mijn pippi @ work voor eerst zadel op de rug:D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

mijn pippi @ work voor eerst zadel op de rug:D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 20:08

mijn paardje is 2 jaar dus wij dachten we gooien er is een keer een zadeltje op.. een heel licht zadeltje hoor. een kunsttof. ze heeft al wel eerder een dekje op gehad met een dekensingel op dus dat kent ze nu wel.. eerst even gelongeert en dat ging al aardig goed. toen maar eens proberen het zadeltje er op te doen..
hier zijn de foto's Haha!

hier nog ervoor op stal
Afbeelding

hier alleen met hoofdstel
Afbeelding

en hier met zadel Haha!
Afbeelding

galopje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit vind ik zelf de mooiste foto
Afbeelding

hummzzz wat ligt daar Verward Cool
Afbeelding

en op het einde
Afbeelding

nou echt onvolstelbaar ze deed er niks op uit. nog geen bokje wel grapig hopen dat het zo goed blijft gaan..

oh jah let niet op de troep overal dat komt omdat we aan het verbouwen zijn met de stallen en we krijgen ook een nieuwe bak dus alles word nieuw Tong uitsteken Haha!

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur


maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:11

wat heeft ze een mooi hoofdje zeg!
nou veel plezier met trainen verder. *LOL*
wordt vast een nog mooiere merrie dan ze nu al is, als ze meer bespiering heeft! Tong uitsteken

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 20:15

jah ze heeft nu echt een dikke buik van al dat gras eten.. maar met 2 keer in de week trainen gaat het er vast wel een keer af... maar als ze 3 jaar word gaan we er ook nogmee naar de keuring..
het is altijd handig als pippi dan al goed luisterd naar ons..

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:20

ze is supermooi joh. Wordt later echt een prachtdiertje..

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 20:31

ik hoop het

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 20:32

ohh ff off topic: kan een bles bij pippi nou ook nog groter worden??

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:34

ladyenpippi schreef:
ohh ff off topic: kan een bles bij pippi nou ook nog groter worden??

T lijkt meer op een kol, maar volgens mij kan dat niet meer groter worden, hooguit een paar haartjes meer wit, maar niet dat dr hele hoofdje straks wit is.. Tong uitsteken

Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:30

Wat een mooi paardje! veel plezier er mee!

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 14:07

okeej dank je wel:D

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

GB_SP

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:31

mooi paardje wil ik over 2 jaar wel zien als ze goed bereden is enzo en gespierd is Schijnheilig

Tuigerrijdster # 15 Kwijl

IK BEN VRIJGEZEL » 75 *LOL* «

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 15:50

jah ben ik ook heel benieuwd naar.. ze moet volgend jaar naar de keuring heen dus we moeten nu al een beetje spieren kweken! hopen dat ze nog mooier word..

en haar vader is trouwens burggraaf.

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:51

Wat een mooi en gaaf paardje zeg! *LOL* Ziet er mooi uit ben idd ook erg benieuwd hoe -ie er straks uit ziet

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:39

Hihi ik dacht Pippi, dus ik verwachte een Appaloosa op de foto's Tong uitsteken
Maar het was dus een bruine Haha! Gave foto's hoor, hopelijk gaat de rest van het beleren ook zo goed Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:59

wat een mooi dier zeg!!!
ziet er super uit en hij vangt het goed op!
veel succes verder!

Teamspirit... Je bent een toppertje!


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:02

Ik vind het wel erg vroeg met 2 jaar al longeren en een licht zadeltje erop, maar het ziet er verder wel goed uit!

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 15:42

jah bedankt.. wij moeten nu wel gaan trainen met haar want.. ze moet volgend jaar voor de keuring.. dus ze moet dan al wel wat spieren hebben.. we trainen 1/2 keer in de week. en dat gaat heel goed.
hier nog een paar foto's die ik gister heb gemaakt.
ook een paar van mijn andere paardje lady..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en nog een paar rij foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo dat waren ze.. ik had trouwens een tiedeman op.. omdat ze bezig waren met bekappen van een paar hengsten en lady was heel erg hengstig dus leek me dat wel even verstandig Haha!

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:38

waarom doen jullie dit al. Hj is 2jaar heeft al een bit en hoofdstel in. laat dat paardje lekker nog een jaar staan.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:57

Braaf, maar erg vroeg denk ik voor een 2 jarige. Als ze in de gaten krijgen wat er gebeurd kunnen er nog wel heel wat bokken volgen! Haha!
Wel braaf zo.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:00

ik persoonlijk vind het ook te vroeg.
ik zelf zou ze met die leeftijd nog lekker laten genieten van de wei en spelen met vriendjes.
en met 2,5 bijna 3 jaar gaan beginnen met hoofdsteltje in en zadeltje op.

maar goed is je eigen keuze.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 22:46

het werd mij altijd gezegt dat als je paard 2 jaar is kun je rustig er mee beginnen.. we doen nu dan ook maar 1 keer in de week longeren omdat ze verder ook haast niet buitenkomt.. en ze zal toch wel wat beweging nodig hebben en met dat zadeltje maakt ook niet.. wat maakt het eigenlijk uit.. ze hoeft helemaal niet zwaar te werken. 1 keer in de week 20 minuten logeren is niet erg...
en een hoofdstel is ook niet erg.. het is alleen maar goed. dat ze het nu al kent..
tis niet zo dat ik er nu al op ga rijden..

we zijn er met 2 jaar mee begonnen. want wat zo is volgend jaar gaat ze voor de keuring en moet dan wel wat dingen kennen zoals hoofdstel op en naast een persoon lopen..
en het is natuurlijk ook niet mooi als je met een paard op de keuring komt met een dikke buik je moet haar eens zien hoe dik dat ze wel niet is..

maar jah dat is jullie mening en dit de mijne.. het werd mij zo verteld dus.. Lachen

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 22:48

ow jah.. en ik wou er even bij zeggen.. we doen dit op een leuke manier..
ze heeft hier echt schik aan.

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:16

Heel jammer dat jullie niet kunnen wachten met het beestje... Waarom moeten jullie er per se spieren op hebben voor de keuring?
Ach ja.. Je weet iig dat je vroegtijdige slijtage krijgt nu.. Lips are sealed

Verder vind ik het een leuk diertje!!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:46

Ik vind dit ook veel te vroeg
Zo kan je het paard helemaal verpesten.

Het is wel een heel mooi paardje!

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:11

ladyenpippi"]
het werd mij altijd gezegt dat als je paard 2 jaar is kun je rustig er mee beginnen..
[/quote]

En als ze je vertellen dat je het beste het zalde op de kont kunt leggen zodat de rug niet wordt belast doe je het dan ook?
Misschien handig om eerst proffesionele hulp met verstand te gaan zoeken om je paard zadelmak te maken Knipoog

[quote="ladyenpippi"]
we doen nu dan ook maar 1 keer in de week longeren omdat ze verder ook haast niet buitenkomt..
[/quote]

En over een jaar afvragen hoe het komt dat die 3 jarige al gallen heeft en psychisch in de knoop zit. En dan? Paard verkopen? Voor lange tijd naar een africhtingsstal weg doen omdat er geen land meer mee te bezeilen is? Af laten maken omdat zijn botten, spieren en pezen de tijd niet hebben gehad om te groeien, herstellen etc. en het zonde is om hem als grasmaaier te gebruiken.

[quote="ladyenpippi"]
en ze zal toch wel wat beweging nodig hebben
[/quote]

En dáárom is de opfok zo belangrijk! De wei op met jonge paarden en met rust laten. Wanneer ze er klaar voor zijn, of ze nou 3 of 4 zijn, zadelmak maken en dan komt alles vanzelf! Zonder weidegang zal hij fysiek en mentaal er echt niet beter op worden. Dat is probleem"paarden" kweken.

[quote="ladyenpippi"]
en met dat zadeltje maakt ook niet.. wat maakt het eigenlijk uit.. ze hoeft helemaal niet zwaar te werken. 1 keer in de week 20 minuten logeren is niet erg...
[/quote]

Omdat ze daar nog helemaal niet klaar voor zijn op die leeftijd. Ten eerste kunnen ze dat helemaal niet verwerken. Laat je een kleuter ook maar bij een proffesioneel voetbal team meetrainen zodat hij het later alvast kan en je op die manier geen speelgoed voor hem hoeft te verzorgen (weidegang met andere paarden die hem opvoeden) want hij is toch al moe van die beweging die hij krijgt.
Ten tweede zijn zijn gewrichten, pezen en spieren daar nog helemaal niet aan toe. Zo ontstaan gallen, ontstekingen in de pezen en overbelastingen.

[quote="ladyenpippi"]
en een hoofdstel is ook niet erg.. het is alleen maar goed. dat ze het nu al kent..
[/quote]

Een paard van die leeftijd is druk bezig met het wisselen van zijn tanden, lijkt me dus niet erg prettig. Die druk in de mond.

[quote="ladyenpippi"]
tis niet zo dat ik er nu al op ga rijden..
[/quote]

Dat moest er nog eens bij komen Scheve mond

[quote="ladyenpippi"]
we zijn er met 2 jaar mee begonnen. want wat zo is volgend jaar gaat ze voor de keuring en moet dan wel wat dingen kennen zoals hoofdstel op en naast een persoon lopen..
[/quote]

Dat is in 2 weken aan te leren (wanneer ze 3 zijn dus) en bij makkelijke paarden heb je het in een paar keer. Júist de paarden die met rust zijn gelaten, lekker paard hebben kunnen zijn en opgevoed zijn door andere paarden in de opfok zijn de makkelijkste paarden met zadelmak maken ed.

[quote="ladyenpippi"]
en het is natuurlijk ook niet mooi als je met een paard op de keuring komt met een dikke buik je moet haar eens zien hoe dik dat ze wel niet is..
[/quote]

Daarom is het zo handig om je te verdiepen wat betreft de voeding van het paard voor je er een aanschaft

[quote="ladyenpippi schreef:
maar jah dat is jullie mening en dit de mijne.. het werd mij zo verteld dus.. Lachen


Maar wat jij wil, het is jou paard, blijf lekker eigenwijs en doe wat je niet laten kunt. Jammer dat het dier daaronder moet lijden. En als je zo goed luisterde, dan ging je eens informeren bij mensen die ervaring hebben met jonge paarden. En niet de eerst beste koekebakker die eens met een jong paard heeft gewerkt en zulke adviezen geeft.

Succes ermee!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 14:44

Ben het geheel met okkie1 eens. Vind 2 jaar ook veel te jong. Waar mijn paard staat hebben ze ook een 2 jarig hengstje, die staat nu in de buurt bij een aantal andere 2 jarige hengstjes, als hij 3 is komt hij terug en dan gaan ze rustig beginnen met het beleren. Denk dat het voor die jonge beestjes erg belangrijk is dat ze goed uitgroeien en ontwikkelijk voor je er mee aan het werk gaat! Maar dat is mijn mening. Ik vind het wel een super mooi paardje!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers