Waarom beter voordoen dan je bent (hogere klasse)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Waarom beter voordoen dan je bent (hogere klasse)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 10:48

Hoe vaak is het wel niet zo dat ruiters/amazone's zeggen dat ze hoger hebben gereden dan dat ze daadwerkelijk zijn.
Vooral in de dressuursport valt me dit erg op, de springers zijn vaak een stuk nuchterder. Die boeit het niet zo.

Bij ons op stal staat een nieuwe meid. Leuk paardje, qua uitstraling en uiterlijk weinig bijzonders, maar het dier heeft voor een bepaald ongeval erg hoog in de sport gelopen. Het dier is daarna verkocht en zij heeft het dier aangeschaft.

Ziet er leuk uit, op stang en trens kunnen ze heel wat oefeningen doen waar ik alleen maar van kan dromen. Alhoewel, dat zeg ik wel, maar de manier waarop de oefeningen worden gereden is niet helemaal mijn ding, maar ala, zij is er blij mee dus wie ben ik om er wat van te zeggen.

Nadeel is, als je dus wel een keer kritisch bent, dan ben je dus zogezegd 'jaloers'. Nou geloof me, dat ben ik dus niet.

De dame in kwestie zegt zelf heel hoog te hebben gereden, minimaal Z2, volgens mij zei ze zelf dat ze ZZ licht had gestart. MAAR... naar mijn idee klopt dit niet.
Want... had ze dan nog wel in de B mogen starten? Volgens de reglementen dus niet.

Ik snap hier de lol dus echt niet van. Je zet jezelf ontzettend voor schut en je maakt jezelf op veel punten niet geloofwaardiger.

Weet iemand misschien waarom mensen zoiets doen???

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:51

Geen idee waarom mensen dat doen maar het is misschien wel leuk om haar te waarschuwen dat ze in Z moet beginnen. Haha!

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:52

Dit soort mensen willen graag aanzien, mensen die ze bewonderen, en stieken zelfs jaloers op desbetreffende mensen zijn.

Je hebt ook dat soort mensen dat er stang en trens inhangen, om het idee op te wekken dat ze "al" Z zijn. Boos! .... vind het maar triest

Don't take life to serious, you never get out of it alive...

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:58

Als het paardje al heel hoog heeft gelopen en de ruiter ook dan moet ze in de gezamelijk hoogste klasse starten. dus als het paard Z is en de ruiter ook. moet ze Z. Dat kun je haar ook onder de neus wrijven.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:58

Katja schreef:
Geen idee waarom mensen dat doen maar het is misschien wel leuk om haar te waarschuwen dat ze in Z moet beginnen. Haha!


Volgens mij moet ze in de L beginnen Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:59

Je moet in de hoogst gemeenschappelijke klasse starten. Als het paard Z gelopen heeft en zij is Z geweest, dan moeten ze in de Z starten.
Heeft ze echter een paard dat B is, dan mag ze nog best in de B starten als ze maar één keer Z(Z1, Z2, ZZlicht, etc) geweest is.


Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:01

Oeps, ik ging uit van een niet geklasseerd paard.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:03

Is ze in de B gestart dan? Krijgt ze vanzelf wel een foutbrief van de KNHS.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:05

Dat valt tegen hoor Vippie.
Een kennisje van mij is ook in de B gestart terwijl zijn Z2 pony's was en M2 paarden en het paard had winstpunten in de L2.
Zelfs de kampioenschappen L1 heeft ze gewonnen en binnenkort zullen ze wel M1 gaan starten.
Ze heeft er nog nooit wat van gehoord van de KNHS.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:06

Vippie schreef:
Is ze in de B gestart dan? Krijgt ze vanzelf wel een foutbrief van de KNHS.


Jaha, als de zelf Z geweest is wel. Zo niet dan krijgt ze dus geen brief.

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Quincylady

Berichten: 168
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:07

Ik weet precies wie je bedoelt Knipoog
Dacht er precies het zelfde over,vond het al een vreemd verhaal
en ik niet alleen. Want ze begon net met dit paard daarom moest ze B starten :S Beetje vreemd

Eefje & Breitling R.......Mijn schatten voor eeuwig
Profiel Bijgewerkt!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:08

Hmmmmm vaag....... maarja wat zal ik zeggen KNHS he? hihihiiii
Maar wel een beetje banketstaaf als zo'n combinatie in de B meerijdt, vindt ik van de combinatie zelf ook niet zo netjes eerlijk gezegd.... niet eerlijk tegenover je mederuiters....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 11:08

Ze is in de B gestart, ik moet zaterdag ook tegen haar.
Ze heeft nooit wat gehoord van de KNHS. Dus... dat is duidelijk, ze liegt over haar eigen niveau, kan niet anders.
Dus ik neem gewoon zaterdag het regelement mee en dan vertel ik haar dat ik het niet eerlijk vind dat ik tegen haar moet starten.
Dus of ze niet meer wil liegen tegen mij over haar niveau en mij ondertussen afzeiken (want dat doet ze nl.) Tong uitsteken

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 11:09

Vippie schreef:
Hmmmmm vaag....... maarja wat zal ik zeggen KNHS he? hihihiiii
Maar wel een beetje banketstaaflig als zo'n combinatie in de B meerijdt, vindt ik van de combinatie zelf ook niet zo netjes eerlijk gezegd.... niet eerlijk tegenover je mederuiters....

Overigens... in de B rijdt ze slechte punten, dus....

Sja als je de dag ervoor nog met stang en trens inrijdt en de passage oefent... dan vraag je er toch om?

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:13

Kleintje schreef:
Dus ik neem gewoon zaterdag het regelement mee en dan vertel ik haar dat ik het niet eerlijk vind dat ik tegen haar moet starten.

Neee, dat moet je niet zeggen, dat vindt ze waarschijnlijk alleen maar heerlijk om te horen.
Je kunt haar beter de inkoopprijs van strikken en bekers influisteren Haha!.

Bij ons op stal loopt een ruin en dat was een topper op de hengstenkeuring, daarom is ie natuurlijk ook ruin Haha!.

Verder ken ik een paar paarden persoonlijk die volgens de eigenaren al diverse keren voor enorme bedragen verkocht hadden kunnen worden. Bovendien hebben veel paarden al een behoorlijke palmares als je de baasjes mag geloven. Tuurlijk joh en veel plezier nog in de B .

Allerergste vind ik paarden die opeens met een hele nare blessure stil staan, maar wel mogen bokken en rennen in een zware bak. Je vraagt je dan echt af of de eigenaar de blessure niet begrijpt, of slechts lichtelijk heeft overdreven.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:15

Waarom mensen dat doen? Tja, aanzien. En ik denk dat dat gedeeltelijk terug te voeren is op hoe belangrijk mensen het over het algemeen vinden hoe hoog je bent in dressuur. Ze meten eraan af of je een goede ruiter bent of niet. Terwijl dat IMO vaak niet echt veel te maken heeft met of je wedstrijden start en in welke klasse dan.

Als ik vertel dat ik nog nooit een officiele dressuurwedstrijd gestart ben krijg ik toch rare blikken... Echt van "nou, dan zal je wel gewoon wat aanklungelen met je paard." Stel ik zou een verzorgpaard zoeken, dan zou ik daar overal tegenaan lopen. "Ja maar ik zoek iemand die L dressuur is."

Nou heb ik ooit onderling wel L2 gestart, zou het dan zo onbegrijpelijk zijn als ik op een gegeven moment maar gewoon ga zeggen dat ik L ben?

Begrijp me goed, ik vind het dom dat mensen erover liegen, maar er is wel een reden dat ze voelen dat dat 'moet'. En die reden is dat mensen over het algemeen veel te veel waarde hechten aan dat cijfer en niet eens meer kijken naar wat iemand kan op een paardenrug...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 11:16

Het nare vind ik vooral dat dit paard echt een blessure heeft gehad. Dat is duidelijk te zien. Daarom hebben de vorige eigenaren het verkocht.
Het paard kantelt, zwaait met zijn staart, loopt scheef en heeft echt pijn, hij laat het duidelijk zien als ze die zware oefeningen met hem rijdt.

Ze staat nog maar net op stal en moet natuurlijk eerst laten zien wat ze allemaal wel niet kunnen. Maar als je een beetje verstand ervan hebt dan zie je en dan hoor je aan haar verhalen dat het niet klopt.

Maar zeg er maar eens wat van, dan lieg je, of je bent jaloers!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:20

Dat is de reden waarom je en paard dat nog geschikt is voor recreatie en niet meer voor de sport in mijn ogen beter naar de slager kunt brengen dan verkopen.

Of je moet de persoon waar je aan verkoop héél erg goed kennen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:22

Ik vind zeker dat je er wat van moet kunnen zeggen in dit geval, zeker als het paard duidelijk pijn heeft.
Maar voor de rest kan het mij weinig schelen in welke klasse ze wil rijden of heeft gereden.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:22

Hahahaaha, of melden bij een vertegenwoordiger van de KNHS zaterdag dat deze combinatie in het Z moet starten ivm eerdere resultaten. Kan nog leuke boetes opleveren omdat ze in ene verkeerde klasse start (of ze moet er dan voor uitkomen dat ze nooit verder is gekomen dan de B).

Overigens kan het wel zijn dat ze in een grijs verleden Z heeft gereden, je wp vervallen na 10 jaar nl. als je in de tussentijd niet meer start. Dan moet je wil je weer in het Z starten aan kunnen tonen bij de KNHS dat je destijds op dat niveau gereden hebt en wp hebt behaald.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:26

Kleintje schreef:
Het nare vind ik vooral dat dit paard echt een blessure heeft gehad. Dat is duidelijk te zien. Daarom hebben de vorige eigenaren het verkocht.
Het paard kantelt, zwaait met zijn staart, loopt scheef en heeft echt pijn, hij laat het duidelijk zien als ze die zware oefeningen met hem rijdt.


Oftewel, hoe kom je goedkoop aan een paard waar alle knoppen opzitten. Niemand vraagt zich kennelijk af waarom dat dier zo goedkoop was???
Ego en niks anders, heel treurig.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:14

Het is idd treurig, gewoon zielig zelfs. Ik zou er geen woorden aan vuil maken, als ze idd slechte punten rijd dan eindig je waarschijnlijk boven haar en is het punt sowieso wel duidelijk. Wordt ze op afstand eerste dan zou ik toch even op de vertegenwoordiger van de KNHS afstappen en uitleggen dat je toch zo je twijfels hebt over deze combinatie.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:19

Tjemig.... triest geval!
Beetje ten koste van je paard zware oefeningen gaan rijden, terwijl het beest duidelijk aangeeft het niet aan te kunnen...
Nou, lekker sportief typje !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:20

Dickie schreef:
Het is idd treurig, gewoon zielig zelfs. Ik zou er geen woorden aan vuil maken, als ze idd slechte punten rijd dan eindig je waarschijnlijk boven haar en is het punt sowieso wel duidelijk. Wordt ze op afstand eerste dan zou ik toch even op de vertegenwoordiger van de KNHS afstappen en uitleggen dat je toch zo je twijfels hebt over deze combinatie.


Alleen moet ze dan als ze de startlijst ziet al protest aantekenen en niet achteraf. Ze kan dus niet wachten op de uitslag.
Dus direct naar de vertegenwoordiger stappen zodra je op het wedstrijdterrein bent als je er echt een punt van wilt maken.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:27

Ja daar heb je gelijk in Fitz. En is sowieso eerlijker natuurlijk! Schijnheilig


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flubberboot, Punz en 43 bezoekers