OEPS...... Paard los de duinen in

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

OEPS...... Paard los de duinen in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 10:04

Gisteravond had ik met een vriendin afgesproken... we zouden lekker met de paarden naar het strand gaan.
Hoek van Holland was onze bestemming, we zaten er rond 20.30 uur op... lekker met zonsondergang over het strand gereden daarna nog een klein stukje door de duinen en om 22.00 uur waren we weer bij de trailers.

Nou dachten we, dat was weer lekker, ik was mijn paard aan het afzadelen en wilde hem net een deken opdoen toen ik ineens het paard van mijn vriendin zag wegrennen.... ze wilde het halster uit de trailer pakken, bukte zich en vervolgens rukt het paard zich ineens los en gaat er vandoor.
In eerste instantie kwam hij naar mij toegerend dus ik loop voorzichtig op hem af.... keert hij zich om rent hij ineens de duinen in in volle rengalop!!!

Wij erachteraan, maar dat hou je natuurlijk nooit bij
Ik ben toen terug gegaan om mijn paard veilig in de trailer te zetten (die stond er nog naast aan het halster).
Daarna snel achter mijn vriendin in... halverwege kwam ik haar weer tegen maar helaas zonder paard Scheve mond
Aangezien het al tegen 23.00 uur liep werd het al pikdonker daar in de duinen, politie gebeld.... uiteindelijk zijn ze gekomen en zijn we met een motoragent door de duinen wezen rijden... op zoek naar het paard, maarja het was een donker bruin paard dus die valt ook niet echt op in het donker.
Na lang zoeken komt er ineens via de politie lijn binnen dat hij gevonden was... hij stond bij de reddingsbrigade in 's-gravenzande
Wij snel naar de trailers toe (gelukkig mijn paard stond er nog Haha! ) en achter de politie aan naar 's-gravenzande.
Jawel hoor daar stond hij.... hij makeerde helemaal niets!!! Gelukkig maar.

Al met al stond mijn paard om 0.30 uur pas weer op stal, arm beest, al die tijd dat wij hebben lopen zoeken heeft hij maar in de trailer staan wachten... hooi was op en elke keer maar onwijs hinniken als hij iets hoorde, hij was als de dood dat hij in de steek was gelaten en daarbij stond hij ook nogeens in het donker.... kon het licht in de trailer niet aanlaten omdat dan mijn accu leeg zou lopen.

Maargoed, eind goed al goed... vandaag maar een beetje rustig aan doen met hem... hij zal wel stijf zijn van op de trailer staan.


Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:08

gelukkig dat het goed is afgelopen!
Aggos en jou paardje zo eenzaam in de trailer Ach gut

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:09

Jeetje wat een ervaring, dat is wel even schrikken. gelukkig is jouw paard niet in paniek geraakt verder, en is alles verder goed gekomen.

Volgende keer toch maar meer hooi meenemen Knipoog .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:13

Pfff wat een avontuur, gelukkig goed afgelopen
Arm paard, moederziel alleen Ach gut Geef hem maar een extra knuffel Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:20

Sjeeminee sensatie zeg! Gelukkig is het met een sisser afgelopen...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:57

Wahahaahaha dat hebben jullie weer hoor.... wat een aktie...... geweldig naja minder voor julie natuurlijk...... Haha!
Ben blij dat alles weer schadevrij op stal staat......

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:20

Je zult wel erg geschrokken zijn. Wat voel je je dan machteloos. Fijn dat het allemaal goed is afgelopen.

Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:41

Wat erg! Gelukkig mankeert het paard niets! Wel sneu voor jou paardje dat ie zolang alleen moest wachten.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 11:47

Oliefjuh schreef:
Wat erg! Gelukkig mankeert het paard niets! Wel sneu voor jou paardje dat ie zolang alleen moest wachten.


Ik vond het ook wel erug zielig voor hem... ben vanmorgen voordat ik naar mijn werk ging nog maar even langs stal geweest, even een extra appeltje gegeven en zijn bed een keertje extra opgeschud, kan hij lekker slapen vanmiddag Lachen

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:02

wat een mazzel dat hij is gevonden voordat er ongelukken gebeurde. Hij vond denk ik toch dat jullie te kort gereden hadden.

Z1+1

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 12:04

petrabonanza schreef:
Hij vond denk ik toch dat jullie te kort gereden hadden.


Zou dat het zijn geweest.... hi hi
Volgende keer toch maar meer galopperen dus Tong uitsteken

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:07

eng is dat he,
ik vind het ook altijd eng in de duinen,stel dat je er af valt,je bent zo je paard kwijt !
gelukkig maar dat hij niks had verder..

Karaat_the_newforest op Instagram

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:07

Jee dat was schrikken! Gelukkig dat ze weer veilig in hun stalletje staan Lachen

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:32

Dan schrik je wel ff als er ineens een paard weg rent Scheve mond Gamble heeft zich ook een keer los getrokken, liep hij los op de parkeerplaats alleen rende hij gelukkig niet weg, lief paard Lachen

Ondanks dit heb je vast een heerlijke rit gemaakt toch? Met wie ben je geweest of ken ik haar niet?

Gamble

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 13:42

_Michelle_ schreef:
Ondanks dit heb je vast een heerlijke rit gemaakt toch? Met wie ben je geweest of ken ik haar niet?


Het was zeker een heerlijke rit, gebeurde gelukkig pas na afloop Haha!

Jij kent haar niet, is wel sinds kort een nieuw boktlid Tong uitsteken
Mhazyr

En dit is het betreffende paard:
Afbeelding


jaimy

Berichten: 129
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:48

zo daar zijn jullie heel goed vanaf gekomen!! ben blij dat hij niks mankeert en arme cin gelukkig heb hij je trailer heel gehouden... en hij stond er vandaag redelijk relax bij *LOL*

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:55

Zo dat is echt nog goed afgelopen, ik zou echt super bang zijn dat hem wat was overkomen dat viel gelukkig mee.
hopelijk gaat het de volgende keer beter Haha!

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 13:57

jaimy schreef:
arme cin gelukkig heb hij je trailer heel gehouden... en hij stond er vandaag redelijk relax bij *LOL*


Daar was ik ook wel blij mee Knipoog

En dank je voor de aandacht die je vandaag aan hem gegeven hebt, was hij vast heel blij mee
Had hij wel verdiend. Ach gut

mhazyr

Berichten: 61
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:58

Het was inderdaad een heerlijke rit maar dit hoop ik toch niet meer mee te maken. Vreselijk, paard weg in de duinen en het wordt langzaam heel donker. Maar hij kan beter op het strand ontspannen dan op de weg...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 13:59

kristie"]
Zo dat is echt nog goed afgelopen, ik zou echt super bang zijn dat hem wat was overkomen dat viel gelukkig mee.
[/quote]

Daar waren wij ook zo bang voor, zeker omdat in die duinen een hoop was afgezet met prikkeldraad en een dol paard rent overal doorheen Scheve mond
Maar het is goed afgelopen.

[quote="kristie schreef:
hopelijk gaat het de volgende keer beter Haha!


Volgende keer leggen we hem aan een mega ketting vast Tong uitsteken

mhazyr

Berichten: 61
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 14:00

Volgende keer dus maar naar het bos (Veluwe!!), misschien hebben we daar meer geluk. Wie gaat er mee???

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 14:03

Ben jij al een beetje bijgekomen van de schrik? Wel goed kunnen slapen vannacht? Ach gut



mhazyr schreef:
Maar hij kan beter op het strand ontspannen dan op de weg...


Zeker... we hebben eigenlijk nog mazzel gehad dat we hem zo vlot hebben teruggevonden, voor hetzelfde geldt stopt de politie met zoeken omdat het toch te donker is... en dan Verdrietig
Maar dat was nu niet het geval. Gelukkig!!

mhazyr

Berichten: 61
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 14:07

Uiteindelijk wel goed geslapen ja, alleen wat kort: van half 3 tot 7 uur. Ach, dat haal ik vannacht wel in. Eerst vanavond Mhazyr eens goed checken op wondjes want ik zag gisteravond bijna niks meer. Daarna even lekker loslongeren om de spieren los te maken want hij heeft natuurlijk flink gelopen gisteren en zal wel spierpijn hebben.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 14:12

mhazyr schreef:
Volgende keer dus maar naar het bos (Veluwe!!), misschien hebben we daar meer geluk. Wie gaat er mee???


IKKE

mhazyr

Berichten: 61
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 14:20

Ik kan of a.s. zaterdag of zondag. Daarna ben ik met vakantie. Tineke, kan jij ook dit weekend??


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, ChelseaAyLee, GoogleAdsense, herous, Miriam91, pandour4evuh, Raamzicht, Saartjuh_b, Vagabondo, Zonnebloem24 en 97 bezoekers