Vocht uit uiers bij 8 jarige niet-drachtig merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Vocht uit uiers bij 8 jarige niet-drachtig merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 19:30

Door een melige bui keken mijn vriendin en ik vandaag even onder mijn paard haar buik Bloos ..ik keek ook even naar haar uiers en het viel me wel een beetje op dat het net leek alsof e vocht in zat..dus ik trek er evn aan Haha! en ineens spuit er allemaal vocht uit !! Echt een heleboel en zolang je bleef trekken bleef er maar vocht uit komen Verward Echt heel weird.. Hoe kan dit..??
Even wat extra info waardoor je deze vraag misschien beter kunt beantwoorden..het is een KWPN merrie van 8 jaar oud, ze heeft waarschijnlijk al 1 of meerdere veulens gehad bij vorige eigenaren, want haar tepels zitten eruit..(ze zitten niet meer als bij een veulen nog in de uier zelf..) Op het moment is ze niet drachtig en ik weet niet goed of ze hengstig wordt, want dat is bij haar niet duidelijk te merken..
Mijn vorige pony had dit ook wel eens, maar die had net een veulen gehad...weet iemand hoe dit kan..??Ik vind het heel raar...
Verward iemand enig idee ?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:05

hormonenkwestie misschien?

het komt wel vaker voor iig
beter is om er niet aan te zitten, want anders heb je kans op ontstekingen Knipoog
bel gewoon even de veearts op , dan krijg je vrijblijvend advies

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 14:48

wee niemand wat het echt is dan..?heeft niemand dit bij hun eigen merrie?

Berdy

Berichten: 17
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 08:18

Mijn merrie heeft ongeveer 8 jaar geleden voor het laatst een veulen gehad en ik kan haar nu nog steeds 'melken'.
Ze heeft cushin (niet om je bang te maken, dat jouw paardje dat ook heeft), ik denk dat het waarschijnlijk iets met de hormonen huishouding te maken heeft. Misschien niet onverstandig om het in de gaten te houden. Is het echt melk-achtig of water/vocht wat eruit komt?

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 12:06

Berdy schreef:
Mijn merrie heeft ongeveer 8 jaar geleden voor het laatst een veulen gehad en ik kan haar nu nog steeds 'melken'.
Ze heeft cushin (niet om je bang te maken, dat jouw paardje dat ook heeft), ik denk dat het waarschijnlijk iets met de hormonen huishouding te maken heeft. Misschien niet onverstandig om het in de gaten te houden. Is het echt melk-achtig of water/vocht wat eruit komt?


het is echt water/vocht wat er uit komt en niet wittig dus...Wat betekent dat? en wat heeft jou merrie dan??

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:43

bel gewoon de veearts even op voor vrijblijvend advies

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:49

Kan ook komen door eiwitten. Mijn merrie van 10 jr had het een tijdje geleden ook nadat ze voor het eerst weer in het hoge gras gestaan had.
Lijkt me niet echt iets om je zorgen over te maken, maar bij twijfel gewoon de DA even bellen, dan heb je zekerheid.

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 11:56

ok ja het klopt dat ze ineens weer in het nieuwe gras is komen te staan !! *zucht* opluchting zeg !