Zij er gevaarlijke ruinen of meries

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diddles
Berichten: 371
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Paarden Land

Zij er gevaarlijke ruinen of meries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 10:44

Op verzoek een topic die over gevaarlijke meries of ruinen gaat.

Vertel alles wat jij hebt meegemaakt.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:48

Moet dit topic bewijzen dat niet alleen gevaarlijke hengsten, maar ook gevaarlijke ruinen en merries zijn? Gaaaap

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:50

Ik heb een ruin gehad die alles greep wat ie pakken kon. Zo heeft hij mij zo hard in m'n buik getrapt op stal, zodat ik onderuit ben gegaan en mams mij uit de stal heeft moeten slepen. Als hij je eraf gooide, ging hij aanvallen. Die beesten hebben een kronkel en mogen wat mij betreft in de worst belanden. Ik heb hem iig naar een handelaar gebracht en heb geen idee wat er van hem is geworden en dat interesseert me ook zeker niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:50

Ik zie het nut niet echt in van dit topic. In het andere topic is al gezegt dat ieder paard gevaarlijk kan zijn Gaaaap

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:52

ja tuurijk zijn d'r Knipoog
beetje vragen naar de bekende weg dit...

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:54

dit heeft toch geen nut... je vorige topic ging ook al nergens over; Mijn eerste trap van een paard... of zoiets...

wat probeer je hier mee te bereiken? ben je zelf zo bang of probeer je ons bang te maken? en die dikke letters zijn net als in je vorige topic erg irritant.

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:55

jaaaa ik heb er een als lievelingspony Haha!
hij schopt en bijt vaak naar andere viervoeters, maar hij is zo lief als wat...
hij is laatst wel kreupelgeschopt door een KloteRuintje! Boos! die heb ik eens even de waarheid gezegd! :@

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:56

vind het ook een beetje een onnodig topic maarja.



je hebt wel meerder topic's geplaatst die nergens over gaan maarja
Laatst bijgewerkt door _Priscill_ op 06-07-04 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:57

een PENNYTOPIC!! hihi, en dat voor een man van 38...

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:57

lovergirl schreef:
vind het ook een beetje een onnodig topic maarja.



je hebt wel meerder topic's geplaatst die nergens over gaan maarja


heyhey Lovergirl!
nu gaan we niet grof doen Knipoog iedereen maakt fouten, ik denk dat de topicstarter toch eventjes verhalen wil horen!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:58

Quote schreef:
heyhey Lovergirl!
nu gaan we niet grof doen Knipoog iedereen maakt fouten, ik denk dat de topicstarter toch eventjes verhalen wil horen!


whahaha ja denk het maar hij plaats te beetje rare topic's moet je die andere maar eens gaan lezen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:01

Ididit schreef:
een PENNYTOPIC!! hihi, en dat voor een man van 38...


Bloos!

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:01

lovergirl schreef:
whahaha ja denk het maar hij plaats te beetje rare topic's moet je die andere maar eens gaan lezen


okee je vais voir Haha!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:02

Ja, er zijn gevaarlijke merries. Dat druf ik nu volmondig te zeggen. Ik heb er een paar maanden geleden eentje op stal gehad die ik hoogst persoonlijk naar de slager had willen brengen. Ik wist niet dat ik daar toe in staat was!

Het ging om een machtig mooie vosbonte 3 jarige shetland merrie met onwijs goed papier en echt machtige bewegingen(heb nog nooit zo'n mooie en gespierde 3 jarige gezien). Er was nog niets mee gedaan, kwam zo groen van het land(is ons verteld). Ze is op een zaterdag opgehaald. Eventjes langs mijn huis, poetsen, net halstertje om en door naar de stamboek opname(laatste kans dit jaar, dus meteen maar gedaan). 's Avonds hier in de kudde gezet. Tot hier toe geen enkel probleem.
Zondag avond, haar even uit het land halen om haar eventjes te poetsen(was hier niet bij, het was niet mijn pony). Pony liet zich niet vangen. Niet met gedult, niet met lekkers en insluiten hielp ook niet. Ze begonnen om 7 uur, om half 10 kwam in thuis. Ik ook maar helpen. Tegen 10 uur ging die pony dwars door alle linten heen. Dus hals overkop de andere 5 pony's die op het land stonden(in andere stukken, maar echt alles was stuk) op stal zetten en in de paddock(veel te klein, maar je moet wat). Inmiddels had die pony al wel een longeerlijn om haar hals. Toen werd het donker. We hebben de dieren ambulance er nog bij gehad. Hebben de VA gebeld om te verdoven, maar die wou niet komen(ook niet toen de mensen van de dierenambulance dat vroegen). Om half 7 's ochtends wou de VA eindelijk komen. Wij hadden het helemaal gehad, alle pony's hadden het helemaal gehad(Dennis heeft de hele nacht aan een touwtje op het land gestaan zodat ze in de buurt bleef).
Maar om 7 uur hebben we haar eindelijk(met grof geweld) te pakken gekregen door een suffe actie van haar(omdat zij ook dood op was).
We hebben haar maar op stal gezet. Eerst met de bovenduer open. Daar waren we met een half uur van genezen. Binnen een half uur was ze al een keer of 8 er zowat overheen gesprongen. Toen heeft die pony nog een week de hele dag op 2 benen op stal gestaan tegen de muren op te springen.
De eigenaar heeft haar die week een kans gegeven. Maar je kon haar niet veilig in je eentje van stal halen. Je moest gewoon met z'n 2en zijn. Je kon haar niet eens alleen een halster om doen op stal(dus die lieten we maar om). De eigenaar heeft er nog opgezeten, dat ging 2 dagen goed. Toen heeft ze zich achterover boven op haar laten vallen. En waar ieder ander paard daar van zou schrikken keek deze pony alleen maar triomfantelijk(ik wist niet dat het kon, maar ik heb wat dat betreft ontzettend veel van die pony geleerd!). Dus toen hadden we de ambulance op het erf staan omdat de eigenaar haar benen niet kon bewegen(wat achteraf mee viel, ze hoefde niet mee, ik heb haar toen naar huis gebracht).

Ik wist niet dat een pony zo gevaarlijk kon zijn. Deze pony was niet bang, had geen raar verleden, was niet 'gewoon' extreem dominant en ook niet 'gewoon' niets gewent. Deze pony was gewoon levens gevaarlijk!!!!!!

Ik heb met mishandelde pony's gewerkt, ik heb met pony's die hun eerste levens jaren nog nooit een mens van dicht bij gezien hebben gewerkt, ik heb met hengsten gewerkt, ik heb met hele dominante pony's gewerkt. Maar dat was deze pony echt geen van alle!!!!


Dus deze had ik zelf nog naar de slager willen brengen. Terwijl ik niet van mij zelf wist dat ik daar toe in staat had kunnen zijn. Ze kon gelukkig weer zo naar de fokker terug, maar we houden ons hart vast wat er mee gaat gebeuren.

Er bestaan dus gevaarlijke merries!

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:07

lovergirl schreef:
whahaha ja denk het maar hij plaats te beetje rare topic's moet je die andere maar eens gaan lezen

ahum...ik snap wat je bedoelt!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:12

essie79 schreef:
Moet dit topic bewijzen dat niet alleen gevaarlijke hengsten, maar ook gevaarlijke ruinen en merries zijn? Gaaaap


Ja idd.. Gaaaap

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:16

Elk paard, elk dier, elk mens kan gevaarlijk 'gemaakt' worden en worden ook maar zelden zo geboren (zonder medische afwijking)...

Beetje onzinnig topic naar mijn idee dus.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:39

Tuurlijk zijn er gevaarlijke merries en ruinen. Maar dit topic is een beetje nutteloos. Je kunt net zo goed vragen "zijn er gevaarlijke paarden".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:40

ja die zijn er
en veelal gemaakt door onkundige mensen met paarden

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:47

Marliesje schreef:
Tuurlijk zijn er gevaarlijke merries en ruinen. Maar dit topic is een beetje nutteloos. Je kunt net zo goed vragen "zijn er gevaarlijke paarden".


of je kunt vragen bestaan apen Verward je kunt alles vragen!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:55

Ik bedoel dat dat op hetzelfde neerkomt! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:56

Quote schreef:
of je kunt vragen bestaan apen Verward je kunt alles vragen!

zijn apen gevaarlijk?

Tong uitsteken

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:57

Verzameltopics schijnen ook vrij gevaarlijk te zijn... hier dus maar een slotje op.

Bij interesse in individuele verhalen over gevaarlijke paarden zou je misschien de zoekfunctie eens kunnen raadplegen.