verwaarloosd..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
leannetje

Berichten: 627
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: sint oedenrode

verwaarloosd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 18:15

haay..
mijn vader had een tijd geleden dat ik een paard mocht dus ik rond kijken..
maar nog niet echt iets naar mijn zin gevonden.
ik wil zo graag gewoon een simpel paard hoeft niet veel te kunnen.. hoeft geen sport toekomst in zich te hebben.. want ik wil gewoon een dresuren op laag niveau en beetje springen en veel buitenrijden.. ik kan wel redelijk goed dresuur rijden maar ik vind lekker relax rijden veel leuker ben echt type Recreatie ruiter denk ik:) houd er van om mijn paardje te knuffelen en lekker mee in de wei te gaan zitten nzo.. mijn ouders wilden dat niet echt snappen en waren van plan een echt goed paardje te kopen.. maar nu las ik ergens dat iemand een verwaarloosd paard had gekocht voor weinig geld.. en dat lijkt me nou zo fijn om zo´n paard te kunnen helpen op knappen.. ik weet dat dat veel geld kost en het niet zomaar gaat.. maar als ik dan toch een eigen paardje mag en ik hem echt zelf uit mag kiezen lijkt me het fijn om dan ook zo´n paard te helpen..

het probleem is alleen dat ik geen idee heb waar ze die paarden opvangen enzo..

kan iemand me dat vertellen maybe.. !?..


Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:18

Wat voor paardje had je dan in gedachten?

iedereen vind mij raar omdat ik anders ben,
ik vind anderen raar omdat ze hetzelfde zijn.

leannetje

Berichten: 627
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: sint oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 18:24

nou 1 vereiste is dat het een RUIN moet zijn.. verder heb ik niet echt specefieke eisen.. rond 1.60 ofzo..

Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:26

een tinker of een kpwner is leuk.
tenzij je een onrustig paard wil zoals een arabier ofzo. Haha!

iedereen vind mij raar omdat ik anders ben,
ik vind anderen raar omdat ze hetzelfde zijn.

leannetje

Berichten: 627
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: sint oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 18:29

ja kwpner vind ik ook leuk maar ik bdoel.. zijn er ergens van die opvanghuizen ofzo voor verwaarloosde paarden.. !?
die je daar dan kan Overnemen.. of kopen voor niet zo veel geld op hem dan zelf op te knappen

monkey

Berichten: 302
Geregistreerd: 02-07-02
Woonplaats: westerlee GN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:31

Misschien had je mijn verhaal gelezen. Ik heb bij een handelaar een paardje gekocht dat als ik hem niet kocht ie naar de slacht ging. Ik heb haar gekocht goed gevoerd en heb nu een super beestje.
Ze komt van de stal van Jan Dolfing in Vries, wel ver bij jou vandaan.

PROFIEL BIJGEWERKT!!!

leannetje

Berichten: 627
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: sint oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 18:32

nee heb je verhaal niet gelezen waar staat het??.. hoe ben jij er zo dan achter gekomen dat ie naar de slacht ging.. viavia of hoe..

monkey

Berichten: 302
Geregistreerd: 02-07-02
Woonplaats: westerlee GN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:37

Dat zei Jan Dolfing zelf, want ze zag er echt niet uit!

PROFIEL BIJGEWERKT!!!

Cellaa
Berichten: 114
Geregistreerd: 12-12-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:37

[ff offtopic..]
Monkey, ik ben drie jaar achter elkaar naar ponykamp geweest, bij jan dolfing..
wie is jou paardje die je daarvandaan hebt? als ik mag vragen..

ik zou denken bij een handels stal.. of op een paarden markt..

monkey

Berichten: 302
Geregistreerd: 02-07-02
Woonplaats: westerlee GN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:38

Maar het is idd leuk werk om zo'n beestje weer helemaal ziet opbloeien. En het rijden gaat super gaan waarschijnlijk zelf starten in oktober of januari.

PROFIEL BIJGEWERKT!!!

capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:39

nou als je goed hebt nagedacht enz Haha! zou ik eens naar een markt staan. daar heb je vaak wel een aantal paardjes die een goed huis kunnen gebruiken.

leannetje

Berichten: 627
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: sint oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 18:40

ja in aug. ofzo ga ik met myn opa naar de paardenmarkt omdat we zelf ook 2 appaloosa hengsjes hebben staan die weg moge/moeten.. dus dan gaan we ook wel rondkijken maar ik denk maybe is er een speciaal opvang iets voorofzo

leannetje

Berichten: 627
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: sint oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 18:40

weet iemand maybe nog eerder een markt??.. omgeving brabant?

monkey

Berichten: 302
Geregistreerd: 02-07-02
Woonplaats: westerlee GN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:40

Hij heeft haar niet zo lang gehad, maar in de tijd is ze alleen maar achetruit gegaan.
Hij wist geen naam van haar had helemaal niets van haar. Heeft haar gekocht op de markt.
Ik heb haar Raiza genoemd. Het is een arabiertje
[WD] Ik wil gaan starten, maar wil graag meningen!

PROFIEL BIJGEWERKT!!!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:47

Pak dan een draver.. Die hebben vaak ook het nodige meegemaakt..

Voor de mensen die dat niet geloven, ik heb het levende bewijs, voordat ik daar weer commentaar op krijg

Cellaa
Berichten: 114
Geregistreerd: 12-12-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:50

denk dan niet dat ik haar ken.. maar voor zover ik kon zien, is ze een mooi beestje:))

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:50

hou er rekening mee, dat je niet alle verwarloosde paarden goed krijgt! je kunt er ook veel problemen mee krijgen. Het paard moet zeker voor buitenrijden wel betrouwbaar zijn. Het nadeel op een markt is dat je een paardje niet kan uitproberen, en niet op stal ziet. bel eens naar de dierenbescherming zij hebben vaak in beslag genomen paarden.

leannetje

Berichten: 627
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: sint oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 18:53

ik zoek echt een paardje dat een goed tehuis nodig heeft..en heb de dierenbescherming vanmiddag al proberen te bellen maar geen gehoor.. dus probeer het morgen nog een x.. en bne ook wel zo slim dat het geen eitje is en het ook lang niet altijd zou lukken.. maar wil het toch een x proberen ik kan er in ieder geval voor zorgen dat ie een beter leven krijgt ook al kan ik maybe niet op gaan rijden kan hem altijd op de wei zz.. Lachen

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:27

Wanneer ik heel erg veel geld zou hebben zou ik ook overwegen om zo´n paard te kopen. Maar wanneer je een gewoon modaal inkomen hebt zou ik het niet doen. Koop een leuk, gezond paard die nog een hoop jaren mee kan, en waar je een hoop plezier van hebt. Financieel is het in ieder geval niet handig, en emotioneel ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:49

Je kunt ook een paard kopen dat ziek is en niet meer beter kan worden. Het gaat je dan ontzettend veel geld kosten, zonder dat het paard op zal knappen.

Zal maar voorzichtig zijn om je wens zo duidelijk uit te spreken.

Je zult bij erkende adressen moeten gaan kijken, anders koop je een paard dat bij de slacht minder opbrengt dan dat de eigenaar via jouw kan beuren.

Dus probeer de dierenbescherming eens, anders ken ik nog wel een handelaar die tegen verwaarlozing aan zijn paarden groot laat brengen. Zal je laten zien hoe ze er bij staan, maar als je ze wilt kopen, zul je een flinke beurs mee moeten nemen.

leannetje

Berichten: 627
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: sint oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 17:50

ja ik weet het.. maar ik ben bij een handelaar wezen kijken die zo´n paard had staan.. en we denken even over alles na.. maar ik wilde dus gewoon zo´n adres weten om eens te gaan kijken en te zien hoe dat almaal werkt maar daar ben ik nu zon beetje achter..

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:29

In Zeeland heb je een stichting die paarden opvangt. Ik weet niet of ze ook verwaarloosde paarden nemen (denk het wel) maar ze nemen sowieso paarden op die iets mankeren, die blijven zo'n half jaartje bij de stichting en dan wordt er een goed thuis voor ze gezocht. Je zou contanct met zo op kunnen nemen. Ik heb het telefoonnummer niet maar ze adverteren nog wel eens op marktplaats.

Ik hoop overigens dat je goed weet waar je aan begint, ik heb zelf een aantal jaar van die paarden opgevangen, ben ermee gestopt want ik had het geld niet meer maar uit die periode heb ik nu nog 4 paardjes staan (die overigens nooit weggaan hoor) maar ik lees dat je graag lekker buiten wil rijden enz. die van mij hebben allemaal een tik en daarmee kan je echt niet even lekker buiten rijden als je leven je lief is. Dat kan je dus zomaar in huis halen, denk er dus nog even goed over na.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:41

JALOERS,, je mag een goed paardje kopen, maar je doet het niet?.. niet dat ik mijn pony ooit zou wegdoen, maar ik zou alle kansen aangrijpen om op een goed paard te rijden, die wat kan, in de sport. weet je zeker dat je later echt niet iets in de sport wilt?.. het kopen van een verwaarloosd paard is een heel goed id. let wel: geen chronische gebreken..! laat vooral deze "verwaarloosde" goed , uitgebreid keuren... misschien red je er wel eentje, maar heb je er als recreatie paard niets aan.
(of koop een oude manege pony,.. OOK LATEN KEUREN.. maar dan kan hij heerlijk bij jou van een leuke tijd genieten. .. )

start paardensport Zie profiel voor meer info

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:04

Vergeet ajb niet dat 'opknap' paardjes niet altijd even makkelijk zijn. Meestal hebben ze een hele historie wat het allemaal een stuk moeilijker maakt. Natuurlijk is het een nobel streven maar je moet serieus afwegen of je gelukkiger wordt door zo'n paard onderdak te bieden. Je hebt ook een verhoogt risico voor extra medische rekeningen, dat moeten je ouders wel willen betalen.

Begrijp me goed, ik vind je streven mooi. Wil je het echt, bespreek het met je ouders en ga ervoor. Maar bij twijfel zou ik het laten en een 'normale' pony kopen.


Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:34

Het is inderdaad een mooi streven, toch moet je goed nadenken voor je een paard koopt dat verwaarloosd is geweest.

Ik heb zelf een pony gekocht die het niet altijd goed heeft gehad (zie mijn profiel) en inmiddels is zij overleden (wel nadat ik haar een paar jaar gehad had).

Ik heb een hele mooie tijd met deze pony gehad en een hele sterke band, ik zou haar ook zo weer kopen, maar ik heb ook een hoop verdriet ervan gehad.

Zij had veel vreemde problemen en was ook altijd snel ziek. Ook heeft het een flinke tijd geduurd voor ik goed met haar uit de voeten kon.

Verwaarloosd worden is best een aanslag op het gestel van een paard en soms kunnen daar jaren later nog allerlei problemen uit voortvloeien.

Het paard dat ik nu gekocht heb, heeft het (bij mijn weten) altijd goed gehad.

Je kan ook een paard kopen dat het altijd goed heeft gehad, met het idee dat je er in ieder geval voor zorgt dat dit paard het nooit slecht krijgt.

Ik zeg niet dat je geen verwaarloosd paard moet kopen, als je echt de tijd, de moeite en dierenartsrekeningen erin wilt stoppen moet je het doen en het loont ook wel hoor, als je ziet hoe zo'n dier opknapt etc, maar romantiseer het niet.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Anne_vD, gerlienke, herous, Rainer, Tess1 en 83 bezoekers