Aan het begin erg stijf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Aan het begin erg stijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 09:25

Nu is mijn paard zeker aan het begin al niet de meest soepele, maar de afgelopen dagen is hij bij het eerste aandraven ineens superstijf, op het kreupele af. Het gaat alleen ook wel vrij snel over. Na 2 of 3 rondjes is het weer klaar en loopt hij weer normaal zoals hij altijd loopt. Heeft iemand van jullie enig idee wat dit kan zijn? Ik heb niets anders dan normaal met hem gedaan, of in zijn eten veranderd of wat dan ook... Ik wil het nog een paar dagen aankijken, anders zal ik de dierenarts wel even laten komen. Maar heeft iemand van jullie een idee??

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:51

Kan beginnende bevangenheid of pezen probleem zijn. Dierenarts snel consulteren lijkt me

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:24

Coby10 schreef:
Nu is mijn paard zeker aan het begin al niet de meest soepele, maar de afgelopen dagen is hij bij het eerste aandraven ineens superstijf, op het kreupele af. Het gaat alleen ook wel vrij snel over. Na 2 of 3 rondjes is het weer klaar en loopt hij weer normaal zoals hij altijd loopt. Heeft iemand van jullie enig idee wat dit kan zijn? Ik heb niets anders dan normaal met hem gedaan, of in zijn eten veranderd of wat dan ook... Ik wil het nog een paar dagen aankijken, anders zal ik de dierenarts wel even laten komen. Maar heeft iemand van jullie een idee??

Hi,
Dit is een typisch probleem voor een osteopaat of homeopaat.
Voor een goede homeopate kun je kijken op www.spopro.nl die hebben er iets over op hun website staan. Over osteopatie komt dat ook nog heb ik begrepen. Maar zij kunnen je wel uitleggen hoe of wat en de oorzaak achterhalen. Een dierenarts kan alleen het symptoom bestrijden in dit soort gevallen.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:04

Eerst de oorzaak zoeken lijkt me, wat vermoedelijk een dagje kliniek inhoudt, zoals jij beschrijft loopt ie door de pijn heen op een gegeven moment. Staat ie overdag op stal of in de wei ?, wanneer rij je hem ? als ie net van stal komt ?
Dit is vanaf hier niet te beoordelen, kan het zadel zijn wat niet (meer) past, of te ver naar voren ligt, maar kan ook ernstiger zijn zoals arthrose of HKO