Jullie mening ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Jullie mening ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 12:49

Omdat wij binnenkort de deuren open gooien van de paardenwinkel en dus aardig wat groothandels afgaan, waar je soms de raarste dingen ziet was ik benieuwd naar jullie mening.
Ik heb bij sommige dingen echt zoiets van hoe verzin je het, hoe durf je het ervoor te vragen en goh wat een leuk iets Haha!

Nou ging ik met een paar niet paardenmensen naar die groothandels toe, en dan valt het verschil in mening wel heel erg op.
Ik ga naar huis met een pikeur rijjasje waarbij hun denken jees wat een geld, evenals mijn Roeckl witte rij handschoenen.
Hun zijn helemaal gek van alle kleren die er hangen, het liefst zo licht en fruitig als het maar kan Haha!

Dus Bokkers, jullie mening, waarbij denken jullie OMG hoe komen ze erop, wat is de aanfluiting van de eeuw.
Ik vind bv de fleece jacks lekker en mooi, maar no way dat ik er 60 euro of meer voor ga betalen omdat er een paardenmerk opstaat.

Dan heb je nog de heuprijbroeken, de felroze *of een ander superknallend kleurtje* rijbroeken, de zo dure maar zo lekekr zittende Roeckl handschoenen, de foto albums met paardenhoofd op de voorkant, evenals de kussentjes, pennen en telefoonboekjes.

Wat vinden jullie not done en wat vinden jullie geweldig, en die dingen die zo geweldig zijn, zijn die dan in jullie ogen wel betaalbaar? *in mijn ogen dus soms niet maar ja.....I can't help myself Haha! *

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:57

Ik vind heupbroeken, felle kleuren ed niet om aan te zien. De klassieke rijbroeken in wat bedektere kleuren, fleecejacks, kwaliteits winterjassen (van bv Mountainhorse), waterdichte jassen ed hebben veel meer functie mbt het rijden. Ik denk zelf dat het praktisch moet zijn. Het is geen modeshow!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:13

Ik denk dat je heel voorzichtig moet zijn met modegevoelige dingen. De wat bedektere kleuren zijn natuurlijk een stuk neutraler, en dus beter te verkopen.

Dingen die noodzakelijk van een goede kwaliteit moeten zijn (zoals handschoenen, maar ook caps en rijbroeken bijvoorbeeld) zou ik in een wat hogere prijsklasse ook kopen. Alhoewel ik wel een OMG-ervaring had toen ik hoorde dat de GPA caps meer dan 350 euro kossten! sorry, maar daar pas ik voor!

Maar wat lol dingen mogen eigenlijk niet ontbreken, zoals een roze rijbroek of iets dergelijks... Zolang het ook wel tegen een lol-prijs is...

Trouwens, 60 euro voor een fleecejack van heel goede kwaliteit vind ik persoonlijk geen punt. Een wedstrijdjasje daarentegen mag voor die paar keer dat ik hem draag een stuk goedkoper!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:15

Persoonlijk hou ik helemaal niet van modetinten, en ga ik meer voor de neutrale natuurtinten. Verder vind ik het niet erg om meer te moeten betalen, mits de kwaliteit van de spullen goed is. Een broek van 170 euro die goede kwaliteit heeft, is imo meer waard als een broek van het halve geld, die ook maar half zo lekker zit.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:47

Weet je wat ik écht niet vind kunnen? van die jeans-rijbroeken en jeans-zadeldekjes...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:53

dan werk jij vast bij koster........... Schijnheilig
reed er langs vandeweek en zag de komende winkel......jippie

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:56

Knipoog Denk ook vooral eens aan de wat steviger ruiters/amazones onder ons, dus niet alles alleen maar in die depri-makende kleine maatjes.

Succes OK dan!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:58

ik werk zelf ook in een ruitersportzaak, daar merk je echt de meningen op van verschillende mensen over de prijzen en hoe het er uit ziet.

je moet heel erg veel rekening met je doelgroep, waarschijnlijk krijg je verschillende soorten mensen in je winkel waar je voor ieder iets passents moet hebben, iemand die niets om geld geeft en het makkelijk uitgeeft is makkelijk te helpen die geef je gewoon goede kwaliteit . maar bij mensen die minder geld uit willen geven word het moeilijker heb ik gemerkt je wilt tevrede klanten en doet er je uiterste best voor, vaak begrijpen deze mensen niet dat weinig koste ook voor mindere kwaliteit staat. (vaak zijn dit de ouders)

als verkopster kan ik mezelf heel moeilijk in iemand plaatsen die voor mindere kwaliteit gaat, het is dan heel moeilijk om toch zo iemand goed te helpen. daar moet je echt hard voor werken.

dingen die ik overgens echt niet vind kunnen vind ik niet vaak, het modebewuste moet je toch hebben omdat de mensen dat tegewoordig willen ze willen meer als alleen maar iets aan hun kont hebben. de jeans spullen ben ik echt geen fan van ook de felgekleurde dekjes vind ik niet zo maar toch verkoopt het.

als we ooit nieuwe spullen binnenkrijgen denk ik ooit wie koopt dat, maar toch wordt het verkocht raar maar waar.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:39

Wat k absoluut niet zou kopen: kleding die met een normaal merkje een kwart van de prijs is als d kleding in de ruitersport zaak .. Wel de fleece truien bv van happy valley.. die zitten geweldig en blijven echt lang mooi

Al die rare en felle kleurtjes, wat moet je nou met roze of oranje peesbeschermers??

Roeckl handschoenen heb k ook.. zit een prijsje aan maar het is ook kwaliteit, net zo als eskadron, eurostar, pikeur, kieffer, stubben etc. De merken waarvan je weet dat het echt kwaliteit is, daar mag een prijsje aan zitten.

Spullen van harrys horse, global, pagony of zoiets zal je bij mij ook niet snel in de kast vinden.. K besteed liever wat meer geld voor wat meer kwaliteit Haha!
Maar das ook weer voor iedereen anders.. Denk dat een hoop mensen ook prima met die merken kunnen leven.

Denk dat er vele verschillen zijn tussen wat de mensen willen. Daarom is er ook de ruime keuze.. k heb zo mijn vaste merken. Maar in de buurt zit een ruitersport zaak die dus alleen maar de 'goedkopere' merken heeft.. daar hoef k dus niet eens naar binnen (goedkoop hoeft niet altijd slecht te zijn maar k heb t al meerdere keren meegemaakt dat t wel zo is... athans in vergelijking met...)

Maybe

Berichten: 276
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:46

Lengtematen voor rijbroeken!! Wat zou ik blij zijn als die er wat meer zouden komen ook in de kleinere maten.

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:54

de jeansbroeken idd! echt wagelijk. En iedereen maar zeggen: je mag niet met een spijkerbroek paardrijde (oke, de pennymeisjes vooral) en dan zetten ze er zoiets bij de collectie.

En de koeien/tijger/bla bla printjes van dekjes.

Wil je het adres neer zetten ,moet het allemaal wel komen kijken natuurlijk, bordje met Bokt-persoon op m'n rug en we hebben een meeting met z'n alle!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:57

Mijn instructrice probeert bijna alles zelf uit (heeft ook een winkel, www.westernspul.nl) behalve dingen waar ze niet achter staat zoals bijv bitten met twisted wire. Ze staan wel op de site, maar zullen er eerdaags afgaan omdat ze gewoon geen dingen verkoopt waar ze zelf niet achter staat. Ik denk dat ze dat heel netjes doet

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:04

Ik vind die kleurige rijbroeken echt helemaal niks!
Ik weet niet of veel mensen het kopen hoor..
En die spulletjes met paardenhoofdjes en alles erop, zou ik ook nooit nemen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:12

ik denk dat je met BETAALBAAR spul veel klanten trekt trouwens

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 18:46

Bedankt voor jullie reacties Hier heb ik wat aan.

Even wat reacties:

Elady ik weet niet of ik dat neer mag zetten, maar de website is www.koster-ruitersport.nl , hier staat nog niet op wat we allemala gaan krijgen, dat komt pas vlak voor de opening omdat we er een leuke eerste dag van willen maken met leuke prijzen en aanbiedingen.

Rebeltje ik ben dus zelf ook een liever iets duurder persoon, Roeckl ben ik dus compleet weg van sinds ik ze aan gehad heb, tweede paar voor wedstrijden ligt al klaar, netjes naast mijn pikeur rijjasje Haha!
Ze verslijten me voor gek.

Marloezzeke ik kan me er weer wel in vinden, in de mensen die graag iets goedkoper willen, het ligt er ook een beetje aan, mensen met kids in de groei op een manege rijdend kan ik me voorstellen dat je met een broekje voor 40 euro genoegen neemt.
Heb je een eigen paard waar je dagelijks op rijdt vind ik persoonlijk dat de kwaliteit iets hoger moet liggen...anders wordt naar mijn idee goedkoop duurkoop.

Carlinsky ik heb maat 42 vroeger 46 Knipoog Ik denk dat ik er aardig wat rekening mee ga houden Haha!

INgrid klopt Ben helemaal blij dat het er eindelijk van komt Haha!
Ik heb ook een giga hekel aan nee verkopen en op die paar meter die we nu hebben gebeurt dat nogal wat keren.

Imker groot gelijk Lachen

Miepmiep ik heb dat andersom, een goed mooi wedstrijdjasje mag van mij wel wat kostten, het gaat toch om je punten en die vormeloze zakken vind ik niets.
Een fleece jasje vind ik dan persoonlijk weer een leuk iets, maar voor 10 euro haal ik ze hier op de markt zonder paardenmerkje, dan doe ik dat wel.
De dingen die ik echt nodig heb om te rijden mogen van mij aardig wat kosten, mits de kwaliteit dus daarnaar is, de dingen die ik er voor de lol bij heb *jassen, vesten, shirts etc. hoeven van mij niet topprijs te zijn, wordt toch vies bij de paarden.

Bravura dan kom jij toch ook wel een keer naar onze MH collectie kijken? Knipoog
Serieus ik vind het ook een heel erg goed merk, mooie rijbroeken *die Patricia's kwijl kwijl* en hele gave jasjes in mooie tinten.

Nou mensen kom maar op hoor met die reacties, ik merk dat ik met vele van jullie meer op 1 lijn zit dan met de niet paardenmensen Tong uitsteken

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 18:48

Iemand trouwens nog ene mening over de lick-its?
Prijs-kwaliteits verhouding etc?
Ik vind ze echt leuk, zou het dan ook regelmatig voor mijn paard kopen....mits ze ze lustte dan wel he Tong uitsteken

Ineke2

Berichten: 33099
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:57

De Lick-its vind ik (nouja Levi) erg lekker, maar helaas zijn ze een beetje te duur en snel op. Om nou iedere 3 dagen een nieuwe te moeten kopen voor 5 euro

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 19:00

Ineke2 schreef:
De Lick-its vind ik (nouja Levi) erg lekker, maar helaas zijn ze een beetje te duur en snel op. Om nou iedere 3 dagen een nieuwe te moeten kopen voor 5 euro


Dan valt dat dus nog mee, ik heb ze zien staan voor bijna 10 euro Bloos!
En tsja...toch kopen he Tong uitsteken

Een gewone liksteen kost ook zo rond die prijs, maar daar doen ze dan weer veel langer mee....koop je dan de lick it omdat ze die blijkbaar lekkerder vinden en dus sneller op is zo afentoe, of koop je die andere omdat die langer mee gaat en dus *simpele redenatie* minder lekker gevonden wordt?

Of ben je het type mens wat dan denkt: de enige reden waarom de lick it veel sneller op is is omdat het materiaal zachter is?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 19:01

De rijbroeken met steekzakken vind ik trouwens ook geweldig om te zien
Denk dat ik er zo 1 ga bijkopen voor op wedstrijd Haha!

Ineke2

Berichten: 33099
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:02

Ik koop af en toe een lick it en daarbij heb ik dan nog een liksteen voor de mineralen Knipoog
De Lick it is namelijk alleen maar snoep, vult geen behoefte ofzo aan.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 19:08

Tanx Ineke, ik had toen gelezen dat er in de lick its extra vitamientjes zaten, maar het is dus simpelweg snoep Haha!
Vond het al zo lekker smaken voor ene gezond iets Tong uitsteken
Tsja..als je paard het niet eet moet het toch op he Haha!

Ineke2

Berichten: 33099
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:09

Overigens wil ik het liefste dingen van kwaliteit, maar niet schreeuwend duur. Ik heb bijvoorbeeld nu leren rijlaarzen van mountain horse (de sportive rider) gekocht, die zitten heerlijk, zien er leuk uit en zijn niet zo vreselijk duur als andere leren laarzen.

Ik heb trouwens ook schoenen van mountain horse...daar woon ik zowat in Haha! Ik heb ze inmiddels al ruim 2,5 jaar en inmiddels zijn ze eigenlijk aan vervanging toe, maar ik kan er geen afscheid van nemen *LOL* Ze lopen zo lekker OK dan!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:27

Ik denk ook dat je met betaalbaar spul veel klanten trekt. Het hoeft niet goedkoop te zijn, maar het hoeft ook niet allemaal supermerk te zijn zoals Anky enzo.
Dure zaken zijn er al genoeg. En de meesten van ons willen wel vaker wat leuks kopen. Knipoog
Kwaliteit moet ook weer niet slecht zijn. Rijbroeken is belangrijk dat ze goed zitten en goed blijven. Daar wil iedereen wel wat meer voor betalen.
Maar een halster bijvoorbeeld, zou ik iedere maand wel nieuw willen kopen. Elke keer weer een ander kleurtje. Als dat dan duur is, doe je dat ook niet zo gauw.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:34

Quellian: helemaal mee eens. Jeans dekjes en dergelijke zou ik dus ook nooit kopen. Jeans rijbroek ook niet, tenzij een gewone jeans spijkerbroek, maar da's weer wat anders Haha!

Ik ga ook niet voor dat mode-spul hoor. Geef mij maar praktische dingen waar ik wat aan heb en die lekker zitten Lachen Liefst niet te duur.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:37

Ja ik heb ook liever een beetje neutrale kleuren. Maar soms is het wel erg leuk om een modekleurtje bodywarmer te hebben, die je het jaar daarop weg kan doen, omdat hij toch niet zo duur was. Rijbroeken en jassen heb ik het liefst een neutrale kleur, die lang meegaat.