Vraagje over verzorgster

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zekerheid
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-07-04

Vraagje over verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 15:19

Ik had nooit gedacht dat ik nog eens een schaduwaccount zal aanmaken, maar doe dit toch maar i.v.m mijn verzorgster die misschien weleens mee kan lezen(weet niet of zij op bokt zit) en zou dat erg sneu voor haar vinden.

Ik heb al geruim twee jaar een verzorgster voor mijn paard en in het begin was ik reuzeblij met haar. Het klikte goed tussen mijn paard en haar en ze kon inspringen op de dagen dat ik weinig tijd voor mijn paard heb.

Alles verliep perfect, totdat ik merkte dat ze niet helemaal te vertrouwen is. Ik heb het hier dan over kleine dingetjes, maar voor mij grote. Het gaat immers over het welzijn van mijn paard. Ze begon zich niet meer aan de regels te houden(geloof me die zijn er eigenlijk niet, behalve dat ze er niemand anders op laat rijden.) en hield er een andere gedachte over de verzorging op na dan ik. Heb me geprobeerd in te leven in haar visie, want ik kon het ook fout doen en juist wat van haar leren..Afijn paard erg kreupel en ze gaat er toch op rijden, dat moet ik dan van anderen mensen horen, terwijl ik heb gezegd dat dat niet kon. Ook liet ze er andere mensen op rijden en op dat moment begon het bloed te kruipen waar het niet kon, zo gaat dit al bijna 8 maanden.

Toen ik in het ziekenhuis lag en hulp nodig had voor een dag, kon zij niet, ze moest werken, s'avonds na haar werk een borsteltje erover halen was al een probleem voor haar.

Ik weet dat zij een heel moeilijke periode achter de rug heeft in haar priveleven en had zoiets van, mijn paard is als een therapie voor haar, dus laat ik haar opnieuw proberen te vertrouwen, want ze is zo dol op mijn paard. Het is een onzettend lieve vrouw, maar kan gewoon niet van haar op aan, soms vergeet ze gewoon te gaan en dat kan echt niet. Dan heb ik de mazzel dat ik s'avonds nog even ga kijken en blijkt dat hij niets gedaan heeft, omdat ze weer ziek was.

Ik wil dus eigenlijk stoppen met haar, want kan er niet van op aan dat zij haar dagen doet. Kan niet met een gerust hart gaan slapen op haar dag als ik niet heb gecontroleerd of heb gesproken met iemand die haar gezien heeft die dag. Dat is geen doen voor mij op deze manier.

Ik vind het erg sneu voor haar, omdat ze erg lief is en weet dat zij het erg moeilijk heeft in haar priveleven. Hoe vertel ik haar dit zonder dat zij zich persoonlijk aangevallen voelt? Dat het om mijn paard zijn bestwil gaat?

Sorry dat dit onder een extra account moest, hopelijk begrijpen jullie waarom, ik wil haar niet voor haar neus stoten hiermee.

Bedankt.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:25

Als het gaat om het welzijn van je paard zou ik denken dumpen die hap... Je gaat toch niet rijden als je paard kreupel is! En als er geen vreemden op mogen laat zij ze erop. Dat kan gruwelijk fout gaan, jouw paard mag niet de dupe worden van andermans trauma...

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:28

Ja, t is hard, maar ik zou dr ook zeggen dat ze niet meer welkom is. Ze heeft verantwoordelijkheid genomen over een beest wat van haar afhankelijk is en als ze daar niet aan kan voldoen, jammer maar helaas.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:29

Yep, jammer voor haar!

Zekerheid
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 15:29

Daar zit ik dus ook mee..Wil er ook mee kappen, maar hoe legje dat uit op een nette manier, zonder dat zij nog verder in de put raakt? ik weet dat het niet mijn probleem is wat er in haar eigen leven gaande is.
nou dan moet ik er toch maar aan geloven en haar eens gaan bellen. Dank je wel.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:30

Aangezien ze geen afspraken na kan komen, lijkt de keuze me duidelijk...
Jouw paard en jijzelf lijden hier onder, het is beter als jullie je weer wat meer kunnen ontspannen lijkt me.
Succes met het brengen van het nieuws, en succes met het zoeken naar een andere bijrijder!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:31

Zekerheid schreef:
Daar zit ik dus ook mee..Wil er ook mee kappen, maar hoe legje dat uit op een nette manier, zonder dat zij nog verder in de put raakt? ik weet dat het niet mijn probleem is wat er in haar eigen leven gaande is.
nou dan moet ik er toch maar aan geloven en haar eens gaan bellen. Dank je wel.


Je zegt het zelf al...

Succes!! OK dan!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:39

Gewoon zeggen dat het niet meer gaat vanaf jou kant en dat je ermee op wil houden..Nou netter kan geloof ik niet of wel?

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:47

Je kan ook een soort ultimatum stellen.
Leg aan haar uit wat je aan ons uitgelegd heb. Zeg dat dat niet de bedoeling is en vraag of ze er misschien een reden voor heeft. Zeg dan ook dat als er geen verandering in komt, dat je haar dan niet meer wilt als bijrijder.
Ga een goed gesprek met haar aan en misschien komen jullie er uit. Misschien ook niet en dan kan je zeggen dat je haar helemaal niet meer wilt. Maar probeer het vriendelijk te zeggen. En zeg ook tegen haar dat je het moeilijk vindt om te zeggen en dat je haar niet wilt kwetsen, maar dat je er best wel mee in je maag zit.
Probeer je gevoelens te tonen en sta ook open voor haar verhaal.
Veel succes en laat het ons even weten.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:07

Ben het idd met obelix eens gewoon op die manier zeggen... Is netjes genoeg...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:15

Ik zou haar gewoon eerlijk zeggen wat er aan de hand is en waarom je ermee wilt stoppen.... ze moet toch kunnen begrijpen dat de dingen die zij gedaan heeft ook niet helemaal correct zijn, het is geen klein kind meer, althans dat neem ik aan.
En jij wilt ook alleenmaar het beste voor je paard.
Jammer voor haar, maar het is niet anders, bot gezegt: eigen schuld dikke bult. Knipoog

jobiene14

Berichten: 185
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:19

Ik denk dat het het beste is dat je haar gewoon verteld dat je het allemaal niet meer met haar ziet zitten omdat ze gewoon sommige dingen vergeet.
Het is wel allemaal heel erg dat ze van alles in haar priveleven heeft meegemaakt maar daardoor heb jij ook weer problemen het klinkt egoistisch maar ik vind dat ze dan ook niet meer voor dieren moet zorgen als ze het gewoon niet kan of wil.
En het is natuurlijk ook zielig voor je paard en er zijn genoeg mensen die wel je paard willen verzorgen en die het wel goed doen, ze vindt vast wel iets anders dat ze kan doen dan jouw paard(half) verzorgen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:20

ik zou eerst eens rustig met haar praten, zeggen dat deze punten voor jouw erg belangrijk zijn, dat ze daar meer rekening mee houdt.
Dan zou ik het twee maanden ofzo aanzien en als het dan nog steeds voorkomt, zou ik gewoon eerlijk dat je een andere verzorgster gaat zoeken.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:30

Je bent niet tevreden over haar, dus dat moet je eerst aan de orde stellen. Weet zij dat jij niet tevreden bent? Anders komt de klap denk ik wel erg hard aan. Ik denk dat jullie nogmaals bij elkaar rond de tafel moeten gaan zitten en duidelijk alle regels uitleggen en misschien opstellen. Kijk het dan nog eventjes aan en beslis dan wanneer je gaat kappen. Wanneer je het zo ineens verteld komt de klap erg hard aan..

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:34

Gewoon zeggen dat je niet op haar kan rekenen, dat het te gek voor woorden is dat ze op een kreupel paard gaat rijden en dat ze tegen de regels in anderen op je paard laat rijden.. Het is dr eigen schuld! Als t mijn verzorgster was geweest had ik dr al lang gedumpt op t moment dat ze op je paard rijdt terwijl ie kreupel is!

dani1983Jarig
Berichten: 646
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Dodewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:48

als ik jou was zou ik het gewoon tegen har zeggen ..
tis aja ook jou paard he , en daar beslis jij over ...
en dan moet je niet medelijden hebben met haar , maar aant welzijn van je paard denken...

Zekerheid
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 21:19

De verzorgster is al tegen de veertig en heeft 2 kinderen..Genoeg verantwoordelijkheidsgevoel lijkt me.

Vriendinnetjes van haar dochter liet ze er ook op rijden, dat was absoluut niet de bedoeling. Normaliter ben ik niet zo streng hoor, maar mijn paard was op dat moment erg kreupel en een kwestie van afwachten of het ooit nog goed zou komen met hem.

Ik heb meerdere malen mijn ongerustheid uitgesproken naar haar toe en overlegt hoe we het samen konden oplossen, zodat het leuk zou blijven en van haar op aan kon. Helaas blijkt dit niet mogelijk en moet inderdaad mijn gedachtes wat haar prive ellende maar opzij zetten en eerlijk zijn. Het gaat tenslotte om mijn paard zijn welzijn.

Ik dank jullie voor de berichtjes, heb er echt wat aan gehad. Ik laat jullie weten hoe het is afgelopen. Heb besloten van het weekend met haar af te spreken om eens om de tafel te zitten.

Groetjes.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:23

Het is misschien banketstaaf voor haar, maar ik zou of HELE goede afspraken maken en het nog een maandje aan kijken. Of toch iemand anders zoeken.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:27

sorry maar ik zou gaan stoppen met haar als ik jou was, want dat soort dingen vind ik niet kunnen. ik Verzorg zelf een aantal paarden en daar hoef ik dat soort dingen echt niet te doen hoor (zo ben ik ook absoluut niet dus dat is makkelijk voor mij) het gaat tenslotte wel om de gezondheid van je paard!

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 23:10

De manier waarop je het verteld is eigenlijk al een goede manier om tegen haar te zeggen dat het zo niet gaat. Je schrijft niets dan de waarheid. Ik zou het gewoon op deze manier zeggen. Als je er omheen gaat draaien en de waarheid misschien een klein beetje verdraait om het niet al te hard aan te laten komen kwets je haar juist denk ik.

Hoop dat je een goede manier vind om het te zeggen.

Succes!

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 23:30

ik zou toen met die kreupelheid al helemaal uit mijn stekker gegaan zijn!!
maar ik zou heel duidelijk zijn hoor,dit zijn de regels en jouw wil is wet!
als je er nog over twijfeld,kan je met haar praten en zeggen dat je het nog even aankijkt omdat je het gevoel hebt dat haar hoofd er niet meer zo naar staat en jij daar een onrustig gevoel van krijgt.
het is jouw paard en jouw beslissing!!
maar het is lastig Schijnheilig
s6 in ieder geval!!

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 01:57

Ik zou *net als iedereen eigenlijk* Tong uitsteken gewoon eerlijk zijn. Er lopen vast genoeg mensen rond op stal of manege waar je staat waarmee het net zo goed klikt, en die misschien wel een omkijken naar je paard hebben.
En ik denk dat je het gewoon op dezelfde manier moet brengen zoals je dat naar ons brengt, want ik zelf heb er een hekel aan als iemand om iets heendraait. Dus daarom zou ik ook gewoon straight-to-the-point het haar vertellen wat jou dwarszit.

En om eerlijk te zijn, toen ik een jaar of 14/15 was heb ik ook een jaar een paard verzorgt, maar ik heb toen ook een keertje met hem gesprongen, terwijl hij juist dressuur aangereden werd! Bloos En heb ik met hem buiten gecrosst terwijl hij netjes moest lopen.
Ik heb het toen wel zelf eerlijk tegen de eigenaar gezegd, en die hebben me als het ware ook gedumpt!! Verdrietig
Maar ik heb er wel van geleerd dat je goed voor je paard moet zorgen en altijd eerlijk tegen de eigenaar moet zijn.
Ik vond het ook veel fijner dat ze me meteen gedumpt had dan dat ze het maanden uitgesteld had.

Nu ben ik 17, en kan ik het gewoon weer heel goed vinden met die eigenaar!! *LOL*

Succes in ieder geval!! OK dan!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 08:41

Ik zou hier al niet lang over na moeten denken en had haar eerlijk gezezegd al een tijd geleden aan de kant gezet. Je neemt een verzorgster omdat die je dan kan helpen, maar als dat niet werkt en niet samengaat en ze doet wat ze wil dan houdt het al gauw op.

gr

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 08:52

Ik zou gewoon eerlijk zeggen dat je het gevoel hebt dat je haar nie tkan vertrouwen, en dan vragen hoe het verder moet... Als ze het heel graag nog een 2e kans wil geven, kan je dat doen, en anders gewoon dumpen

Zekerheid
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 23:30

Hoi iedereen,

Ik wil jullie bedanken voor de tips. Ik heb van de week met de verzorgster gesproken en een erg goed gesprek gehad. We zijn samen tot het besluit gekomen dat het beter is dat ze ermee stopt. Dat ik het erg vervelend voor haar vind, maar dat ik al een poosje niet van haar op aan kan en niet rustig kan slapen, zonder gecheckt te hebben.
Zij vertelde dat het inderdaad al langer speelde, dat ze het niet meer zo zag zitten en daarom geen zin meer had om naar mijn paard te gaan. Ze hoopte dat dit een bui van haar was, maar zag in dat ze mijn paard verwaarloosde/tekort deed en dat hij beter verdiend. Ik kon daar niets aan toevoegen en zijn gelukkig op een vriendelijke manier gestopt met elkaar.
Voorlopig ga ik nog niet op zoek naar een nieuwe bijrijdster, want veel rijden kan mijn paard op het moment toch niet en zie maar iemand te vinden die het dan nog wel leuk vind en ook verantwoordelijk is.
Ik probeer het dus de komende zomer zelf en mocht ik zien dat mijn paard te kort komt dan zal ik weer naar een lief en verantwoordelijk iemand gaan zoeken, waarmee het klikt.

Bedankt.