Moutain horse laarzen en wedstrijd (mail KNHS)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Moutain horse laarzen en wedstrijd (mail KNHS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:06

Op de vraag hoe het nou zit of je wel of niet met mountain horse laarzen mag starten heb ik het volgende antwoord gekregen.
Dit door de verwarring van een rectificatie van mountainhorse laarzen (zie bericht onder antwoord)
En het regelement waarin staat dat er alleen met gladde zool gestart moet worden.


antwoord knhs schreef:
Er mag alleen met Mountainhorse laarzen gereden worden als ze een
gladde zool hebben. Er ligt niet een algeheel verbod op deze laarzen.
Laarzen zonder gladde zool mogen niet gebruikt worden dit vooral voord e
veiligheid.


Citaat:
Rectificatie Mountain Horse rijlaarzen
11/8/2002




In publicaties in Paard & Sport en op onze website – www.paardensport.nl – is door ons aangegeven, dat laarzen van het merk Mountain Horse op wedstrijden niet zijn toegestaan. Ook is aangegeven, dat deze laarzen niet veilig zouden zijn.



Hierbij rectificeren wij deze mededelingen omdat ze onjuist zijn: de rijlaarzen van Mountain Horse zijn wel degelijk reglementair toegestaan tijdens wedstrijden en evenementen. Er is geen onderzoek verricht waaruit is gebleken dat deze laarzen niet veilig zouden zijn.



Wij bieden aan Mountain Horse en haar importeur S&K Equestrian Products onze oprechte verontschuldigingen aan voor onze fout.



Namens de KNHS,

J. Berendsen, directeur


GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:14

Hierover heeft kort geleden een topic gestaan. Toen de discussie losbarste over de MH laars en de KNHS regels, heeft de KNHS een rectificatie geplaatst, echter daarna is er een reglementswijziging gekomen waarin ze alsnog een verbod leggen op rijlaarzen zonder gladde zool.... inderdaad: de MH laars!

Tja, zo gaat dat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:18

ja had ik ook gelezen
Maar zo is er echt zekerheid door de mail Lachen
(dit bericht kwam ook weer door een ander bericht elders op bokt)

makelijk als ze de rectificatie van i-net halen, want dat geeft alleen verwarring en heeft eigenlijk geen nut meer.

En dat ik altijd met veiligheidsbeugels rij zal helaas ook wel niet baten, want daar staat niks van in het regelement Scheve mond

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:31

Dus ze mogen nog steeds niet, tenzij je er een gladde zool onder laat zetten begrijp ik hier uit.
Da's balen, ik wou ze nu toch wel gaan kopen omdat ik dacht zat ze nu wel toe gestaan waren.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:44

Nee... een gewaarschuwd mens/ruiter/bokker telt voor 2! Maar als ze een beetje eerlijk zijn in de winkel vragen ze ook of je er wedstrijden mee wilt rijden en raden ze dan een ander model aan...toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:47

helaas niet
mij is ook verteld dat ik met de MH mocht rijden en dat door de rectificatie

Dus een hoop verwarring daardoor.

ik weet verder niet of de sportive MH wel een gladde zool heeft (geloof van wel)

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:56

GeJe, dat van de gladde zolen van de sportive MH weet jij toch wel als ruitersportzaakeigenaar (hee, mooi scrabbelwoord! Haha! )?
Hebben die gladde zolen?

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:55

Volgens mij is dit zelfs bij jury leden niet duidelijk of het nou wel of niet mag. Afgelopen wedstrijd reed er nog iemand met mh laarzen met een zool die niet glad was. De ruiter in kwestie mocht gewoon rijden en kreeg ook geen commentaar op de laarzen.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:15

Ja bij ons op de manege rijd ook iemand wedstrijd met MH laarzen..
De een zegt dat het niet mag en de ander wel
Maar ik vind ze eigenlijk niet zo mooi op wedstrijd Tong uitsteken

Maar begrijp ik het nou goed, heeft de KNHS ze nou eerst verboden en later weer niet, en toen weer wel?

Of ben ik nou blond Blond

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:19

Zo ongeveer is het Anydale, je bent niet blonT
typisch KNHS *kots smiley*

daffodil

Berichten: 10430
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:50

ik heb sportives en daar zit inderdaad een gladde zool onder, dus die mogen wel! Moet ook wel zeggen dat ik het oude model niet echt mooi vind om een dressuurwedstrijd mee te rijden, meestal wat aan de korte kant en toch enigszins lomp. Maar dat nieuwe model mag dus absoluut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:51

In het b en l vind ik de oude ook wel gaan.
Vind rubbere dingen ook niet mooi, dat is meer een kwestie van smaken verschillen denk ik Lachen

maar fijn om te weten dat de sportive rider gladde zool heeft

daffodil

Berichten: 10430
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:26

en tis een superfijne laars, makkelijk aan te trekken! Ik heb zelf best lange benen, maar ze zijn hoog zat. Eerlijk is eerlijk, mijn petri's zijn iets langer bij de knie, maarja daar krijg ik mezelf niet in geworsteld...

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:25

In eerste instantie mocht er helemaal geen MH laars van de KNHS, toen mocht ineens wel de Sportive Rider, maar ook daar zit geen echte gladde zool onder. Al is het profiel minder erg dan de normale MH laars. Ach... de meeste juryleden kennen het reglement toch niet en zijn al helemaal niet op de hoogte van de laatste wijzigingen. Persoonlijk vind ik ze niet mooi voor de wedstrijden, maar goed... wie ben ik (als jury) om daar over te oordelen. Niet iedereen heeft natuurlijk een paar training- en wedstrijdlaarzen... dus.


Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:26

daffodil schreef:
en tis een superfijne laars, makkelijk aan te trekken! Ik heb zelf best lange benen, maar ze zijn hoog zat. Eerlijk is eerlijk, mijn petri's zijn iets langer bij de knie, maarja daar krijg ik mezelf niet in geworsteld...

Volgens mij zijn de mountain horse maar in 1 hoogte verkrijgbaar, afhankelijk van je voetmaat?
Ik wilde ze namelijk ook, maar in mijn voetmaat is de hoogte maar iets van 45 of 48, en ik moet echt hoger dan 50 hebben.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:34

MH Laarzen zijn idd alleen maar in 1 hoogte verkrijgbaar bij 1 voetmaat, dit in tegenstelling tot de "normale"merken die meer variatie bieden in het maatsysteem. Je hebt alleen nog wel een extra brede kuit-uitvoering voor zover ik weet.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:40

samantha23 schreef:
Volgens mij zijn de mountain horse maar in 1 hoogte verkrijgbaar, afhankelijk van je voetmaat?
Ik wilde ze namelijk ook, maar in mijn voetmaat is de hoogte maar iets van 45 of 48, en ik moet echt hoger dan 50 hebben.


de gewone of de sportives, want de sportives zijn zeker een cm of 4 hoger!

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

suppie
Berichten: 406
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:38

ik heb ook MH laarzen maar ik heb de nieuwe en ik mag er gewoon wedstrijden mee rijden ik vind de oudere ook minder mooi maar die nieuwe vind ik persoonlijk wel erg mooi en die zijn inderdaad iets hoger dan de oudere.

Connie, Suppie & Tjippy.

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:30

Ik heb mountain horse highrider, mogen die wel op wedstrijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 08:55

Nee, die heeft een grof profiel zool.
De sportive rider mag wel, die heeft een gladde zool.

_christel_
Berichten: 526
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:13

De mountain horse sportive highrider mogen toch? ik rijd er altijd wedstrijden mee en heb er nog nooit commentaar op gehad.

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:18

Wat zouden juryleden meer waarderen: de mH laarzen sportive of rubberen rijlaarzen?

Ik heb namelijk laatst weer een geprobeerd om leren laarzen te passen en na 10 seconden wist ik alweer genoeg: gelijk pijn aan mijn voeten. Ik heb de doorzettingskracht niet om die krengen in te lopen.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:48

Van mij mag je hoor, had dit weekend ook een dame in de ring met de MH Sportive HR, jammer alleen dat je haar hakken zo erg optrok tijdens de hele proef. En tja... je kunt als jury niet beslissen welke laarzen iemand moet kopen, zolang alles er maar netjes uitziet en reglementair in orde is, laat je toch gewoon iedereen z'n gang gaan? Het lijkt wel of iedereen die een beetje op wedstrijd wil meetellen een leren rijlaars standaard tot zijn/haar uitrusting wil laten horen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:50

ben ik helemaal met je eens GeJE

Zolang ales netjes is, zou het mij niet uitmaken wat voor zadel, wat voor laarzen, als het maar mag, goed past en netjes is.

Maar goed, ik heb niks te zeggen, ben geen jury Haha!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 13:04

runningkawa schreef:
Maar goed, ik heb niks te zeggen, ben geen jury Haha!


Schijnheilig Ik wel ...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa en 4 bezoekers