Plof... Daar lag ie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Plof... Daar lag ie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 00:29

Vandaag maar eens weer wat gaan doen met mijn net-geen-hengst-meer-ruin. Het is inmiddels 2 weken geleden en de hechtingen beginnen er vanzelf uit te vallen dus ik vond dat "hetje" maar eens aan het werk moest.

Afijn, ik een poosje gedressuurd in de wei, ging wel lekker maar je kan natuurlijk niet volle bak gaan rijden, is niet helemaal eerlijk. Toen had ik dus wat anders verzonnen Ik dacht "kom, ik ga even een stukje galopperen door het bos, wordt ie ook sterker van en het is lekker ontspannend" Zo gezegd, zo gedaan, dus met Stiek naar het bos toe. Lekker een galopje, beetje schakelen, in een handgalopje de bocht om, beetje gas weer bij, je kent dat wel. Alleen bij het laatste bochtje ging het net iets anders.... Haha!

Hij kwam mooi terug maar het was toch wel een beetje erg glad in dat bochtje. Hij gleed compleet onderuit en lag dus languit op de grond. Ik stond er gewoon naast, (ben net een katje, kom vrijwel altijd op mijn benen terecht) Hij lag me een beetje stom aan te kijken van "hé, wat was dat nou"
Hij krabbelde rustig weer in de benen, niks geen toestanden of paniek, heel relaxed Haha! Ik heb even gekeken of er verder nog iets aan de hand was maar hij was ook niet kreupel ofzo, dus dat was weer mazzel. Ben maar weer opgestapt en nog een stukje laten draven door het bos, galop heb ik me maar niet meer aan gewaagd Knipoog

't is lang geleden dat ik zo ben afgestapt Schijnheilig maar het liep allemaal gelukkig weer goed af. Haha!


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 00:32

Mazzelaar, dat had veel rotter af kunnen lopen Tong uitsteken
Nu maar hopen dat hij ervan geleerd heeft en voorzichtiger wordt.

Goedgekeurd onderschrift :)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 00:34

Dat is een van mijn nachtmerries, onderuitgaan met paard en al...

Gelukkig dat er niets is gebeurd verder....

Je suis Charlie.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 01:01

hmm... is best vies als je je paard daar zo ziet liggen he Haha!
heb het 1 keer met manege paard gehad bij springen
en een keer ging Booster gewoon liggen uit verzet aan de longe Verward

goed dat het zo is afgelopen! voorzichtiger zijn in het vervolg he Haha!

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:45

wow, eerst zit je, 1 sec. later sta je er echt zo naast vanne Blond

Een vriendin van me reed ook op der paard, in een les, paard struikelde, en viel dus om, lag ook plat op de grond, zij lag eronder, met haar been, waren ook wat ouders enzo, iedereen dacht dat ze eronder lag,(iedereen gillen) Ze trok rustig haar been weg, en paard bedacht dat als ie toch lag, hij meteen wel ffe kon rollen, dus hij wil rolle(zadel nog op) rianne stond ondertussen dus, en probeerde hem omhoog te krijgen, gelukkig wel op tijd. stapt er weer op, en rijd verder Lachen

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:50

Hahhahaha! Fotos graag Haha!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:53

Zo wel mazzel!!

Ook mazzel dat je er niet onder lag!

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 10:02

Hahaha, zijn gelukkig geen foto's van... Het was al schemerig dus dan waren ze ook niet gelukt.

-quijosavan: Het was echt niet de eerste keer dat ik met paard en al plat lag maar ik sta er altijd op een of andere manier op mijn voeten of knieën naast. Mss scheelt dat voltigeren van vroeger wel ofzo.

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:46

gelukkig is het goed afgelopen! ik heb ook een keer gehad met een wedstrijd op de manege dat het paard waar ik op reed in een keer onderuitklapte op een glad stuk.. hij was helemaal overdonderd en ik was me te pletter geschrokken.. :S
had ik hem die dag daarvoor helemaal goed gepoetst.. mooi wit neusje.. en toen lag ie met zijn hoofd en benen in de modder :'( maar goed.. uiteindelijk was ik tog 1e geworden Haha!

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 12:36

Heb hem net even gereden, niks aan het handje. (gewoon 20 min. wat loswerken) Hij loopt alweer zijn buik vol te vreten in de wei.


Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:28

Maar goed dat alles goed is afgelopen. Lachen

Ik heb ook een keer gehad dat Röskur in draf ineens op de grond lag. Tong uitsteken Hij struikelt wel eens, als hij zijn benen niet verder optilt dan volgens hem nodig is... Schijnheilig En die keer, plof, lag ie op de grond. Ik zat er nog gewoon op en voor hij helemaal de grond bereikte krabbelde hij al weer overeind, en hij liep daarna gewoon door alsof er niks gebeurt was. Tong uitsteken

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:31

Hahaha, ik zie het helemaal voor me.
Ik ben ook zo'n katje dat altijd op haar benen terecht komt (ik heb het afgeklopt hoor). Maar dit heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. Anders zou ik toch wel knikknieën krijgen hoor. Ik zie het echt al helemaal voor me.
Gelukkig hadden jullie allebei niets

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:33

Ik ben met Bill een keer onderuit gegaan op natte snippers.
Hij had niks, ik 18 behandelingen fysiotherapie omdat mijn knie aan gort was Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:55

heb het ook een keer gehad met een endurancewedstrijd. paard ging liggen en kon zo afstappen, keek me even heel verbaasd aan en stond vervolgens weer op. hebben de rit uitgereden met 9,61 km per uur Verward

Freestyle Academy
www.emielvoest.nl

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:03

Zozo, mazzel-hebbers-meisje (of jongetje Knipoog ) Is mij ook een paar keer gelukt (ik rij dan wel op de manege, maar toch) Toen ging mijn paard er vandoor, dus ik lag op zijn nek, gaat dat beest opeens stilstaan, dus iemand anders was denk ik naar voren gevlogen, over de hals heen, maar ik was zo slim geweest om mijn armen om zijn hals te slaan, dus kon ik netjes afstappen! Clown en nog een paar keer, maarja, is ook mazzel voor je paard!!

oh, en voor de andere lezers, (miss weten jullie het al, maar toch) als je ooit met je been ofzo onder een paard komt, stil blijven liggen, want als je gaat bewegen, heb je meer kans iets te breken als dat je stil blijft liggen, want het paard staat eigenlijk altijd weer gelijk op! En anders niet om hulp gillen, dan kan je paard in paniek raken en gaan spartelen, en toch nog iets bij je breken, ga buiten gewoon (mogelijk) met z'n tweetjes rijden, is gezelliger en veiliger!!!

Liefs Ilse

Live your dreams

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:35

Hihi, ik zie het zo voor me. Lucien deed dat ook eens, maar ik heb niet op voltige gezeten, dus ik had een tientonner op mijn enkel.

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:45

Had ik op een manege pony..... we gingen balkjes lopen.. ( ik was 10 ofzow, reed net 2 jaartjes).... struikelt de pony over een balkje en gaat zo onderuit.....

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:49

Op een stageadres in Hilversum zaten we op drie jonge paarden......... de instructeur had 3 in uitjes neergezet langs de bakwand en er een sluis aangemaakt........ beugels eraf en knoop in de teugels........ en springen maaaaaahaaar....... totdat mijn paard zijn linkerhoef op de schuine bakwand plaatste na de eerste sprong............... was ietsiepietsie ravage, en ik, ik was van top tot teen blauw aan mn linkerkant

_mrie_
Berichten: 1449
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: 't Durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:01

oeps.. dat is ook minder..
maar gelukkig dat alles goes afgelopen is

de laatste keer dat ik van mijn paard moest stappen was denk ik toen ik 9 was, omdat de manege pony waarop ik reed liever ging rollen dat rijden Knipoog

:j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: reina, Tinkermuts en 152 bezoekers