Dikke botten ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Dikke botten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-02 19:38

Ik heb een 4 jarige merrie, die gigantisch dikke benen en gewrichten heeft. Ze is ook best wel groot (ongeveer 1,70), maar niet harstikke breed ofzo.
Soms zeggen ze wel eens tegen mij, gine heeft dikke benen, en dan zeg ik, nee voel maar dat is bot Haha! en dan zeggen ze altijd, o ja zo dikke botten *LOL*
Als jaarling zag ze er helemaal bottig uit, ik dacht dat dat wel over zou gaan als een jaar of 4 was, maar nu is ze dus 4 en nog steeds zijn haar spronggewrichten en de stukjes tussen kogel en knie (hoe heet dat???) erg dik vergeleken met die van andere paarden. Haar kogels en knieen zijn ook best wel vorst "ge"bot.
Ze heeft nog nooit iets ernstig aan haar benen gehad (behalve lichte mok en zwellingen door achterlijke bokkensprongen) dus volgens mij heeft ze best sterke benen. Ze is nog nooit kreupel geweest.
Betekend dit dat ze nog wat groeit of kan het gewoon zijn dat dit bij haar hoord???


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 19:41

Ik denk dat het bij haar hoort.
Bij Kawa op stal staat ook een merrie en die heeft ook overal van die "uitstekende" botten zitten en die is 10 dus zal ook niet meer groeien Lachen
Elk paard is anders gebouwd en daarom niet te vergelijken.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-02 19:48

Ze heeft geen uitstekkende botten gelukkig Haha! Haar lijf is gewoon normaal mooi rond:

Afbeelding

Ze geef gewoon hele dikke sprongewrichten en echt olifant poten met giga hoeven Haha!

GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 19:54

Dat is toch juist goed??? Verward Jason heeft ook dikke spronggewrichten en knieen en daarom kan ie heel goed "veren" zeg maar. Het scheelt echt, want het paard kan gewoon iets beter zijn lichaam gebruiken met moeilijke oefeningen.
Wat ie nu wel doet, is als ie te weinig voorwaarts is gaat ie zweefdraven (hoe zeg je dat: zweefdraf doen).

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-02 19:58

Bedankt voor je antwoord. Dat zweefdraven herken ik, zit wel lekker Party!! en merk je direct als ze niet goed voorwaards is Haha!


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 20:52

Je hebt een paard met veel bot en dat is goed.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam en 92 bezoekers