Chaps?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 17:25

Ik ben gewend met laarzen te rijden, maar zit er aan te denken om misschien chaps te kopen?
Wie rijden er met chaps en waarom?
En wat voor schoenen (jodpurs) moet ik erbij kopen? IK wil het niet te duur maken, maar ja, het moet wel goed zitten!
Ik heb een smalle voet, maat 42/43 en ik heb brede kuiten... ik ben dus gewend met laarzen te rijden!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 17:35

Ik rij met chaps, omdat ik rubberen laarzen helemaal nergens naar vind zitten en leren laarzen vind ik wat te duur, want ik rij toch geen wedstrijden.
Ik heb er gewone stevige schoenen bij aan, tot over de enkel.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 17:35

Bedoel je lange of korte chaps?
Ik rijd met lange (rij western) en vindt dat perfect rijden. Qua schoenen rij ik met alles: kisten, stalschoenen, rijschoenen, net wat ik op dat moment aan heb.
Lange chaps op een engels zadel vindt ik voor geen meter zirtten persoonlijk, en andersom een rijbroek met laarzen op een westernzadel ook niet.
Korte chaps vindt ik een crime ivm mijn klapkuitjes, of ze zijn te lang of te smal maar nooit goed.
Persoonlijk ga ik dan toch voor laarzen evt met elastisch stuk (Mountainhorse) erin. Die zitten perfect maar zijn wel duur en de rits is ook niet van bijster goede kwaliteit.
Viv

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 17:55

ik heb korte chaps en ik vind ze heel fijn rijden. de eerste week zitten ze voor geen meter maar dan gaan ze naar je been staan en zitten ze kei fijn. ik kan echt niet meer met laarzen rijden. ook loopt het veel fijner met chaps dan met laarzen vind ik. en ik heb nou gewoon stalschoenen. het maakt nie zo veel uit wat voor schoenen je eronder doet als er maar een hak onder zit Koe Lachen

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 19:18

ik rij op het moment ook met chaps want mij leren laarzen daar rij is nog niet op. ik heb korte chaps met timberlands, ik reed een tijdje terug ook met gympen maar das toch echt een stuk minder lekker en onveiliger.
ga dus voor stevige schoenen met een hak.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 19:21

ik heb deze:

Afbeelding


Blackstone
Schitterende nubuck leren rij- en stalschoen van het topmerk Blackstone. Sterke slijtvaste zool, prima gevoerd binnenwerk en goed voorgevormd voetbed.
Euro 86.19
NLG 189.94


Afbeelding

in het zwart heb ik ze ze zijn echt perfect!!

Tredstep elastische minichaps (bst.nr.: 40814)
Deze exclusieve en modieuze minichaps van Tredstep zijn voorzien van elastiek en sluiten daardoor perfect aan. Sluiting d.m.v. een rits. Optimaal draagcomfort.
Euro 105.01 - NLG 231.40


ik had die chaps bij de mister ed waren ze veel goedkope~r!
en me schoenen bij de maasmond westland..
dit is echt een perfecte combi Lovers

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 19:32

Ik rij met korte chaps en ik vind ze echt super fijn. Als ik weer een wedstrijd ga rijden moet ik altijd weer erg wennen aan laarzen.
Ik heb gewone middel; hoge schoenen (checker) en die kun je bij bristol kopen ofzo.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 19:35

ik heb suede chaps, met klitteband. Waren vrij duur ( FL150,-) maar ik rij er nu zo'n 4 jaar mee. Ik rij meestal met berg schoenen eronder(mountains) of met gewone schoenen met een klein hakje!
Chaps zijn heerlijk voor een buitenrit, maar dressuren doe ik liever met m'n leren rijlaarzen.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 19:36

Ik kan echt niet met chaps rijden! op de één of andere manier zit ik constant met mijn benen te rommelen als ik met chaps rijd Verward

Geef mij mijn laarsjes maar *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 19:39

Ik rij dus ook met die blackstone schoenen en korte chaps.
Met rubberen laarzen kan ik helemaal niet rijden.
Op wedstrijd heb ik leren aan. Maar daar kan ik geen meter op lopen en ze zijn zelfs op maat gemaakt Verward Dus die doe ik nooit aan door de week.
Ik rij wel met veiligheids beugels die openklappen als je erin blijft hangen tijdens een val omdat je met grove rubberen zolen daar wel eerder kans op hebt.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 19:44

Haha, ik heb precies dezelfde schoenen en chaps als Marfiek! Zit echt als een huis en je kan er de hele dag op blijven lopen.
Ik ben eigenlijk begonnen met chaps te rijden toen onze bak nog wel eens erg nat en blubberig was en ik het zonde vond van mijn leren laarzen, maar nu ben ik het zo gewend dat ik mijn laarzen vreemd vind zitten. Moet echt even een paar keer aandoen voor een wedstrijd om daar weer een beetje gevoel mee te krijgen.
Mijn chaps zijn trouwens bruin ipv zwart Haha! Haha!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 19:55

haha dat had ik ook vond het de eerste keer niets, toen had ik echt zeik natte sokken gekregen en broek Haha! dus volgende keer met natte bak beugels een gaatje langer.. en chaps aan nou rij ik liever met chaps dan zonder Bloos

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 20:12

ook ik rij met korte chaps,dezelfde soort als marfiek,maar dan van kiefer.Zijn iets goedkoper. Ze zitten perfect,met dat elastiek.Zeker als je,net als ik, dikke kuiten hebt!Verder rijd ik met stalschoenen.Maar ik heb ook heel lang met oude doc.Martens gereden,werkt ook perfect.Maakt dus niet zoveel uit, als er maar een hakje onder zit.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 20:52

Ik rijd met goedkope stevige schoenen die ik ook als stalschoen gebruik. Zoiets als die Blackstones maar dan goedkoper Haha! .
Daarbij heb ik korte chaps van EquiComfort met elastiek in de kuit.

Ik rijd alleen nog maar op wedstrijden met mijn leren laarzen, maar dat komt omdat de linker altijd afzakt.

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 13:11

Ik rijd dus altijd met (korte) chaps en daaronder oude dr martens. Laarzen vindt ik echt waardeloos waarschijnlijk komt dat doordat ik kleine voeten (maat 38) heb en vrij brede kuiten, laarzen knellen zo!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 13:15

Ik reed voorheen altijd met chaps en jodpurs maar het mag niet op de manege waar ik nu rij Frusty Dan maar weer mijn oude leren laarzen uit de kast getrokken.....tja je moet toch wat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 18:37

Mag ik vragen waarom het niet mag?

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 14:01

ik heb de kieffer chaps van 100 piek, zijn zo soepel dat ze gelijk de eerste dag perfect zaten, eronder heb ik premier stalschoenen of m'n timberlandschoenen (ja mam ik weet het die krengen hebben 300 piek gekost Knipoog )

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 17:44

ik rijd de ene dag met chaps en de andere met met leren rijlaarzen, wissel het een beetje af. Hangt er ook vanaf wat ik op stal nog meer ga doen. Als ik haar meteen voor of na het rijden wil wassen of poetsen doe ik meestal chaps aan. In een les of als ik gewoon ga rijden mijn laarzen.

Ik merk wel dat ik mijn hakken meer optrek als ik chaps aan heb. Met mijn laarzen is daar geen ruimte voor en doe ik dat dus ook niet. Het is alleen af en toe gewoon veel handiger. s zomers heb ik ze ook veel aan.

Ik heb Kieffers met veiligheidswerkschoenen eronder.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 17:53

Ik heb n paar van die kieffer chaps met elastiek. Ik weet niet hoe t kan maar als ik flink ga trainen zakken die krengen altijd af Boos! . Eronder heb ik van die halfhoge schoenen van de bristol. Rijden echt megafijn. Ik heb in de loop der tijd 3 paar chaps gehad en nog meer schoenen, en die bristol schoentjes waren t fijnst. Ik heb ook nog een paar stalschoenen van global, met zo'n rubber gedeelte. Daar kan ik dus echt niet mee rijden en ik heb ze enkel aan als ik weet dat ik alleen ga longeren en uitmesten, en dat het blubberig is.

By the way, ik heb nieuwe schoentjes nodig! Iemand tips? (ik wil graag een x mooie jodhpurlaarsjes) Koe

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 17:55

ik rij altijd met chaps, minichaps van mountainhorse. Ze zitten gewoon comfortabeler dan die stijve laarzen.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 18:27

Ik heb nog lange chaps liggen uit mijn vorige paardrijcarriere Knipoog , maar op de manege geven ze de voorkeur aan rijlaarzen, en eigenlijk vind ik dat toch ook wel heel prettig rijden...
Onder de chaps droeg ik altijd nikes, maar wegens mijn hoge wreef + nikes blijft mijn voet te vaak vast in de beugel zitten als ik door de beugel schiet, gevaarlijk dus...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 18:36

ik heb ook maat 43 van schoen. Ben nu wel benieuwd hoe lang je bent Haha!

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-02 20:47

Hihi, ik ben 1,83 meter!
Enne, bristel laarsjes ofzo worden meerdere malen genoemd. Ik weet dat er een winkel is die bristel heet en die zit ook bij mij in de buurt, maar over wat voor laarsjes hebben jullie het dan?

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 21:07

Ik draag leren minichaps. Van heel soepel leer met 4 klitteband stroken.
Ze zakken wel eens af en ik moet ze dan flink aansnoeren.
Daaronder draag ik mijn oude wandelschoenen, panama jacks. Eens hele dure schoenen geweets. Ze zien er niet meer uit, maar zitten perfect.

Leren laarzen heb ik ook, maar moeten nog steeds ingelopen worden. Ik trek gewoon veel liever m'n chaps aan.