meranti ibn fa asar (dekking egyptische arabier)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

nasheeta

Berichten: 601
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Belgische grensstreek

meranti ibn fa asar (dekking egyptische arabier)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 10:56

Beste mensen,

Ik ben bezig om diepvrieszaad van een Egyptische volbloed arabier eventueel te importeren vanuit Amerika.

Een kennis heeft me aangeboden om alleen tegen kostprijs en een donatie aan een kinderhospitaal zaad van haar hengst beschikbaar te stellen.

Voordat ik hierin investeer wil ik graag weten hoe jullie tegenover dit idee staan. De hengst heeft een bijzondere afstamming, loopt niet in de sport maar wordt door een 10-jarig jongetje bereden. Het is geen show arabier dus verwacht geen diepe deuk in de neus en een fragiel beest, hij is klein van gestalte, lief van gezicht en zeer lief van karakter.

Het is een fijn recreatiepaard en dus ook voor kinderen.

Deze kennis biedt dit aan omdat ze graag zou willen dat hij nakomelingen krijgt, maar omdat hij geen showpaard is en niet in de sport uitgebracht wordt, is het niet waarschijnlijk dat er veel mensen zijn die interesse zullen hebben, gelet op het enorme aanbod aan OX dekhengsten.

de reden dat ik eventueel aan dit project zou beginnen is dat ik enorm gekant ben tegen de torenhoge dekgelden van Arabieren die vaak niet veel gespresteerd hebben. Zelf heb ik geen interesse in de show maar in de sport.

Ook de voorwaarden voor dekkingen zijn vaak vreemd, zo krijg je je geld niet terug, soms voor de helft (wat op zich dan redelijk netjes is) indien je merrie niet drachtig raakt.

Je praat dan over dekgelden van 1000-1500 euro's excl. alle bijkomende kosten en BTW en dat vind ik nogal wat.

Vandaar dat ik graag bijv 100 rietjes wilde importeren van dit paard en dan hier voor weinig verkopen om mijn kosten eruit te halen en een donatie te doen aan het kinderhospitaal. Een en ander natuurlijk schriftelijk vastgelegd.

Ik weet nog niet precies wat de kosten zijn maar je zou dan aan een vergoeding moeten denken van bijv 100-250 euro voor 2-3 rietjes. Een en ander afhankelijk van de belangstelling.

Ik ben benieuwd naar de reacties...foto's van het paard op aanvraag.

De hengst heet Meranti Ibn Fa Asar en is een zwartbruine hengst gefokt door Walter Schimanski, over zijn bloedlijnen kun je meer lezen op www.sheykhobeyd.org/ of op mijn website www.nasheeta.com.

De oma van dit paard is zelf op 18-jarige leeftijd voor het eerst bereden en heeft nog enkele 40km endurance wedstrijden gelopen in Amerika.

Een zoon van deze merrie wordt nu uitgebracht in de western- en dressuur sport in Amerika.

Ikzelf heb een achterkleindochter van deze merrie en die heeft vorig jaar een zware 25km endurancewedstrijd in de Ardennen goed uitgelopen.

Het halfbroertje van mijn merrie loopt in Amerika bijna op 160km niveau en dat op 7-jarige leeftijd. Tot nu toe heeft hij succesvol 80km ritten en meerdaagsen (2x80, 5x80km) voltooid. Ook loopt hij op L-niveau dressuurwedstrijden.

Dus de familie van de ter dekking staande hengst Meranti Ibn Fa Asar wordt wel uitgebracht in de sport, hijzelf echter (nog) niet.

Groetjes,
Brigitte
_________________
happy horse riding
www.nasheeta.com
www.wolffphotography.nl

www.facebook.com/stichtingsamira
http://www.facebook.com/nasheetaarabians


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: NadjaNadja en 51 bezoekers