Libero @ work met Elvira

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Libero @ work met Elvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 21:59

Vandaag ben ik met mijn schoonzusje meegeweest naar haar paard en ik heb even wat foto's gemaakt. Omdat ik zelf niet zo lekker was, heb ik niet gereden. Maar binnenkort komen daar ook foto's van.

Even instappen
Afbeelding

Draven, beetje donker helaas.
Afbeelding

Gebroken lijn in draf
Afbeelding

Galop, beetje bewogen en overbelicht.
Afbeelding

Klein bokje in galop.
Afbeelding

Wijken in draf.
Afbeelding

Even mooi poseren voor de foto.
Afbeelding

Nog een keer zijn hoofdje. Jammer van zijn oog.
Afbeelding

Na het rijden nog even rollen in de wei.
Afbeelding

En dan nog even gek doen natuurlijk. Van dressuren word je namelijk niet moe Knipoog.
Afbeelding

Dit waren de foto's. Sommigen zijn een beetje mislukt, maar ik vond ze dan wel zo leuk om neer te zetten.
Commentaar graag onderbouwd.


Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:04

Waarom eigenlijk een Tieleman eraan? DIe laateste foto vin ik wel gaaf dat die wous aan het doen is in de bak.. Probeer met wijken niet te veel stelling te vragen en vind het wel jammer dat het zon lang paard is.. En op je kont gaan zitten Lachen Verder ziet het er leuk uit Lachen

www.dressuurstalseren.com

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 22:08

Zij rijdt eigenlijk altijd met Thiedemann. Hij kan naemlijk weleens ervandoor gaan en meestal rijdt zij buiten met hem. Dus eigenlijk macht der gewoonte.
Hij is zo lang, omdat het eigenlijk een springpaard is, maar hij is een ongeleid projectiel met springen. Hij kan het wel heel goed.
Ik zal het aan haar doorgeven dat ze iets minder stelling moet vragen met wijken. Er is helaas gebrek aan goede instructie waar zij staat en eigen instructie mag je daar niet laten komen. Dus daarom is het wel leuk en handig om hier eens commentaar te krijgen.
Hij was echt leuk met losgooien. Maar kon het net niet goed op de foto zetten. Anders waren dat superfoto's geweest.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:09

Je thiedeman teugel zit er een beetje ipsig aan, zit hij nou aan het bit vast of lijkt dat maar zo Verward

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 22:11

Nee, hij zit door het bit heen en dan met een klipje aan de teugel. Op foto 8 kan je het het duidelijkst zien.

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 08:29

de thiedeman zit gewoon alsie hoort te zitten, ik ga verder over de thiedeman geen commentaar geven, want dat is ieder zn eigen keuze.
Ik vind het paard echt een lief koppie hebben!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 08:48

Ik vind het wel een leuk paard hoor, niet abnormaal lang. Ik denk dat er best een hoop uit te halen valt. Jammer dat ze binnen ook met een thiedeman rijdt, dat is juist het moment om het zonder te oefenen.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 09:54

Ze wil vanaf nu zonder Thiedemann gaan rijden, want daar moet hij aan wennen. Ik ga vanaf augustus/september wedstrijden met hem rijden (onderling). Dan moet hij ook zonder. Maar door omsatndigheden kan ik nu bijna niet rijden. Dus zij gaat er vast mee beginnen. De keren dat ik alleen heb gereden, heb ik de Thiedemann op zijn lost gedaan en toen ik naar buiten ging strakker geztt. Maar volgende foto's worden dus zonder Thiedemann waarschijnlijk.

joycezaron
Berichten: 3
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Voorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:27

Misschien kan je i.p.v met een thiedeman met een martinagaal rijden, als de nood dan aan de man is, heb je toch meer macht. Je paard is niet echt heel erg lang, maar nog niet zo gespierd. Waarschijnlijk stuwd hij vanuit de achterhand en draagt niet, vandaar dat hij waarschijnlijk ook zo hard gaat met springen.
Als je meer dressuur traint, zodat zijn achterhand sterker wordt zal hij ook rustiger worden met springen en mooier compact lijken bij dressuren.
Jammer dat je geen lessen kan nemen, ik vind het een mooie paardje!!!
Succes ermee!!!

Na regen komt zonneschijn....


spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 10:32

Elvira rijdt heel bveel buiten met hem. Maar ik ga hem nu dus ook bijrijden en ik ben meer van het dressuren. Ik wil dan ook wel les gaan nemen. Hij loop in ieder geval al een stuk beter dan toen zij hem kocht. Toen had hij nog minder spieren. Nu begint hij ook een beetje te swingen, dus ik denk dat hij ook nog wel een stuk verder kan komen.
Met springen gaat het trouwens nu ook al beter. Hij gaat nog steeds erg hard, maar is al iets meer te controleren. Haar vriend gaat straks in ieder geval een keer in de week springles nemen, dus dat gaat dan denk ik ook wel beter worden.
Dus misschien komen er over een jaar wel foto;s van voor en na. Kan je de verschillen zien. Lachen

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:35

hoi.
hij heeft wel een leuk hooft hoor!
allen jah de gene die erop rijd kan best wel leuk rijden allen het paard jah misshcien dat je hem met een kok moet rijden ofzo........
dan kan je hem misshcien wel rond rijden.....en dan loopt hij ook over zijn rug.
ik las dat je er ook wedstrijden mee wou gaan rijden dan lijkt mij dat je hem wel redelijk nagevelijk krijgt!!!!!!
veder heb ik er niest op tegen hoor! ik vind het veder wel een heel leuk paard!......
jammer dat je geen les kan nemen!!!!
veel sucses ermee....

marciano----->m1 +11 --->>> 4 de op de nederlandse !!! L springen+2..
ixion------->B +7 mijn topperss

mauriel
Berichten: 3
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:06

Zeker een leuk hoofd, maar waarom binnen rijden met Thiedemann?? (Ik wil mij er verder natuurlijk niet mee bemoeien hoor Schijnheilig

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:04

Waarom blijft iedereen doorgaan over die Thiedemann als er al lang en breed een duidelijk antwoord opgegeven is?

Ik vind dat het er leuk uit ziet. Alleen die wijkfoto, daar krijg ik een beetje kriebels van!!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:53

Tja er valt nog heel wat werk aan te verrichten, maar het valt ook niet mee als je geen goede instructie kan krijgen, dat is toch echt essentieel!
Het belangrijkste is dat ze er plezier in hebben. De thiedeman zeg ik niets over.

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:55

gewoon heel veel succes, hard trainen dan komt alles goed.. goede les is dan wel makkelijk, misschien kun je ergens naar toe???
zonder les leer je snel verkeerde dingen aan en dat zou zonde zijn van zo'n leuk paard..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers