[ar] vraagje over mennen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keetie
Berichten: 11
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: sint maartensdijk

[ar] vraagje over mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 21:00

Hoi,

Ik heb een vraagje:
Het laatste jaar interresseer ik me steeds meer voor paarden en er omheen. Maar wegens omstandigheden zal ik niet kunnen paardrijden (problemen met rug). Nu heb ik best wel intresse in mennen. Maar ik heb nooit iets met paarden gedaan. Zou ik dan een mencursus kunnen volgen en in verloop van tijd een ouder paard kopen en die alleen voor de wagen laten lopen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Sunny.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:33

Tuurlijk waarom niet.
Is hartstikke leuk zo een cursus en je leert er een hoop mensen kennen.
Gewoon lekker doen.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:34

Natuurlijk, mennen is hartstikke leuk
Er is maar 1 nadeel aan, en dat is dat het errug koud is in de winter, dus dan moet je je goed warm aankleden. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:36

Ja hoor, is een heel goed alternatief.
Er zijn veel verschillende bokkussen te krijgen waaronder super de luxe geveerde die je naar gewicht kunt instellen
Tel daar een onafhankelijk geveerde wagen bij op en je zit comfortabeler dan in een luxe auto Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:37

Tuurlijk kan je mennen Lachen

Zelfs iemand die niks met paarden heeft

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:45

zeker weten!mennen is hartstikke leuk en kun je heel goed als alternatief voor rijden doen. toen ik ben gaan mennen had ik niet eens meer de behoefte om te rijden haha

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:47

Eens rond kijken waar ze mencurssen organiseren en binnen de korstste keren rij je zelf op je karretje.
Mennen is idd. niet slecht voor je rug. 3 dagen achter elkaar ohz. rijden lukt mij niet door rugproblemen, maar 6 dagen mennen (op slecht geveerd wagentje) levert geen problemen op.

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:54

Op onze mencursus voor het koetsiersbewijs zitten een aantal mensen die niet eerder met paarden hebben gewerkt. Ze komen prima mee in de groep en leren prima te mennen.
Mijn tip aan zou dus zijn: zoek uit waar je in de buurt een koetsiersbewijs kunt halen. Zo leer je te mennen en kun je meteen uitvinden of je het echt leuk vindt om te doen.

skinky

Berichten: 58
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:08

Hoi Keetie,

Tuurlijk kun je leren mennen als je tot nu toe niets met paarden hebt gedaan (en ik spreek uit ervaring, zie mijn profiel Knipoog )
Ik had ook niets met paarden en ben door mijn vriendin besmet met het paardenvirus. Ze heeft me op gegeven moment opgegeven voor het koetsiersbewijs en dat heb ik netjes gehaald. het enige "probleem" is dat je weinig kennis (door ervaring) hebt van het paardenlichaam. Ik heb de meeste moeite gehad om de "onderdelen" en de mogelijke ziektes van een paard te leren.
Maar goed enige studie en enkele overhoringen door mijn vriendin hebben er toe geleid dat ik ook mijn theorie ruim voldoende heb gehaald.

Dus, kort samengevat: Als je het wel ziet zitten om te gaan mennen, zoek iemand die lessen voor het koetsierbewijs geeft en ga de lessen volgen.

Succes en alvast veel plezier met mennen OK dan!

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:14

Wij hebben mijn vader voor zijn 50ste verjaardag ook het koetsiersbewijs gegeven. Mijn zus en ik gingen toen al veel met paarden om, maar mijn pa had er verder niet veel mee. Hij ging wel mee kijken etc, reed de trailer, maar vertikte het om een paard vast te houden. Rijden begon hij ook niet aan wegens rugklachen, maar aangespannen leek hem wel leuk. Dus vandaar een speciaal cadeau voor zijn 50ste verjaardag.
Hij was de enige van de groep die nog nooit een paard had vast gehouden, haha. Maar hij is wel in 1x geslaagd. En nu 4 jaar verder heeft hij er nog steeds erg veel plezier van en heeft al het vertrouwen erin.
En je hebt inderdaad goede bokkussens met vering erin, zodat je geen klappen in je rug krijgt, werkt bij mijn pa ook prima!
Dus ik zou het lekker gaan proberen en succes ermee!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:19

Misschien zijn er mensen in je omgeving die al mennen. Vaak vinden die het wel prettig als er iemand met ze mee gaat. Kun je gelijk alles van dichtbij bekijken. Misschien weet je ook een rijvereniging waar menles gegeven wordt. Ga gewoon kijken dan kom je vanzelf met mensen in contact.
En het koetsiersbewijs halen is ook zonder enige paardenervaring te doen. Je zal waarschijlijk iets meer moeten leren en oefenen.

Lacuna

Berichten: 957
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:00

Whaha! tuurlijk kan je menne, zelfs mijn ouders kunnen het! (die durven niet eens een oliebol vast te houden!) dus lekker gaan doen!