En dan zeggen ze dat een z-paard rijden een eitje is!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

En dan zeggen ze dat een z-paard rijden een eitje is!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 15:44

Hoihoi,

Ík heb altijd mijn eigen paarden opgeleid en was in de veronderstelling net als vele anderen dat er van die meisjes zijn waarvan men zegt oh dat paard is een z-paard die kan alles al!
Ik heb wel een paard keer op z-pony's gereden toen ik nog bij de pony's reed en dat was inderdaad wel makkelijk.
Nou vroeg mijn trainer of ik op zijn paard wilde rijden.
Nou dat heb ik vanmorgen dus gedaan een super braaf beest. Ik heb mijn paard z klaar maar het viel me toch wel tegen. natuurlijk ook omdat mijn hulpen heel anders zijn als die van mijn trainer. Het ging wel goed hoor maar zeker niet vanzelf!!
Ik heb er ook nog een galopchangement uitgekregen waar ik zelf bijzonder trots op was Haha! Haha!
maar ik wil hiermee dus zeggen dat als iemand een z-paard uitbrengt het nog niet wil zeggen dat het zo makkelijk is!
of vinden jullie van niet?
groetjes jeannette

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 15:59

Ja idd, het kan wel een Z-paard zijn, maar dat hoeft er lang niet altijd makkelijk uit te komen! Lachen Toch wel leuk dat je er een galopswissel uit hebt gekregen. Party!!

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 16:10

mn vriendin rijdt ook een z paard en iedereen op haar stal dacht hem zo wel te kunnen rijden...
zij is daar heel simpel in en ze konden hem wel ff rijden dat viel flink tegen want dat paard is bijna niet neerwaarts te rijden..
dus idd is het soms lang nie zo makkelijk om een zpaard te rijden!!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 17:04

ja idd gelijk heb je! ik ben geen z-ruiter, hoop het ooit nog wel te worden! Maar das een ander verhaal! Ik heb wel vaak op z-paarden gereden en kan er best leuke dingen mee, maar met het vorige paard van mijn instruktrice had ike cht meoit, ik kon niet eens normaal doorzitten! En ik maar denken dat het aan mij lag! Maar wat wel met hem kon ik galopwissels en dat lukt niet met het paard van mn nicht! die ging geljik aan de run op de diagonaal! Het lijkt zo simpel, maar nee hoor!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 17:45

Nou, mijn hengst is wel verder geweest dan Z, en hij is echt niet zo heel moeilijk om te rijden. Maar ook niet makkelijk en hij doet het zeker niet vanzelf.
Maar......mijn ruin heb ik zelf ingereden en dat is toch wel het leukste hoor!

Ken trouwens ook zat voorbeelden van mensen die Z paarden kochten die nu nog geen B proef meer kunnen lopen. Als je het zelf niet kunt, doet je paard het ook niet!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 18:34

Precies daar kwam ik ook achter, ihet ging eingelijk wel heel goed hoor maar om nu te zeggen dat het vanzelfsprekend ging nee!
Net als travers of schouderbinnenwaarts ging gewoon heel anders je moet echt zoeken. De galopwissels gingen heel erg makkelijk en het appyeren ook. Maar je moest wel zelf rijden anders deed ie het echt niet!
Ik heb nu ook flink spierpijn. Mijn eigen paard heb ik ook naar z niveau gereden en dat is gewoon super leuk want dan doe je het allemaal zelf. Maar ik weet nu wel dat als je het niet zelf doet het niet allemaal vanzelf gaat.
Toch heb ik nu wel veel geleerd van dat ene uurtje rijden. Mijn trainer was erg tevreden dat ik nu zo vaak mag komen rijden als ik wil. maar heb ik toch liever door mij naar het z gereden eigen paardje!!!
groetjes jeannette