Imatador is verlost van lange manen!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Imatador is verlost van lange manen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-02 21:28

Hehe...na een jaar heb ik het er dan eindelijk doorheen weten te krijgen: Imi's manen mochten eindelijk getrokken. Bob wilde zo graag dat Iem weer mooie, lange manen kreeg. Dat IS ook heel mooi. Maar dan moet ie wel gezegend zijn met een mooie, volle bos en niet met een beetje vlas. Als er aan zijn manenkam net zoveel hing als aan zijn staart, was het best mooi geweest, maar helaas......
Dus vandaag heb ik mij met schaar en trekkam uitgeleefd en heeft ie weer een keurige, handbrede manendos!
En o,o,o....wat is zijn hals opeens weer breeeeeeeeed!!!!! Lovers

Groetjes Suzanne


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 02:09

Geweldig! Lachen Ben eigenlijk wel benieuwd of je hier ook foto's van hebt of gaat maken. Ben wel benieuwd naar die breeeeeeede hals Knipoog

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 14:56

Aaaah, ik vind het wel een beetje zonde hoor. Ik hou ook wel van lange manen, en immi had vroeger toch wel een bos manen?
Kon je er anders niet een stukkie vanaf halen ipv alles? Nou ja te laat.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-02 16:47

Hahahaha...jaaaaa te laat!

Nou, toen ie nog van Gerard was had ie korte manen. Wij hebben het laten groeien en de bovenkant was idd nog wel vol, maar het liep zo vlassig naar beneden toe. En het groeit ook niet bepaald hard. Dus heb ik ze helemaal getrokken. Misschien dat ik eens kijk hoe ze nu zijn als ze weer langer worden, maar Iem ziet er een stuk frisser uit met korte manen. Het zag er zo armoedig uit!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 16:56

Dat ben ik met je eens, hoor Suuz. Als het niet zo'n dikke bos is,staat een handbreedte veel verzorgder.
Ik had Fitz van de week ook onder handen genomen en hij is er erg van opgeknapt Haha!
Zo'n mooie brede hals als Imi heeft zit er niet in, maar t ziet er toch nog wel aardig uit.


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 18:51

Hey, ik heb vandaag ook voor't eerst in 2 jaar mijn manentrekkammetje boven gehaald.
Toen ik Rocky kocht waren zijn manen prachtig getrokken, maar toen heb ik ze 2 jaar laten groeien. Gevolg?
Zoiets:
Afbeelding

En toen waren ze pas bijgeknipt Knipoog .
Nu heb ik er ongeveer de helft af gedaan en hij heeft sinds vandaag manen van iets meer dan 20cm, schat ik. Nog wel een pak te lang volgens de norm, maar het staat in elk geval wel netter.
Lang haar is mooi, maar het maakt soms ook wel een slordige indruk, of het geeft zo'n "hangerige" of "slome" effect. Nu is het veel frisser, maar het blijft toch nog beschermen tegen slecht weer.
Misschien ga ik ze binnenkort ook nog wat inkorten, maar voorlopig ben ik al erg tevreden.
En misschien kan ik binnenkort eens een wedstrijdje doen, want nu houdt niets me nog tegen Knipoog Lips are sealed .

Alleen zit ik met nog iets: toen Rocky dus nog een wedstrijdsnit had (bij de vorig eigenaar) waren de nieuwe haartjes (van deze lente zeg maar) kort geknipt en ze stonden zo recht omhoog. Dat heb ik dan ook maar met de nieuwe haartjes van dit jaar gedaan, maar eigenlijk staat het wat dwaas. Hoe doen jullieb dat met die jonge spruiten van een minimaantjes??? Verward

hier ize je zijn wedstrijdsnit:
Afbeelding

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 22:14

hoi suzanne,
idd. als het niet echt vol is vind ik kortere manen ook mooier!!!
groetjes Monique.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 22:25

Lachen Isolda heeft er afgelopen weekend ook aan moeten geloven. Ik had ze afgelopen jaar niet gedaan, met Udinde enzo.
Maarja, mijn strandragger moet er toch wel een beetje uitzien he, tussen die dressuurpikkies! Haha!
Dus daar gingen de maantjes, ik vind haar echt veel mooier zonder die lange pieken. Haar hals komt veel beter uit!

Ben wel benieuwd naar die mega hals van imi, Suzanne!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lonniejj en 30 bezoekers