'Springen' met Wendy & hangen op Spider (2e keer)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

'Springen' met Wendy & hangen op Spider (2e keer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 18:12

Vandaag ben ik zoals bijna elke dag, weer naar Wendy en Spider geweest. Wendy had niet zo heel erg veel zin om te gaan rijden en daarom dacht ik haar op te vrolijken door een huppeltje te maken.
Omdat ik nogal een schijterd ben wat betrefd springen is het heel laag, ik was al blij dat ze zo lekker rustig was vandaag Haha!

(commentaar staat boven de foto's)

Wendy denkt: 'Moet ik daaroverheen SPRINGEN?' (en zie mij kijken: 'OOOOOOhjeee, ooooohjeee' Haha!)
Afbeelding 1

'Nou oké een keertje dan'
Afbeelding 2

Geen idee waarom, maar dit deed ze vaker voor het sprongetje. Hierdoor werd ik nog verder naar voren getrokken dan ik normaal al zit.
Afbeelding 3

Nummer 4 vind ik zooo mooi! Wow! Als ze zo ook zonder die balk zou kunnen draven! Dat zou geweldig zijn.
Afbeelding 4
Afbeelding 5
Afbeelding 6

Wendy was al snel moe, dus toen was Spider aan de beurt }>
Jammer genoeg zijn de foto's nét op het verkeerde moment genomen, geen is echt goed geklikt, ook het moment dat ik er echt helemaal opzat (dus niet meer hing) staat er niet op, maar zo hebben jullie in elk geval een idee.
Hij lijkt hier te denken 'Ohneeee..... wat gaat er nu gebeuren?!'
Afbeelding 7

Poging opstijgen nummer 1 Haha!
Afbeelding 8

Poging 2 Lachen Die ging goed, heb eventjes helemaal over hem heen gehangen, lekker geaaid enzo en toen er weer af.
Afbeelding 9

Een mislukte poging, tjah die waren er veeeeeel *LOL* Hij mag niet lopen wanneer ik opstijg, moet wachten totdat ik hang of zit, dus hier kon ik er meteen weer afspringen hier om hem netjes weer stil te zetten.
Afbeelding 10

Nummer 11: Vind ik een grappige foto, heb eventjes gehangen (wel verder over paard heen als op de foto te zien is) en toen erop gezeten. Jammer genoeg ging hij een beetje raar doen, dus ging ik er snel weer af.
Afbeelding 11

Na nog een keer hangen en rustig stappen zonder dat Spider in paniek raakte, waren we allebei volgens mij wel tevreden Lachen
Afbeelding 12
Laatst bijgewerkt door Annetje op 05-07-04 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:15

Ziet eruit alsof jij die balkjes wel eng vind. Haha! Ik vind je er op de fotos van dat vosje best gespannen opzitten...Maarja het zijn moment opnames he?
Spider is wel ontzettend braaf voor de tweede keer... Ik zou bijna zeggen voorbeeldig. Lachen

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:15

Hee Anne!!
goed zeg, dat je met Wendy gesprongen hebt OK dan!
Werd er vroeger met Wendy veel gesprongen? Ik denk dat ze nl. zo naar beneden komt, om in te schatten hoe de hindernis staat..
Ik zou haar dan wat losser laten.. op foto 3 zie je dat je haar vasthoud, en ik denk dat ze het daardoor wat lastig vind om de hindernis in te schatten.. als je verder gewoon je benen erbij houdt, krijgt ze geen kans om erlangs te gaan..
hopelijk kan je wat met mijn commentaar..
Succes!

Trouwens, Spider is een stuk groter als Wendy of niet?

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:39

Is de bodem eigenlijk wel vlak? Hij ziet er zo erg onregelmatig uit. Verder vind ik het leuke foto's, het vosje loopt zeker leuk!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 20:03

@ Fonnie, Spider is idd heel braaf. Het is ook niet écht de tweede keer dat er iemand op zit eigenlijk. Hij is toen hij 2 was ingereden en ongeveer vier maanden onder het zadel geweest, zeer zeker niet meer. Nu is hij denk ik vier, misschien wel vijf en begin ik dus weer helemaal opnieuw.
Ik zit idd héél erg gespannen, ik schijt ook echt in mijn broek door die balkjes, maar het gaat al beter en we gaan het gewoon vaker doen totdat ik wel kan ontspannen.

@ Janneke: Wendy heeft bijna nooit gesprongen, niet bij haar vorige baas en ook niet waar ze nu staat. Het zou best wel eens kunnen wat je zegt, ik zal het de volgende keer proberen.
Spider is trouwens een paard, hij is ongeveer 1.60m en Wendy is een D-pony.

@ Siets: Daar waar de hindernis staat is de bodem redelijk vlak. Het ziet er onregelmatig uit doordat het gras niet overal even hoog is.

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:03

Haha geweldig gewoon die hindernis Tong uitsteken Als ik met die van mij daar over heen zou gaan springt die er nog een meter boven uit haha Tong uitstekenMaar vind het heel grappig gedaan hoor Lachen leuke pony en idd je zit er wat gespannen op. Zon hindernisje lijkt meer op een cavaletti en die van Mijn vind dat ook moeilijk in te schatten, zo laag Mischien met je eens een keer een iets hoger kruisje beginnen en gewoon lekker ontspannen met de beweging van je pony mee gaan Lachen Was laatst ook even met die van mij het bos in geweest, Paar lage boomstammen gesprongen Lachen Ging die ook vet hoog overheen Kwam der bijna een meter boven uit Lachen vandaar dat ik zeg van denk dat die van mij er een meter boven uit komt Tong uitsteken Vind dat jonge paardje wel iets hebben, en als die gek als je wat verder bent en minimaal 3 rondjes stappend kan hangen en dan erop gaat zitten en als die dan gek begint te doen toch proberen door te gaan en flink belonen als die het goed doet Lachen Succes ermee Lachen

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:07

Annetje schreef:
@ Fonnie, Spider is idd heel braaf. Het is ook niet écht de tweede keer dat er iemand op zit eigenlijk. Hij is toen hij 2 was ingereden en ongeveer vier maanden onder het zadel geweest, zeer zeker niet meer. Nu is hij denk ik vier, misschien wel vijf en begin ik dus weer helemaal opnieuw.
Ik zit idd héél erg gespannen, ik schijt ook echt in mijn broek door die balkjes, maar het gaat al beter en we gaan het gewoon vaker doen totdat ik wel kan ontspannen.


Ik vind het wel heel erg dat een 2 jarig paard al 4 maanden onder het zadel heeft gelopen, Hij heeft toen nog niet eens de kans gehad om uit te groeien. Als ze bij ons 2 jaar zijn staan ze nog lekker op de wei en met 3 jarige leeftijd beginnen we pas met het beleren en het rustig aan te doen, en met 4 jarige leeftijd komt pas het echte werk. B Proef starten noem maar op en ondertussen kan je je paard verder beleren, En als je gespannen zit voor die balkjes probeer eerst maar een lekker ontspannen balkjes te lopen en vandaar uit op te gaan bouwen..

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 20:16

Daarom is hij ook maar vier maanden onder zadel geweest Knipoog Na aankoop bleek hij pas 2 jaar (iets ouder) te zijn en zijn we bijna meteen gestopt met op hem te rijden.
Nu begin ik dus opnieuw, nu is hij ook veel volwassener als toen. Het is nu veel meer paard, veel vrolijker ook, dus het heeft echt wel effect op hem gehad toen!

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:58

Ohh oke dam Lachen dat is een ander verhaal Haha!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 08:35

Ik dacht altijd dat Spider kleiner was als Wendy Bloos
Maar nu jij er zo langs staat lijkt ie toch best wel groot!!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:25

Ik blijf het nog steeds knap vinden dat je de "stap" om weer op Spider te gaan weer hebt ondernomen Vooral na je laatste rodeo. Hij ziet er nu echt braaf uit als jij erop hangt. Nu had hij dus niet de neiging om diegene die erbij stond te gaan claimen zoals bij Rocky? Best dapper eigenlijk van hem na zijn ervaringen! En ook van jou hoor. Je hebt jezelf al een heel stuk overwonnen denk ik zo.

Goed dat je ook weer eens een huppeltje hebt gemaakt! Je zit idd wat gespannen en daardoor houdt je haar ook wat meer vast. Probeer daar een volgende keer iig goed op te letten.
Die beweging met haar hoofd naar voren maken voor de hindernis deed ze toen bij mij ook. Ik denk dat het weinig te maken heeft met inschatten aangezien ze echt haar hoofd naar voren trekt. Ik had toen meer het idee dat ze het deed om te plagen, vandaar dat ik haar de laatste keer ook eerst wat opving voor de hindernis om te voorkomen dat ze dat deed. Misschien was dat bij jou ook zo? Ik weet niet hoe jij dit ervaart. iedereen heeft daar natuurlijk zijn eigen gevoel en mening over.

Heb je trouwens ook nog proefje geoefend? En het witte denkje al binnen?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 19:58

iwayalover schreef:
Nu had hij dus niet de neiging om diegene die erbij stond te gaan claimen zoals bij Rocky?
Hij deze neiging nog steeds, maar ik stond nu in de andere wei, die is kleiner en dus kon hij steun zoeken bij de omheining. Wanneer hij naar Emy ging (die mee was) dan maakte ik gewoon een ophouding met de teugels en stond hij stil Lachen Braaf paardje is het toch! Nu alleen nog stappen als ik erop hang/zit, alleen wilt niemand hem vasthouden en als ik eroverheen hang en hem in stap zet (met stem) dan zwabberd hij meteen alle kanten op.

Citaat:
Die beweging met haar hoofd naar voren maken voor de hindernis deed ze toen bij mij ook. Ik had toen meer het idee dat ze het deed om te plagen, vandaar dat ik haar de laatste keer ook eerst wat opving voor de hindernis om te voorkomen dat ze dat deed. Misschien was dat bij jou ook zo? Ik weet niet hoe jij dit ervaart. iedereen heeft daar natuurlijk zijn eigen gevoel en mening over.
Je weet dat ik van mening ben dat een paard (met hele enkele uitzonderingen) niets doet om te plagen, dus denk niet dat het daaraan ligt. Maar juist aan wat je zelf al zegt: Wij houden haar teveel vast. Jij hield haar veel vast zodat ze dan na de hindernis niet kon gaan bokken/gek doen, ik hield haar vast omdat ik gewoon bang was.
Je ziet ook de foto voordat ze zo gaat trekken, dat ik haar heel erg tegenzit, terwijl ze wel springt. Ik denk dat ze alvast wat teugel wil winnen voordat ze de sprong waagt. Toen ik de teugels los durfde te gooien deed ze het namelijk, volgens mij ook niet meer.
Volgende keer zal ik er eens wat beter op letten.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 20:29

Oke ik snap wat je bedoeld. ben benieuwd of het daar ook aan ligt. Zullen we nooit achter komen denk ik.

Maar hoezo wil niemand Spider vasthouden als jij erop zit?
Ik wil je er best een keer mee helpen hoor als je het vraagt. Zoveel erger als toen op straat kan het niet zijn Haha!