waar op letten bij koop 2e hands trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

waar op letten bij koop 2e hands trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 15:47

Ik wil binnenkort graag een trailer kopen, en heb een mooie op het oog, schijnen nieuwe banden om te zitten, nieuwe bodem, wel wat werk aan de achterkant.(mijn vriend is erg handig Schijnheilig)
maar waar moet ik nu verder op letten bij een aankoop van zon tweedehandstrailer? hoe controlleer ik b.v. of de bodem wel echt goed is?


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:57

Geen idee, aangezien ik daar dus ook geen verstand van had heb ik maar gewoon een nieuwe gekocht Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 15:58

helaas ben ik niet zo rijk momenteel...

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:20

Of hij al een eigen kenteken heeft.
De prijzen van een echt goede 2dehands of een nieuwe trailer ontlopen elkaar niet veel, dus ik ben ook voor nieuw gegaan.

Verder heb je hier misschien ook iets aan:

[VMR] 2dehands trailers

Nulla tenaci invia est via

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 17:26

nee hij heeft geen kenteken
weten jullie hoe duur dat is?

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:46

ik zou na laten kijken of de bodem ook echt goed is... Maar als je er dan nog dingen aan moet gaan vermaken en je hem nog moet laten keuren voor het kenteken, dan zou ik eens bij nieuwe trailers naar de prijs kijken... Weegt dat dan wel tegen elkaar op.


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 17:54

deze trailer kan ik overnemen voor 200 euro, het klinkt verder allemaal heel goed, nieuwe bodem, nieuwe banden, geen kenteken, oudere bockmann type, linksachter is een stukje hout weg/gat, maar dat zou makkelijk te maken zijn.
verder zijn alle onderdelen nog prima
(zegt ze)
Die prijs zit me niet lekker, volgesn haar issie zo goedkoop omdat er geen kenteken bij zit.
Ik zou de trailer op een auto ambu op kunnen halen, en wil zelf de trekker er eerst voor zetten (we zijn nog op zoek naar een 4x4)

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:56

Ik zou in ieder geval geen trailer kopen waar geen kenteken bij zit. De kosten van de keuring komen er ook nog bij dan. Bovendien kocht een vriendin van me vorig jaar een goedkope, nette trailer en die was nu zover verouderd dat ze alsnog een nieuwe heeft moeten kopen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 17:57

wat kost zon kenteken dan? mijn vriend werkt zelf bij een garage

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:28


Nulla tenaci invia est via

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 22:04

ik hoor net van mijn vriend dat je achter de trekker geen kenteken en papieren nodig hebt. jeuj

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:21

Ze zijn ook al bezig om kentekens voor landbouwvoertuigen in te voeren. Stel je voor dat ze dat volgend jaar al doen. Dan heb je de kosten alsnog.
Advies van mijn pa: Koop alleen een trailer als er een kentekenbewijs bij zit. Want waarom zou het er niet bij zitten als dat geen probleem is. (hij verkoopt ook 4x4 mercedes G, zie site onderschrift, handel en techniek)

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:28

ik zou toch maar goed uitkijken bij een 2de hands trailer of de bodem zeker nog stevig genoeg is ! laat een bekwaam iemand de trailer goed nakijken want als de bodem niet in orde is kun je wel eens grote problemen krijgen , tenslotte staat er een paard op van gemiddeld 500 kg !!!!

groetjes

a dog is for life not just for christmas


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 23:11

m'n vader heeft ook in veel 2dehands trailers die wij hebben gezien ook even met de autosleutel op sommige plaatsen in de wanden geprikt en in de boden (op advies van een expert). Ook goed onder de trailer kijken en zo mogelijk ook achter de wieldoppen als die erop zitten. Als je hem koopt zou ik hem in ieder geval nog door iemand laten controleren die er echt verstand van heeft.
M'n ouders waren ergens op vakantie en daar kwamen ze een hele mooie trailer tegen bij een dailer, die man heeft hun toen alles uitgelegd waar ze op moesten letten en alles (uiteindelijk zijn we een week later weer helemaal na die man toegereden om zijn trailer maar te kopen Haha! nergens anders vonden we een nette trailer voor zo'n mooie eerlijke prijs)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 07:09

Ik zou vragen om een BOVAG-keuringsbewijs of hem zelf laten keuren bij een BOVAG-aanhangwagenbedrijf.
Darnaast is het juiste kenteken erg belangrijk.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 11:41

maar achter de trekker heb je juist geen kenteken nodig.
mijn vriedn werkt bij een garage, daar of bij een baovagdealer zal ik hem na laten kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:58

missnynke schreef:
maar achter de trekker heb je juist geen kenteken nodig.


Alle aanhangwagens boven de 750 kg zijn kentekenplichtig geworden.
Dus ook al hang je je trailer achter een trekker, hij moet wel een kentekenbewijs hebben.
Als je nu nog ergens een 2e handse kan kopen zonder papieren loop je een redelijke kans dat het een gejat exemplaar is.

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:54

Laat de bodem goed nakijken heel belangrijk, heb op een paard gereden dat door de bodem was gezakt geen prettig gezicht

Hazna

Berichten: 142
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:22

In ieder geval laten keuren door een erkend bedrijf, dan zit je later niet met de gebakken peren. Er kan van alles mis zijn met een trailer, bodem, remmen, enz. Vergeet niet dat je je paard erin moet vervoeren. Wij zijn zelf na een miskoop ook voor een nieuwe trailer gegaan. Zeker omdat ik er zelf niet veel verstand van heb (en ook niet handig ben), wil ik me geen zorgen maken over de staat waarin de trailer verkeerd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 33 bezoekers