Is dit een goede stamboom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:09

Olevalover schreef:
dan heeft dat veulen wel geen gekeurde moeder, maar wel andere 'goed gekeurde' familieleden..maakt dat nog wat uit?

Nee hoor, dat maakt niet uit. Mijn merrie is in opgenomen in het stb, heeft sport predikaat en haar moeder is nooit voor de keuring gebracht en dit jaar wel prestatie geworden. Dat de fokker nooit met z'n fokmerrie naar de keuring is geweest is voor mij echt een raadsel, hij had er weinig tijd en zin in, maar aan de telefoon was echt nog steeds te spreken over de moeder, dat het zo'n goede merrie was. Eeuwig zonde, vind ik het. Mijn merrie heeft nl een aantal ster zussen, waardoor het predikaat keur/pref nooit aan haar moeder gegeven kan worden.
Zal toch maar weer eens gaan bellen met die fokker, moest toch nog een aantal dingen weten.

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:30

Nee, sorry, ik heb het artikel niet uitgeknipt en de krant ook niet bewaard. Maar het is wel de moeite waard om er even achteraan te gaan, want het is echt een goed lijntje. Ik denk niet dat het artikel op internet heeft gestaan. Anders bel je de redactie toch even of ze het kunnen mailen? Of vraag na wanneer het er precies in heeft gestaan. Er is vast wel een bokker die die krant nog heeft! Succes in ieder geval.

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 12:31

ok..op internet staat het niet nee..

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 12:31

ok dan vraag ik het wel even : WIE HEEFT DE PAARDENKRANT MET HET ARTIKEL OVER DE LEVA-LIJN NOG IN HUIS???

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:34

Bel met de paardenkrant Haha!

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 12:38

vinen ze dat niet raar??en willen ze dat wel doen..want ik ben geen lid??en ik heb het nr ook nie : Huilen

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:47

info@paardenkrant.nl
of, nog beter: redactie@paardenkrant.nl

En ik denk dat ze dat niet raar vinden, volgesn mij krijgen ze dagelijks dit soort verzoeken. En al zouden ze het wel raar vinden: dat maakt jou toch geen zak uit?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:47

Da's niet moeilijk achter te komen, die kan je volgens op i-net zoeken en anders kan celano dat nummer geven? Dat vinden ze niet raar hoor, ze kijrgen wel vaker van dat soort verzoeken, misschien dat je een klein bijdrage moet geven maar goed, dat zou niet zo'n erge ramp zijn, toch? Iets meer nadenken/speurwerk zou ook geen kwaad kunnen!

edit: Zie dat Celano dat gegeven heeft.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:50

Ik bewaar altijd alle paardenkranten, dus zal wel even gaan zoeken als ik tijd heb. Ik heb het artikel inderdaad ook gelezen over Oliver Q, de ruiter van mijn merrie heeft een volle zus daar van gereden (en nog wat meer paarden uit de stam). Als ik het artikel heb gevonden, plaats ik het wel in dit topic.

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 12:58

ok dankjewel

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:09

ik zag net op marktplaats een merrie van Henzo te koop staan....

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 13:00

Rhea schreef:
ik zag net op marktplaats een merrie van Henzo te koop staan....


stond er een foto bij??..heb je de link? anders zoek ik zelf wel ff tnx anyway

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:14

Juiriqila v. Swap heeft internationaal gesprongen onder Henk van de Pol

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:19

x
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 22:51

janna schreef:
http://www.google.nl/search?q=cache:ecA ... lr=lang_nl

Deze merrie (zusje) heeft het in elk geval goed gedaan op de keuring. 82 punten voor vrijspringen!


JA! ik weet het was er ook pas achter gekomen dat mijn paardje een zussie heeft Haha!!! En wat voor een ! Knipoog maarja..ik persoonlijk vind wel dat ze een hele goede moederlijn heeft..bijna allemaal wel ster enzo! maar ik ga wel een keer kijken bij haar fokker, misschien is haar zus daar ook!

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 10:17

Ik vind het btw wel grappig, dat er zon verschil tussen mijn paard en haar zus zit qua hoogte..mijne is vrij klein met haar 1.62 en haar zus is weer een normale maat 1.69..Het lijkt een klein verschil, maar toch maakt het heel wat uit qua rijden enzo! Ik vond het wel apart iig... Heeft iemand een foto van haar zusje>> Nataleva??

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 10:22

Ik heb wel een foto om een idee te geven over haar extrieur!! Hier komt ie..Is ze geschikt voor de keuring ???
Afbeelding
Afbeelding

Hij is niet helemaal duidelijk en ze staat niet goed vierkant..maar je krijgt een impressie...

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 10:25

Afbeelding
En haar hoofdje...

Sabientjeuh

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:14

Abgar heeft een goede nakomeling gehad namelijk: Pion, Dat was een schimmel hij kon heel goed springen, maar is helaas ong 1,5 gelden overleden.
Swap heeft iemand bij ons uit de buurt een nakomeling van, maar verder weet ik niet ver deze hengst.

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 19:08

Sabientjeuh schreef:
Abgar heeft een goede nakomeling gehad namelijk: Pion, Dat was een schimmel hij kon heel goed springen, maar is helaas ong 1,5 gelden overleden.
Swap heeft iemand bij ons uit de buurt een nakomeling van, maar verder weet ik niet ver deze hengst.


Ok iig bedankt voor je informatie..(ik wist namelijk helemaal niet dat Pion van Abgar was Bloos! Bloos! ) Enne..denk je dat mijn paard naar de keuring kan..(als ik er iets meer spiertjes op heb gezet..) ???

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 00:11

Olevalover schreef:
Ik heb wel een foto om een idee te geven over haar extrieur!! Hier komt ie..Is ze geschikt voor de keuring ???
[image]
[image]

Hij is niet helemaal duidelijk en ze staat niet goed vierkant..maar je krijgt een impressie...


Waarom zou je het niet doen ik begreep dat ze niet opgenomen is in het stamboom dus nog haar veulenpapieren heeft.
verder denk je erover om er mischien een veulentje uit te fokken zou het altijd proberen niet geschoten is altijd mis toch?!
Verder is het ook best leuk om eens mee te maken en zag staan dat oudere merrie's vaak geen ster behalen lees hier dat ze 8 is vindt ik toch nog niet echt oud. Ben pas met mijn merrie naar de keuring geweest in de eerste plaats om haar op te laten nemen in het stamboom en daarbij werd ze ook nog ster terwijl ik dat echt niet had verwacht en mijn merrie is 13 dus alles kan.

Sabientjeuh

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 17:53

Ik denk dat je wel met haar naar de keuring zou kunnen. Ze ziet er verder goed uit dus zou niet weten waarom niet. En ik zou er ook gewoon een leuk veulentje bij fokken.