Hondengeur, hoe kom je er aan en vanaf ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Hondengeur, hoe kom je er aan en vanaf ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 21:18

Sinds kort stinken onze honden naar hond, dit hebben ze nog nooit gedaan !
Natuurlijk stinkt meteen het hele huis ernaar. Het is echt zo raar gewoon, ze hebben het nog nooit gehad. We hebben niks aan het voer veranderd ofzo. Zo af en toe worden ze gewassen. Het is ook niet alleen hun vacht wat stinkt maar ze stinken ook uit hun bek Haha!
Het is niet zo dat het echt vreselijk vies is ofzo maar het ruikt gewoon anders als anders. Tegenwoordig zuigen en dwijlen we nu elke dag want we vinden de geur van het schoonmaak middel lekkerder ruiken Haha!

Heeft iemand misschien een idee hoe het kan komen ? En natuurlijk zijn tips tegen de 'stank' ook welkom Haha!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:21

Het kan aan het voer liggen, en hetkan ook van ontstoken oren komen, raar maar waar.Dan stinken ze ook vreselijk

reneefleur

Berichten: 404
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:44

ik weet niet hoe oud ze zijn,maar oudere honden gaan ook stinken...

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 21:44

Heb even naar de oren gekeken en aan gesnuffeld maar daar komt het niet vandaan.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 23:03

Het kan idd aan het voer komen, zijn ze al wat op leeftijd?
Als in vanaf de 6 jaar ongeveer?

Sommige honden gaan dan stinken, kan door ouderdom komen maar ook door het simpele feit dat ze niet meer zo goed tegen hu voer kunnen of toe zijn aan senior voer.

Maar dat heeft dus vooral met de leeftijd te maken en die weet ik dus niet Haha!

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 23:13

Als ze uit hun bek stinken kan dat komen omdat ze tandsteen hebben.
Dit tandsteen kan je laten verwijderen bij de dierenarts en dan neemt die geur ook af.
Ik heb alleen maar last van een stinkende hond als hij in de regen heeft gelopen/gezwommen. Of toevallig in het bemeste weiland heeft gerolt, dus ken het probleem verder niet.

Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 23:26

kojack schreef:
Heb even naar de oren gekeken en aan gesnuffeld maar daar komt het niet vandaan.



Haha, sorry maar ik zie t al voor me, jij op knieen voor je hond en dan met je neus in dat oor Haha!
Nog een suggestie waar de lucht opeens vandaam kan komen zijn de anaalklieren.
Die zitten bij hun poepgat en uit die klieren komt een soort dikkig vocht. Normaal komt dit vrij als een hond aan het poepen is en zit het dus op en over de drol. Dat vocht ruiken honden ook als ze aan een drol op het grasveld of aan de kont van een andere hond snuffelen
Als je hond nou een paar dagen spetterpoep pf dunnere poep heeft gehad, drukt de keutel zoals normaal gebeurt niet langs de anaalklier waardoor er dus niet van dat vocht vrij komt.
Zo raken de anaalklieren overvol en ja, dat gaat ruiken. Je kan dit simpel oplossen door een dikke prop wc papier te pakken en daarmee de anus van je hond verticaal " uitknijpen" Dit stinkt wel enorm maar het helpt wel. Vingers aflikken

Gatver lekker praatje is dit trouwens, Bloos nou maar hopen dat het niet voor niks was. Succes ermee!!! Ach gut

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 23:51

De honden zijn onder de 6 jaar.

Of het van de anaalklier komt weet ik niet, denk niet dat ik ga kijken hoor, dat laat ik wel doen Schijnheilig
Maar het ruikt niet naar poep dus weet niet of het wel zin heeft Verward
Het is gewoon een echte honden geur.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 23:56

Het kan vanalles zijn, zwemmen, regen, bad, koekjes, botjes, eten, enz enz.
Het voer dat je koopt zit altijd in de zelfde zak, maar toch kan het bij de fabriek (ofzo) anders zijn samengesteld waardoor je reuk krijgt.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 23:57

Kan ook gewoon door je zwangerschap komen, dan schijn je ook beter te gaan ruiken Lachen

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 00:09

Heb ook aleens gehoord dat het door plotse weersverandering zou kunnen komen..

Om het geurtje tegen te gaan zou ik zeggen: regelmatig eens goed laten tochten in huis, en verder hebben ze toch van die sprays tegen geurtjes?
Verder kan je de honden altijd eens 'wassen', niet echt in bad maar gewoon met zo'n jimpy-geur washandje...ruiken ze lekker naar lavendel of rozen...minder stoer als het een reu is natuurlijk Haha!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 00:26

orri schreef:
Kan ook gewoon door je zwangerschap komen, dan schijn je ook beter te gaan ruiken Lachen



Dan is iedereen hier zwanger Haha! Ik ben niet de enige die het ruikt Haha!

En het ergste is nog eens dat die honden ook uit hun bek meuren, en dat ze dan zo lekker hijgend naast je gaan zitten

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 00:44

Mijn hond ging met wisselvallig weer sterker ruiken.. zou dus best een verklaring kunnen zijn Lachen