Rot kat

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Rot kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 09:06

Hallo..

Ik heb een probleempje, 't word misschien een heel verhaal, maar ik wil er snel verandering in.

Ik heb een kat van 14 jaar oud en die is even oud als mij, toen ik geboren werd, kwam onze kat in huis. Doordat ze mij heeft zien opgroeien, is de rangorde hoger, en denkt ze dat ze alles over mij te zeggen heeft. Ze valt me regelmatig aan, en ik heb mn armen en benen onder de littekens van dat beest. Gisteravond ook weer (ze slaapt nacht's weleens bij me) en dan moet ze op een handdoek liggen, mevrouw zat op bed te wachten tot ik de handdoek had neer gelegd, en daar was ik mee bezig, maar toen de handdoek een beetje tegen haar pootjes aankwam begon ze me helemaal aan te vallen, en mn armen zijn weer helemaal open. Ik heb haar ook een schop onder de kont gegeven en ben dan harstikke boos op haar, en dat weet ze, en kruipt ze in elkaar onder mn bureau, maar ze blijft me slaan. Ik heb nu ook geen genade meer voor haar, en schop haar terug als ze wat flikt (in de hoop dat ze het afleerd) maar ze houdt nooit op, het loopt uit in een gevecht, zei slaat ik schop/sla terug, en zei valt mn been aan enz.. Maar ze durft geen poot uit te steken naar mn ouders en mn broers, terwijl die haar nooit een tik verkopen (ik moet wel). Nou als ze me weer eens geslagen heeft, pakt mijn moeder haar ook wel aan en zet haar naar buiten. Maar ik ben het gewoon zat, die eeuwige gevechten, en wil er niet meer op ingaan, maar dan kan zij haar gang maar gaan wat ik ook niet ok vind.
Heeft iemand hier misschien een goeie methode om het haar af te leren?
Want het is een behoorlijke muts!

Voor de rest hou ik heel veel van haar, en kan ik niet zonder haar, en zij niet zonder mij want als ik weg ben zoekt ze me altijd en ze wacht me op uit school, en ze kan heel lief zijn, maar er zijn van die momenten Stoom uit je oren
En nu niet denken dat we haar mishandelen Scheve mond


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 09:26

Ik denk dat je met slaan niets oplost (net als in zoveel gevallen). De band die je met je kat hebt word er niet beter van.
Kan je niet net als je moeder als ze met een aanval begint haar gewoon de kamer uitwerken en de deur dicht, dan weet ze dat het niet mag. Lachen
Misschien werkt blazen ook wel goed. Schijnheilig

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 09:28

Ik denk ook niet dat haar slaan en schoppen de oplossing is hoor.....
Misschien is een plantenspuit een oplossing?

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 09:31

Ik ken zo'n kat, zo een woont hier ook schuin tegenover. Een grote kater die denk dat hij de halve wereld heeft. In vakanties hebben wij en de kat wel eens eten gegeven en de overburen ook (eigenaren waren op vakantie en dat hadden we zo afgesproken).
Maar de overbuurvrouw die komt nogal laat van bed af naar de kat zijn idee. Als hij verdorie vóór 9 uur z'n eten niet had gehad werd hij woest! Of als je eerst de post uit de brievenbus haalde voordat je hem brokken had gegeven, dan kon je beter maken dat je wegkwam! Dat beest vielaan, hij ging als een gek tekeer! De overbuurvrouw is dus ook een paar keer heengegaan met mijn rijlaarzen aan omdat ze het risico gewoon niet meer durfde te nemen.
Die kat komt ook wel eens bij ons achter het huis, en soms kan het gewoon een ontzettend lief dier zijn. Hij wil graag aandacht, wil geaaid worden en eten vindt hij natuurlijk helemaal geweldig. Maar o wee als hij z'n eten niet op tijd krijgt of als je er langs loopt als hij dat niet wil!!!
Maar het is heel makkelijk, gewoon consequent zijn. De kat durft tegen mijn ouders en zus nog wel te blazen, maar reken maar niet dat hij dat nog tegen mij doet! Hij kwam er een keer aan en wilde geaaid worden, dus aai ik hem gewoon over z'n rug. En opeens begint dat beest me toch kwaad te worden! Niet normaal! Hij wilde me aanvliegen. Direct hem ik hem een knal gegeven, en hij heeft het serieus nooit maar dan ook nooit weer gedaan. Geloof me, hij weet precies bij wie hij iets wel of niet kan flikken!

Een knal geven aan een dier is voor mij geen goede oplossing, maar bij deze kat is het echt de enigste oplossing. En het heeft geholpen, denk maar niet dat hij mij ooit nog eens een tik zal geven!

Consequent zijn, dat helpt. Maar ik denk niet dat jouw kat zo'n extreem geval is als deze die jij bedoelt. Een plantenspuit kan wonderen doen. (de kat waar ik het over heb zou het een rotzorg zijn als hij een emmer water over z'n kop kreeg, hij valt je er nog net zo hard om aan! Knipoog ) Succes! Knipoog


En nogmaals, normaal gesproken gebruik ik nóóit geweld bij dieren, maar als je deze kat kent weet je dat het echt niet anders kon. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-04 09:33, in het totaal 2 keer bewerkt

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 09:31

Plantenspuit of blazen, plantenspuit word jij niet als schuldige gezien maar de spuit, bij mijn katten werkt een busje deo ook verhelderend, die hebben daar zo een hekel aan...ik hoef alleen nog maar het geluid te maken als ik ze uit mijn kamer wil hebben *LOL*

Als je gaat schoppen of slaan, word jij als schuldige gezien en krabt ze je straks uit angst, ook niet het gewenste effect lijkt me.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 09:33

Ja ik sla niet hard ofzo, maar jullie moeten echt niet denken dat ik aan dierenmishandeling doe!
En onze band is 200% goed! Gisteravond ook, zat ze me later zielig aan te kijken onder bureau heb ik haar gepakt en op mn bed gezet, en hebben we lekker geslapen, en mevrouw maar spinnen Lovers
Ik zal het proberen haar weg te sturen als ze wat te brutaal word

@ Sammm; gelukkig is onze kat nog niet zo'n ramp, maar ze heeft er wel een handje van dat als ze bijv in de tuin zit en ik loop langs, en ze het niet pikt ze helemaal achter me aan gaat lopen en aanvallen

Citaat:
En nogmaals, normaal gesproken gebruik ik nóóit geweld bij dieren, maar als je deze kat kent weet je dat het echt niet anders kon.


Laatst bijgewerkt door blackheart op 07-07-04 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 09:36

x4you schreef:

@ Sammm; gelukkig is onze kat nog niet zo'n ramp, maar ze heeft er wel een handje van dat als ze bijv in de tuin zit en ik loop langs, en ze het niet pikt ze helemaal achter me aan gaat lopen en aanvallen

Maar ook echt als een bezetene aanvallen, krabben, bijten, aan je benen blijven hangen en niet meer loslaten? Zo is dié kat namelijk. Knipoog

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 09:37

Ja precies! dan heb ik gewoon een blok aan mn been hangen, en heb ik hele diepe wonden. En dan met die achterpoten zo gaan schaven heel vaag!

looniej

Berichten: 259
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 09:38

heej
mijn poes valt mij ook altijd aan
maar dan rent ze snel naar boven enzo...
ik geef er altijd een mep als ze snel wegrent
bij mijn vader, moeder en zus doet ze dat ook niet.
ik weet niet wat je er tegen kan doen maarja....


Ach gut ilona

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 09:40

Ja ik denk gewoon dat het is, dat hun de rangorde hoger vinden, zoals mijn ouders hebben haar als kitten al op haar plaats gezet, en ik niet omdat ik nog een baby was. Dus ze heeft heel lang over mij kunnen regeren, en nu pik ik dat niet meer, en valt er niet veel meer aan te veranderen.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 09:43

Het klinkt meer alsof ze met je wil spelen en elke keer als jij een duw of een tikje geeft daag je haar nog meer uit om te spelen. Kijk maar eens hoe katten met elkaar stoeien, die geven elkaar ook een tik of springen opeens bovenop de ander.

Ik heb er ook één van 14 jaar, die is vreselijk lief tot hij een aanval van speellust krijgt en dan hangt hij ook opeens in me. Gek genoeg doet hij dat nooit bij de kinderen, alleen bij volwassenen. Bij hem zie je het wel aankomen meestal door zijn houding en de stand van zijn oren. Op zo'n moment negeer ik hem maar en loop van hem weg, dan geeft hij de moed op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 09:44

Je zou dr juist wel een harde tik moeten geven. Dat werkt beter dan tien keer zachtjes aaien. Zij doet jou toch ook pijn? Vaak werkt dat beter dan een plantenspuit oid.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 09:50

Ja dat dacht ik nou ook Akke, ik dacht echt van: als zij mij pijn durft te doen, waarom ik haar dan niet.

En Percy het is zeker geen spelen, met zoveel agressie word het gedaan!
Ik speel weleens met haar, maar dat gaat er nooit zo hard aan toe, omdat ze dan wel om me denkt om mij niet pijn te doen.
Het is ook weleens zo, en dat flikt ze ook weleens bij mn broer, dat ze op haar rug ligt en wij haar op haar buik moeten aaien en dat doen we en dan ligt ze lekker te spinnen en in 1 keer vliegt ze omhoog en valt ons aan.
Het kan zijn dat we dan te lang doorgingn ofzo, maar dan hoeft ze maar 1 waarschuwing te geven en ik hou wel op.
Het is gewoon een muts!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 09:50

Nou, zo'n kat wil dus duidelijk inet spelen. Er is inderdaad een dominatie probleem tussen jou en de kat. Probeer duidelijk te zijn wat jij wel of niet goedkeurt. Dus, als jij die handdoek neerlegt al duidelijk je stem verheffen en de kat vermanen dat hij niets mag doen. Zo iets in de trant van "denk erom, je laat dat". Zodra er een poot omhoog komt weer heel streng vermanen dat hij de poot omlaag moet brengen. Helaas werkt schoppen en slaan niet. Wat beter werkt is de kat goed vastpakken in de nek en neerduwen want dat verlaagt zijn niveau ten opzichte van jou.

Ik heb ook zo'n dominante kat die ik in het begin teveel zijn gang heb laten gaan. Deze kat heb ik met de fles groot gebracht en dit soort flesse katers zijn rampeplannen met dominantie problemen. Als hij echt te ver gaat, gaat hij gewoon onder de kraan.

Duidelijkheid is heel belangrijk. Laat je kat jou niet bepalen waar jij loopt, jij bepaalt waar je loopt. Zit hij in de weg, dan duidelijk vermanen dat hij weg moet en desnoots schuif je hem weg (niet trappen!!!!!!!). Zodra hij dan gaat aanvallen weer je stem gebruiken en als het lukt hem platdrukken op de grond (niet zover doordrukken dat hij bijna stikt, dat snap je wel denk ik) of in het ergste geval oppakken en onder de kraan. Hij moet eens beseffen dat met jou niet te spotten valt. Blijf hierin heel consequent!!!!!

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 09:53

Ja zal ik doen Eleonoor.
Ik probeerde haar gisteren ook naar de grond te drukken maar ze zat onder het bureau dus kon ik niet bij haar komen.
Gister deed ze ook een poot omhoog toen ik de handdoek klaarlegde en toen zei ik ook: Uh! niet zachtjes uh hoor, en gaf haar een klein tikje op haar pootje dat ze t omlaag moest doen, maar dat vertikt ze gewoon!

Maar als ik haar onder de kraan ga doen, word ze dan niet bang van me? ik ben zo bang dat onze hechte band naar de knoppen gaat zo

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 09:57

Nee hoor, dan verstoor je de relatie niet. Juist als jij altijd duidelijk bent wat jij wel of niet tolereerd van je kat is je kat ook blij met je. Een tikje op haar poot werkt niet, met een beetje pech krijg je nog een haal na. Ik zou in zo'n geval niet eens de handdoek meer neerleggen en de kat van mijn bed af sturen. Kom nou, jij hebt het laatste woord en jij bepaald wat er gaat gebeuren, niet zo'n haarbal van 5 kilo. Weet het, het is niet makkelijk, maar uiteindelijk wordt het wel beter.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 10:01

Ok dan zal ik het proberen, maar het word wel een hele overgang in onze relatie. Ja ik kreeg een haal na gisteravond, zelfs onze DA pakt haar met handschoenen aan anders heeft ook hij de armen open.
Laatst ook bij de DA (ze had weer een abces van het vechten) mevrouw moest uit het kooitje komen, en de dierenartsenassistente wou haar eruit halen, maar het lukte niet want hij zou haar aanvallen, ze had de wanten al aan. En toen zei mn moeder, laat mij maar even, en ze brulde tegen de kat: En nou hou je je grote bek even, en hij was ineens zo lief als wat, en liet zich er gewillig uit tillen *LOL* hij heeft echt ontzag voor mn moeder!

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:05

De plantenspuit lijkt me de beste oplossing, neem in huis altijd een volle plantenspuit mee en zodra ze gemeen wordt geef je haar de volle laag .. Of in dr nekvel pakken ,maar je moet dan eigenlijk wel precies het goede plekje vinden zodat ze in een reflex zich "slap " laat hangen . Wij hebben nu 3 kittens, en als ik LIzzy ( moederpoes) zo bezig zie met de opvoeding af en toe hoeft dat heus niet heel zachtaardig te gebeuren Lachen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:05

Onder de kraan werkt dus niet. Want die kat wordt dan veel te laat gestraft en weet begod al niet meer waarom ie gestraft wordt.
En bang zijn voor een haal? Als je een kat echt een goeie klap geeft haalt ie echt niet meer uit hoor. Gekke kat die dat dan nog durft.

Mijn jonge kater deed dat ook, nou geloof me, die durft niet meer. En hij is echt niet bang voor me, nee in tegendeel zelfs. Al die slappe middeltjes. Kom zeg, dat werkt echt niet.

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:09

Mijn kat is ook zo'n boef......
niet op jouw manier dat hij me aanvalt enzo maar hij springt altijd in de gordijnen eigenlijk overal in.......
toen zijn we ook een plantenspuit gaan gebruiken.. elke keer als hij weer wat fout deed plantenspuit in de aantocht en een beetje natspuiten....

na een tijdje hielp het niet meer en toen hing ze voor werkelijk de 80e keer in de gordijnen heeft mijn vader haar er letterlijk uit geplukt in haar nekvel en een goede knal op haar kont gegeven.. sindsdien doet ze het niet meer....

waarschijnlijk zullen een paar bokkers iets hebben van.. je slaat een kat toch niet Scheve mond maar soms is dat nog de enige oplossing als je werkelijk alles al hebt geprobeerd...

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:11

Wie geeft je kat altijd te eten? Ik geef onze katten altijd te eten en ik heb denk ik ook de beste band met ze. Dus misschien werkt dat...dat ze je dan meer als baasje zien in plaats van 'soortgenoot' Knipoog

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 10:11

Nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen, de één zegt zo de ander zegt sus..
De kraan leek mij wel goed, maar wat Akke zegt zit ook wel wat in.

Maar ik wil dus DA worden en heb nu echt zoiets van, ja daag jij kan dus niet DA worden je kan niet eens een kat aan

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 10:12

Sannuh schreef:
Wie geeft je kat altijd te eten? Ik geef onze katten altijd te eten en ik heb denk ik ook de beste band met ze. Dus misschien werkt dat...dat ze je dan meer als baasje zien in plaats van 'soortgenoot' Knipoog


Ik geef haar meestal eten, mar het is wel verschillend als ik bijv. op school zit doet mn pa of ma het wie maar thuis is, en gisteravond gaf mn pa eten, en eergisteren mn moeder weer, dus dat is echt verschillend. Maar meestal geef ik eten, maar blikvoer geeft mn moeder meestal

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 10:17

Maar ik denk dat ik het met de bloemenspuit eens ga proberen, maar kraan, zou ze dat echt vergeten in zo'n korte tijd? binnen 10 sec sta ik bij de kraan met haar, dan is ze dat heus nog niet vergeten lijkt mij dan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:21

Jawel. Straffen is:
beest doet iets fout - straffen. Gelijk.
Als jouw paard je bijt, loop je toch ook niet eerst naar de stal om m daar te straffen >;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Geerten, GrapeshotBot, TessaxQuincy en 34 bezoekers