dressuur op gras

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

dressuur op gras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 22:19

hihi!!!

ik had ff een vraagje/stelling..

ik heb in augustus een wedstrijd op t gras een onderlinge en ga verder van t jaar niet op t gras starten maar heb geen stiftgaten in me ijzers.
maar het is tog overdreven om voor 1 wedstrijd ijzers met stiftgaten aan te schaffen?? het kan tog niet kwaad voor een keertje? wat denken jullie..of is dit n stomme vraag? Bloos! *LOL*
xxx roelinda (bonny4life)!

Bonny>B+14>L1+22>L2+30>M1+20>M2+14>Z1+5
Ushi>L1+11>L2+20>M1+10>M2+1!
Ready To Go L2+10
Vicktor >Z1+26>Z2+2


Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:21

Nee hoor, het is helemaal niet erg dat je pony voor 1 keertje zijn benen breekt als het glad is... Boos!
Zo duur zijn die krengen nou ook weer niet hoor.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:29

Ik start altijd zonder ijzers, maar met ijzers en zonder schroeven zou ik niet aanraden ( gevaarlijk :-S), Maar met een pony zonder ijzers kan het wel makkelijk, als het niet spekglad is ten minste.Maar een meisje bij onze club heeft haar schroeven nog niet binnen, ze rijd dus een tijdje al zonder schroeven. Dit gaat goed, want ze kan er me winnen! LachenSucces ermee!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131997
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:38

Als je geluk hebt en zowel het terrein als het weer is goed, dan zal het waarschijnlijk wel lukken.
Moet je paard voor augustus opnieuw beslagen worden ?
Dan zou ik zeker stiftgaten laten zetten.
Als alternatief kun je evt. quick settings gebruiken.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:16

Het kan wel, maar sommige paarden durfen dan niet goed te lopen. Probeer een keer in de wei te rijden. Met schroeven is iig veel fijner ook voor je paard.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 16:02

Ik rijdt wel vaker in de wei met mijn pony en dat gaat gewoon goed, ze moet pas een paar weken na die wedstrijd beslagen worden waarschijnlijk.. vandaar. xxx roelinda

Bonny>B+14>L1+22>L2+30>M1+20>M2+14>Z1+5
Ushi>L1+11>L2+20>M1+10>M2+1!
Ready To Go L2+10
Vicktor >Z1+26>Z2+2

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:05

Het hangt denk ik een beetje van het weer/bodem af. Als het harstikke nat is zou ik je het niet aanraden(zou het sowieso niet aanraden om zonder te rijden) maar als het droog is en je paard is niet heel slungelig dan denk ik dat t wel kan, maar ik denk dat je dat het beste zelf kan inschatten..

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 09:27

Als je regelmatig in de wei rijdt lijkt me het niet zo'n probleem, tenzij het terrein heel slecht is, maar dat weet je nooit van te voren.
Succes

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

cinvaro

Berichten: 422
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: groningen/ drenthe/ Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:04

je hebt ook wel stiften die je om je ijzer heen kan schuiven


Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:09

Hebben wij ook ooit geprobeerd, ze zijn heel erg duur en het risico dat je er een verliest is erg groot. Geen ideaal systeem.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:55

Ja, ik heb ook gehoord dat je die snel verliest. Als je vaak in de wei rijdt zou ik alleen meedoen als het weer en terrein even goed is als hoe het in de wei is als je rijdt. Als het slecht weer en/of terrein is zonder stiften zou ik me toch wel twee keer bedenken voor je de ring in gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:39

Ik rijd ook met Quick Settings en ben er afgelopen vrijdag voor het eerst 1 kwijtgeraakt toen Lisa in een konijnhol stapte, struikelde en er vandoor ging Scheve mond
Bij normaal gebruik blijven ze perfect zitten, heb er zelfs marathons mee gereden.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:44

Ik zal het niet aandurven in ieder geval. Je weet nooit wat voor weer het is en ijzers zonder stiften zijn nog gladder dan gewoon op blote voeten... Ineens een kleine wending en je pony ligt op zijn snuffert

:){

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 14:20

Ja, jammer genoeg kan je van te voren niet inschatten wat voor weer het is... En om je nou op te geven en als je het niet vetrouwt toch niet te gaan, is ook weer zo wat... Verward

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 14:51

Of je galoppeert niet als het glad is. Tijdens draven ga je niet snel onderuit.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:04

Missouri schreef:
Nee hoor, het is helemaal niet erg dat je pony voor 1 keertje zijn benen breekt als het glad is... Boos!
Zo duur zijn die krengen nou ook weer niet hoor.


Lekkere vriendelijke reactie!Er wordt toch gewoon een vraag gesteld.

Ik zou zeggen het hangt van je pony/paard af. Van mijn paard weet ik dat hij niet gemakkelijk op gras loopt zonder ijzers. Hij is nogal een kluns met z'n benen. Maar als je een paard hebt die daar geen problemen mee heeft, zou ik het gewoon niet doen.

Glenn M1+11 :)

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:11

Channie23 schreef:
Lekkere vriendelijke reactie!Er wordt toch gewoon een vraag gesteld.

Ik zou zeggen het hangt van je pony/paard af. Van mijn paard weet ik dat hij niet gemakkelijk op gras loopt zonder ijzers. Hij is nogal een kluns met z'n benen. Maar als je een paard hebt die daar geen problemen mee heeft, zou ik het gewoon niet doen.



Ja, maar het gaat hier niet over een pony zonder ijzers ?!
Gaat over een pony mét ijzers maar zonder kalkoenen eronder, omdat er geen gaten in de ijzers zitten.

Persoonlijk zou ik daarmee niet op gras gaan rijden.
Simpel:
Óf zonder ijzers,
óf ijzers mét kalkoenen erin.

Vraagje aan topicstartster: De wedstrijd is pas in augustus, en het is nu begin juli. Hoe lang staat je pony al op ijzers rond die wedstrijd?
Ik bedoel, stel die wedstrijd is eind augustus, dan heeft je pony toch sowieso voor die tijd nieuwe ijzers nodig (ca. om de 8 weken immers nieuwe ijzers), kun je meteen ijzers met kalkoengaten eronder laten slaan?

En anders zou ik gewoon iets eerder, na 6/7 weken, de ijzers vervangen, als het op die manier nog wél voor de wedstrijd gebeurt.

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:59

grandeur schreef:
Ja, maar het gaat hier niet over een pony zonder ijzers ?!
Gaat over een pony mét ijzers maar zonder kalkoenen eronder, omdat er geen gaten in de ijzers zitten.


Nouja, ik rij met mijn paard regelmatig in de wei, om proef te oefenen tussen bordjes (tonnen) met ijzers zonder kalkoenen. Mijn paard loopt er erg zeker mee.

Nou gebruik ik op wedstrijd wel altijd kalkoenen, maar ik denk dat ik een dressuurproef makkelijk zonder kan rijden.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:33

Ik heb ook veel in de wei gereden met m'n paardje, toen wist ik nog nieteens dat stiften bestonden. Tong uitsteken Pas nu ik wedstrijd ga rijden in september weet ik het en laat ik ze er in augustus onder slaan. Maarja, ik ga dan ook springen dus dan is het wel handig! En de wei is best groot dus je kan erg ruime bochten maken hier. Lachen Ik heb er ook nooit problemen mee gehad, eigenlijk bedacht ik me pas een paar weken geleden toen mensen het over 'op gras oefenen' hadden dat ik dat eigenlijk al best vaak heb gedaan.

Ik zou voor een proef toch voor de zekerheid ijzers met stiftgaten nemen. Dat idee van grandeur is wel slim, als ie er een paar weken na zou worden beslagen kan je het er nu ook een week o.i.d. ervoor doen, gewoon iets vroeger dan normaal.

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 19:03

ik heb genoeg gelezen en denk dat ik tog maar stiftgaten neem!!!
zo duur zijn ze niet denk ik en de stiften ook niet.. dank jullie allemaal!! xxx

Bonny>B+14>L1+22>L2+30>M1+20>M2+14>Z1+5
Ushi>L1+11>L2+20>M1+10>M2+1!
Ready To Go L2+10
Vicktor >Z1+26>Z2+2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bowo, GoogleAdsense en 36 bezoekers