HELP ME een kleine of te grote bak HELP ME

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
quintylovergirl
Berichten: 44
Geregistreerd: 14-02-02

HELP ME een kleine of te grote bak HELP ME

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-02 19:32

hoi allemaal,
ik ga een bak maken bij mij thuis maar het weiland is waarschijnlijk te klein(15 bij 35) en er is wel een groten weiland maar die is ( ongeveeer 100 bij 100) die is echt groot daar ment mijn vader dan in maar daar zou ik ook kunmnen riden nu rijd ik daar ook en ik zou ook wel op de weg kunnen maar hij is nie verkeers mak en dan gaat het lastig .
WAT KAN IK HET BESTE DOEN VOLGENS JULLIE????
alvast bedank en wat zou ik het beste op de bodem kunnen leggen???
moet ik bijvoorbleed zand erop leggen of houtsnippers of stof stukken(zo voelt het)
Laatst bijgewerkt door quintylovergirl op 16-02-02 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

quinty is the beste new forest pony vd. hele wereld


Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 19:53

als je vader ook ment, zal ik voor een grotere bak kiezen, alhoewel voor mijn doen, (10X22M Haha! ) de kleine ook al groot is!

Als je de grote doet, kan je toch ook gewoon een deel afzetten!!!!!
Groetjes marijke

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!

quintylovergirl
Berichten: 44
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-02 20:13

Arona schreef:
als je vader ook ment, zal ik voor een grotere bak kiezen, alhoewel voor mijn doen, (10X22M Haha! ) de kleine ook al groot is!

Als je de grote doet, kan je toch ook gewoon een deel afzetten!!!!!
Groetjes marijke

de bak was 15 bij 35 maar toch bedankt voor je reactie hoe moet ik die grote bak dan ofzetten zou iemand mij daar mee kunnen helpen????

quinty is the beste new forest pony vd. hele wereld


Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 20:23

je zou moeten informeren bij bedrijven die bakken aanleggen.(let wel niet goedkoop)
Als je vader graag ment en jij rijd graag dan is 20x60 een hele mooie afmeting.

wat je op je weiland kunt doen is bordjes plaatsen of hekjes en daar binnen gaan rijden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 20:54

20 x 60m jah
perfect om in te rijden,hebben wij ook 2 bakken van op de manege (binnen & buitenbak) en dat is ECHT grooooot

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 12:41

Ik ga voor de grote bak, ik houd wel van ruimte. Ik vind een bak al gauw erg klein Haha! 100x100 is misschien een onhandige afmeten, 20x60 is een hele mooie afmeting. Hoe je een stuk af moet zetten, wil ik ook wel weten Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 20:51

Je kan een bak op verschillende manieren afzetten. Met schriklint en verplaatsbare paaltjes of vaste palen. Met palen en rubber band of planken. Alleen bordjes, hekjes erbij of bielzen waarbinnen het zand ligt...
't is maar net wat je uit wilt geven, hebt liggen of nodig is om te voorkomen dat je pony alle kanten uitvliegt! Om te mennen vindt ik 20 meter soms wat smal. Dan is 25 meter net wat lekkerder. Ook voor het opzetten van een springparcourtje geeft het meer mogelijkheden. (25 bij 50 dus) Voor de dressuurproefjes zou je dan bordjes moeten prikken op de juiste plekken...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 21:33

Ik ben westernruiter en geef de voorkeur aan 30m x 60m. Kun je mooie ronde snelle cirkels rijden...
Maar als je iemand moet inhuren om de bak aan te leggen kost iedere meter méér een godsvermogen...Kom je snel uit bij 20mx40m.
Als het een kwestie is van met schrikdraad afzetten kun je alle kanten uit... Bedenk wel dat de grasmat stukgetrapt wordt, en voordat het zover is, dat je als het nat is, je op gras erg snel uitglijdt, helemaal als je paard/pony beslagen is....

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers