Poging tot Spaanse Pas

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Poging tot Spaanse Pas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 22:34

Nou ja ik ging mijn jaarling dan maar 1 ding leren, wat niet schade voor de spieren kon opleveren kwa VD. Wat werd het idd de spaanse pas.

Nou ja poging tot foto's maken en het is nog niet super, maar ok Lachen
Om toch een indruk te geven wat ze in een half uurtje heeft geleerd Lachen

Afbeelding
Afbeelding

Nikky passss
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze vind ik mooi, maar lijkt het net of ik haar been optil terwijl ik die gewoon aantik
Afbeelding

En nog een gekke foto ik op Fabi poging tot valen Haha!
Afbeelding

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl


Morticia

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:38

Super! Ziet er lief uit hoor! en het lijkt helemaal niet of je zijn been optilt, dat is wel wat zwaarder denk ik? Knipoog

Lang leve je vrijheid van meningsuiting Knipoog

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 23:00

met die spaanse pas word naar mijn idee de rugspier belast, en zou sowieso geen oefeningen doen met een aarling, die zou ik 3 jaartjes laten rondhollen in t land..
Maar goed k vind t een leuk beestje

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 23:21

Jezus het is gewoon een paard hoor, net alsof je jaarling dan dood gaat! ze zijn niet van suiker hoor. Hoefjes geven mag toch ook al met 1 jaar? Je belast de rugspier.. nou en? dat beest rent en rolt toch ook? belast hij dan niets? ik wordt zo doodziek van die jaarling aanhangers waar die beesten maar gewoon vanaf 6 maanden tot 3 jaar in de wei moeten staan. Alsof hij daarna geen trauma's krijgt omdat je 3 jarige die nooit iets mocht omdat het iets belast of z'n tere zielletje is aangevallen niets kent, en het dan ineens maar wel moet kennen? kom nou toch.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 08:50

ziet dr ook erg cool uit.. volgens mij heeft ie bij die oefeningen ook niet echt last van zen rug.. maar ik denk dat die reactie van pam komt om word geadviseerd op pas met VD te beginnen als je pony minimaal 2.5 jaar is.. dacht ik.. maar ik vind het wel een leuk ponytje Haha!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 08:54

Citaat:
Je belast de rugspier.. nou en?


Citaat:
ik wordt zo doodziek van die jaarling aanhangers waar die beesten maar gewoon vanaf 6 maanden tot 3 jaar in de wei moeten staan.


Vind het een beetje belachelijke reactie, iedereen heeft zijn eigen manier om met paarden om te gaan en Pam geef gewoon met "NORMAAL" commentaar haar visie.

Misschien dat je dat beter niet kan doen omdat de spieren etc nog volop in groei zijn???

't is echt niet zo dat je niks met je jaarling kan doen, maar ik zou het gewoon houden op een rondje lopen, misschien een beetje verkeersmak proberen te maken.

Maar zoals ik al zei, daar heeft iedereen een andere visie op. Dat betekend niet dat je zo fel hoeft te reageren, dat deed Pam ook niet!

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:00

Persoonlijk vind ik VD geschikt voor paarden vanaf 2.5 jaar, maarja, niet mijn paard.
Vind er wel een onwijs aansprekend koppie op zitten!

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:27

Ik denk dat je het best een mix kan maken tussen wat Pam zei en wat lowara zei.. Je kan met je jaarling best wel wat oefeningen doen want hij zal der nix van krijgen maar doe wel gewoon voorzichtig en het niet tevaak dat is ook wel handig.. maar af en toe een iets leren kan geen kwaad.. Maar de oefeningen als Buigen enzo die zou ik indd ook maar neit doen tot hij wat ouder is want dan ben je wel vollop bezig met die rugspieren.. maar voetje en spaansepas kunnen volgens mij neit zoveel kwaad als je dat zo af en toe eens doet..!!! Veel succes verder en Plezier natuurlijk..

Troste mama van Quinn & Mats

Lampje
Berichten: 1313
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:27

super leuke foto's. Tja ik vind dat het gewoonm kan hoor. ken ook genoeg mensen die er met 2 jaar al een zadel opleggen. noujah spaanse pas enzow vind ik wel kunnen, lekker borstelen ect.. ik vind het alleen gaaf dat ze het kan hoor OK dan!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:29

Ken genoeg minder belastende dingen bij VD... Oa voetje geven, volgen, blijven enz...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:56

Ja dat zijn indd ook wel goede dingen om te oefenen en het is natuurlijk wel heel erg leuk om te doen..

Offtopic..
Lampje heb ff in je profiel gekeken en die schimmel is wel ERG mooi Kwijl

Troste mama van Quinn & Mats

j0rinda

Berichten: 412
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:03

jij moet lekker doen met je paardje wat jij wil als het gewoon bij een keertje blijft is er niks aan de hand maar wel een super leuk ding hoor Pling

navaja - Z1+1
2e jaars pabo student

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:43

lowara schreef:
Jezus het is gewoon een paard hoor, net alsof je jaarling dan dood gaat! ze zijn niet van suiker hoor. Hoefjes geven mag toch ook al met 1 jaar? Je belast de rugspier.. nou en? dat beest rent en rolt toch ook? belast hij dan niets? ik wordt zo doodziek van die jaarling aanhangers waar die beesten maar gewoon vanaf 6 maanden tot 3 jaar in de wei moeten staan. Alsof hij daarna geen trauma's krijgt omdat je 3 jarige die nooit iets mocht omdat het iets belast of z'n tere zielletje is aangevallen niets kent, en het dan ineens maar wel moet kennen? kom nou toch.


Rustig, denk aan je bloeddruk. Haha! Knipoog

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 12:48

Bedankt voor jullie reactie.

Ze kent alles van blijven, stappen, draven, galopperen, gewoon voetje geven. En nu dus ook een klein beetje spaanse pas Lachen Daarbij ga ik nog lang niet beginnen met buigen, steigeren en al dat soort dingen. Daar begin ik pas volgend jaar mee als ze 2 en een half is.

Ik dacht die pas kan ze best leren, want waar heeft ze nou last van? Ze schraapt toch ook wel eens?
Daarbij ben ik er niet vaak mee bezig, maar ik dacht het is wel grappig.
Normaal over de weg loopt ze ook los naast me (halster om en halstertouw op haar rug) en ze weet precies wanneer ze netjes naast me moet stilstaan enz.

Dus over VD op jonge leeftijd ik doe alleen maar de pas, meer mag ze van mij nog niet leren Lachen

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:57

Aan dat steigeren zou ik zo wie zo maar helemaal niet beginnen... Lips are sealed

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 12:59

Pervinco schreef:
Aan dat steigeren zou ik zo wie zo maar helemaal niet beginnen... Lips are sealed

Misschien ook niet ik weet het allemaal niet.
Ligt eraan hoe ze is. Ze is leergierig en doet niet alles zomaar. Ze doet het alleen als je het van haar vraagt en ik zie hier vele die het kunnen zonder problemen dus als ze ouder is zie ik nu nog geen probleem.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

ShEtLaNdUrZ
Berichten: 3056
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: HeerHugoWaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:01

lief hoor!!
wat goed dat ze het zo in een half uurtje leert Knipoog

[i

Nikkeltje
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:05

Aww lief paardje Knipoog Leuk dat ze het al zo snel oppikt dan!

(L) Misui! (L)
--> When I look around, sometimes I get sad,
because I don't know, wich way to go <--

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:13

woeijjjj wat is ze leuk Lovers
ziet er echt heel cool uit hoor

'In het land der blinden is eenoog koning'

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:16

MsMarit schreef:
Je kan met je jaarling best wel wat oefeningen doen want hij zal der nix van krijgen

Wandelen met hoofdstel in en zadel op krijgt een jaarling ook niks van... LICHAMELIJK.

Ik vind het voor een jaarling best veel gevraagd om een commando aan een oefening te verbinden, maar nogmaals, niet mijn paard

luna1
Berichten: 1069
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:47

een veulen moet toch ook leren om zijn voetje op te tilen voor de hoefsmid?
ikdenk dat het belastende wel meevalt hoor
leuk beestje

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:10

volgens mij is het bij de hoefsmid niet zo dat ie zegt: Zet je been eens op dat blok, steek je been eens vooruit. Hij pakt het gewoon beet en houdt het vast. Of ik heb een rare hoefsmid Verward

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:34

Zoals ik zelf ook al zei: een voetje geven is een stuk minder belastend dan Spaanse Pas. En hoe komt het toch dat er zoveel smeden rugklachten hebben? Juist, doordat de paarden gaan hangen en zichzelf dus niet of minder belasten...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:43

ja inderdaad, bij spaanse pas moet ze een hele vrije schouder hebben, en die is nog niet volgroeid. Ik zou het ook nog niet doen met een jaarling, denk aan artrose is gewrichtsslijtage, je kan beter wachten tot haar schouders uitgegroeid zijn, en dan zal je zien dat ze ook meer schoudervrijheid heeft om de pas netjes uit te voeren. Veel succes!!

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:15

Leuke foto's en wateen lief beesie zeg.

Om met de discussie mee tegaan.
MIjn mening: Zo'n beesie draaft en galopeerd een steigerd in het land, dus van even z'n optillen en naar voren zitten zit geen kwaad in.
Je moet het niet overbelastend en dat doet ze niet!!!!
Je kan beter vroeg beginnen en langzaam aanwat KLEINE dingetjes doen en zo spelerende wijs ermee aan de gang gaan dan eerst 3.5 jaar in het land zetten ener dan maar een zadele op gooien. Dat is hetzelfde als je tegen een 5 jarig kind zegt van "zo je hebt 5 jaarlang kunnen spelen en nu moet je 5 dagen in de week in de schoolbanken zitten"
Dat gebeurd ook niet, wordt ook eerst spelende wijs dingen geleerd in weinige mate. Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cantheon, GoogleAdsense en 22 bezoekers