Eerste keer Katla in de paddock

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Eerste keer Katla in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 21:22

Sinds vrijdag staat er een nieuw paardje bij onze merrie van 6 en onze ruin van 16. De nieuwe, Katla, is 3, dus laagste in de kudde. Geen grandioze gevechten, alleen de eerste dag in de wei wat gebijt en naar haar getrapt (niet geraakt). Onze paarden staan in een paddock van 20 x 12 met inloopstalletje (en dan 5 uur per dag in de wei), dus daar zetten we Katla nog niet in uit angst dat ze in een hoek werd gedreven. Nou, het ging zeer goed en ze kon al best dichtbij komen, dus vandaag voor het eerst in de paddock. Onze paarden op het stukje steen + stalletje eten gegeven, Katla (is van iemand anders trouwens, vandaar 'Katla' en 'onze') apart in de paddock, met een touwtje ertussen. Toen ze klaar met eten waren bij elkaar gezet en een van de draden tussen paddock en wei vast nog maar, voor het geval ze werd aangevallen zodat we haar meteen weer naar de wei konden doen.

Het ging best goed! Haha! Röskur had niet zoveel aandacht, zo af en toe liep hij recht op 'r af en twee keer ofzo heeft hij even gesnuffeld met 'r. Domi heeft wel heeel veel aandacht, echt leuk om te zien die twee! Ze mogen elkaar al wel overal snuffelen, Katla en Domi, maar je hoort wel elke keer van die korte hinnikjes. Ze wordt niet meer aangevallen gelukkig, en kent haar positie. Wil alleen heeel graag erbij horen, dus ze zoekt elke keer toenadering tot Röskur en Domi, haha. Erg leuk om te zien hoor, zo'n mini-kuddetje. En ik was tot nu toe de enige die aandacht voor haar had, dus ze kijkt mij elke keer zo beteuterd aan van, wat moet ik hier nou mee, kan jij me niet gewoon even komen aaien? Echt een heel aanhankelijk een aaibaar diertje, echt leuk.

En nu komt het leukste: mijn vader heeft de eigenaar gevraagd of ze naast het voer, ontwormen, etcetera ook nog iets extra wilde betalen, voor mij, omdat ik dus voor haar zorg en ook elke dag even aan het halster wat rondloop met 'r, en basiscommando's leer en stilstaan, dat soort dingen... En nu krijg ik dus ook nog 15 euro per maand zolang Katla hier staat!! Haha! En ik vind het heel leuk om ook voor haar te zorgen naast mijn twee lieverds. Lovers

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:34

wouw leuk man.en je krijgt nog betaald ook.hahaa misschien een toekomstige handelstal een goed idee??veel plezier nog he?