte uitleg van de term verzameling maar weer eens opzoeken geloof ik. Waarschijnlijk heb ik daar een ander beeld bij, dan de verzameling waar jullie het over hebben. Ik zal wel bezig zijn hem correct in de aanleuning te krijgen.
Ik ben trouwens ook een goed voorbeeld van het bekende ruiterspreekwoord, hoe ging die ook al weer: Waar de kennis van de ruiter ophoudt, begint zijn grofheid --> zoiets. Bloos! Ik schaam me om het toe te geven, maar helaas is het wel zo. Dat is ook de reden dat ik dit topic schreef. En de reden waarom het misschien beter is om of niet te lessen of rustiger op te bouwen.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:22

Susanne1 schreef:
Waar de kennis van de ruiter ophoudt, begint zijn grofheid --> zoiets. Ik schaam me om het toe te geven, maar helaas is het wel zo. Dat is ook de reden dat ik dit topic schreef. En de reden waarom het misschien beter is om of niet te lessen of rustiger op te bouwen.


Vind het knap dat je dat toe durft te geven, is heel moeilijk... Ik heb dat dus ook gehad, gewoon frustraties uiten op je paard als iets niet lukte.

Ik heb geleerd om niet gefrustreerd te raken als iets niet lukt, dus dan lukt jou dat ook wel

Stap 1. Meer ontspannen, en niet krampachtige hulpen geven voor een oefening. Ook al duurt het een heel rondje voor je de juiste positie heb gevonden, gewoon de tijd er voor nemen en zorgen dat je recht boven je paard blijft zitten op je kont, zodat je je benen in een bepaalde positie kan leggen. Die vergt wat evenwicht en het is ff oefenen, maar oefening baart kunst toch?

Stap 2. Misschien dat je een paar keer zonder beugels gaat rijden, en dan goed opletten hoe krampachtig je in het begin zit en naar mate je het een paar keer doet ga je minder je spieren spannen omdat je dan je evenwicht heb gevonden.

Stap 3. (waarschijnlijk de moeilijkste) Je frustraties wegrijden. Als iets niet lukt, tot 10 tellen en rustig de oefening over nieuw doen. Als je echt het idee heb dat het niet beter zal gaan of je paard met je mee gaat denken terwijl dat niet de bedoeling is, ga wat anders doen. Een galopje tussen door, wat andere oefeningen als slangenvoltes etc. En na een minuut of 10 weer proberen.
Als je te lang of te gefrustreerd een oefening doet loopt dat toch op niets uit, en als je het achter elkaar probeert te doen raakt je paard ook verzadigd en werkt niet meer mee.

Stap 4. Lastig, maar wel confronterend. Leg de schuld ALTIJD bij jezelf! Als het niet gaat, dan zit jij OF te gespannen, OF je geeft een verkeerde aanwijzing!

Sinds ik prive les heb ben ik met sprongen vooruit gegaan. Mijn pony pakt alle oefening met gemak op en geeft totaal geen geestelijke of lichamelijk beperkingen om ze uit te voeren. Zolang IK maar de goede aanwijzingen geef. Het was best wel confronterend, maar als het niet goed gaat ben IK degene die de fout maakt, niet mijn paard...

En idd, geen ja maar... Maar gewoon 'doen'.

Probeer het maar eens van de week. Het grootste probleem is volgens mij de 'spanning' die jij heb tijdens het uitvoeren van een oefening. Die moet je echt kwijt zien te raken, en daarna zal het gewoon echt met sprongen vooruit gaan

Succes, het is ff oefenen maar het lukt je echt wel OK dan!
Eerst probeer je het in stap, daarna in draf en galop.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 14:10

Ga ik zeker proberen! Daar doe ik zowiezo altijd wel mijn best voor hoor. Noah heeft gewoon niet veel vertrouwen in mij en dat kan ik hem niet kwalijk nemen. Alhoewel ik hem er toch stiekum van verdenk af en toe zijn middelvinger/hoef naar me op te steken en te zeggen: bekijk het maar!

Anyway: iedereen bedankt voor de reacties. Wordt vervolgd als ik in de Z zit (ergens tussen over 80 jaar en nooit dus--> haha)


Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 14:17

Citaat:
Alhoewel ik hem er toch stiekum van verdenk af en toe zijn middelvinger/hoef naar me op te steken en te zeggen: bekijk het maar!


Haha, natuurlijk doen ze dat allemaal bij tijd en wijlen wel eens Haha!

Die van mij zal dat gerust af en toe doen, daarom probeer ik dan maar wat anders te gaan doen voor ik gefrustreerd raak en het ga afreageren want daar komt alleen maar spanning en verzet van...

Succes, we wachten met spanning je Z-debuut af

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

jessikoe

Berichten: 248
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 14:21

zegt ze niet als je haar/hem in de galop niet omlaag krijgt dat je dan weer naar de draf moet en weer proberen om hem omlaag te laten aan gallopperen?
de mijne wel.
als et nie lukt dan moet k haar terug rijden naar de draf en weer zorgen dat ze rustig loopt en weer omlaag zien te krijgen en weer proberen.
en zo gaat dat vaak door.

xx jessica
ps veel succes Ach gut

Al Bijna 2 Jaar Melissa...
Zummer Al Bijna Een Jaar Haha!:D

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:31

Warina steekt ook regelmatig haar hoef naar mij op hoor Haha! vooral in de vrij-rijd les (Warina's vertaling: vrij-heid les Haha! )

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Lize
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 01:34

Cassidy schreef:
Niets is irritanter voor een instructeur dan iedere keer "ja, maar". Mond houden en rijden, discussieren doe je als je er naast staat.


Tuurlijk is 'ja maar' vervelend, maar op het moment dat iets je gewoon echt niet lukt, zul je dat toch aan moeten geven. De enige momenten dat ik mijn lesgeefmens wel kan schieten (nou ja, zo erg is het ook weer niet Knipoog ) is als ze 10 x dezelfde aanwijzing geeft, en ik probéér echt heel erg, maar het lukt me gewoon niet! Vreselijk frustrerend is dat, als een paardje bijvoorbeeld naar binnen valt op de volte, en zei roept meerdere keren: 'Ja, hou je binnenbeen er dan ook bij!', en ik doé dat volgens mij, dan doe ik blijkbaar iets anders fout. En dan kan mijn instructrice maar beter weten dat ik niet haar raad negeer, maar dat er gewoon iets niet lukt, toch?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elegance_, Macs, MarjanB, noukso, OmgiliBot, Ptl4ever, rocky_1995, Telpeva, xMagnum en 127 bezoekers