[NH] Parelli aan zee!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

[NH] Parelli aan zee!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 19:38

Komend weekend (10 t/m 12 juli) ga ik met 2 Parelli-vriendinnen naar het strand om 3 dagen lang intensief te oefenen.

We hebben helaas de DVD over Water Crossing niet gezien, maar zouden het wel leuk vinden als onze paardjes aan het eind van het weekend makkelijk de zee in zouden lopen.
Wie heeft ervaring met het wennen van zijn paard aan de zee???


Ohja, als mensen zin hebben om langs te komen, lijkt ons erg leuk om er de zondag of maandag een playday van te maken. Dus woon je in de buurt van Noordwijk of ben je bereid daar heen te komen, dan kun je met ons mee spelen. (pb of mail ff)

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.



Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:24

leuk joh, heel veel plezier!!!

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:04

heel leuk ik vind het echt jammer dat ik in zo'n uithoek woon.

Maar over het wennen in de zee, ook hier geld eigenlijk je moet het ze zelf eenbeetje laten uitzoeken. In het begin is het naturlijk eng dat water wat zo op je afkomt. Maar bij ons was het zo toen ze eenmaal methaar voeten erin stond vond zehet wel lekker, nu is het en echt zeepaard. Ze gaat verderde zee in dan ik wil, vind het zelf namelijk eng metdie stroming, bovendien als je erop zit wordt je draaierig als je naar beneden kijkt en je ziet het water terug gaan.

Vakantie in USA? doe eens wat anders kom naar Kentucky http://www.hiddencaveranch.com/
Een CURLY horse? wat is dat, wij hebben ze kijk op http://www.hcrcurlyhorses.com

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:23

Citaat:
2 Parelli-vriendinnen naar het strand om 3 dagen lang intensief te oefenen


Intensief...grapjas Haha!

Natural Horsemanshipdag Arnhem 8 en 9 September 2007!!
http://www.nharnhem.nl

callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 22:29

Haha, ja, jij hoeft niet aan het eind van die 3 dagen een compleet examen op video te hebben Tong uitsteken
ik zal dr maar niet bij zeggen dat het MAAR L1 is he Knipoog
BTW, kan jou ook wel uitdagen om [L2] OL & AL te tapen he Haha!

Maarre, verder niemand met ervaring met paarden en zee???

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:36

Gewoon hetzelfde als dat je andere nieuwe /enge dingen aanpakt : lekker nonchelant de tijd ervoor nemen en spelenderwijs steeds iets verder

Rena stond eerst ook te snurken / snorken en zich in allerlei bibberende bochten te wringen bij het zien van dat enge stromende goedje Nagelbijten / Gniffelen

Nadat ze het had leren kennen , plonsde ze idd ook veels te vlot veels te diep naar m'n zin erin.... Scheve mond

Je wordt echt duizelig als je zo volop in dat water staat en naar die golfjes kijkt...voel je dat paard nog zo onder je wiebelen omdat die ook een beetje draaierig wordt Clown

Rena wilde gerust tot voorbij haar borst in het water : ik niet

Ik ken dat knolletje en dan schrikt ze dalijk ineens , draait in een nanoseconde om om als een gek uit dat water te vluchten , en dan is de kans groot dat ik eraf val : dat tegenstromende water duwt je door de snelheid gewoon uit het zadel , en om nou zo'n blonde over-de-zeik-torpedo kwijt te raken Nagelbijten / Gniffelen Clown

Waarom naar Noordwijk en niet naar het autostrand hier in Oostvoorne , nu het nog open is Lachen

callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 22:57

Hmm, oostvoorne zou ook nog ooit kunnen. En je mag daar met paard gewoon op? Zijn er ook overnachtingsplekken voor mens en paard beschikbaar?

Hoe lang heb jij erover gedaan voordat Rena het water in liep?

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 06:59

Eerste keer heb ik het na 5 minuutjes gelaten voor wat het was ,
ze raakte al over de zeik bij het zien van dat golvende goedje....dat wilde ik voorkomen. Heb vanaf een meter of 5 vanaf de waterlijk staan kijken , dat vond ze al veels te dichtbij en daarmee was ik dus tevreden , om dan te gaan pushen geeft ook gelijk een vervelende ervaring.

We hebben hier ook aan de Brielse Maas gewoon een leuke fietsroute met een mini-mini-strandje , ik zorgde dat ik daar langs kwam (nonchelant / toevallig Haha! ) zodat ze het de volgende dagen weer zag zonder dat we er verder iets mee deden ....


Paar dagen later heb ik er even een kwartiertje de tijd voor genomen en toen ze eenmaal per ongeluk met 1 voetje erin stond viel het eigenlijk wel mee Tong uitsteken

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:02

Na een aantal minuutjes aarzeling liep 1 paard er zo in en de rest volgde braaf!!
Dat paard wat als eerste erin liep is overigens een heuse waterrat 'geworden'!
Als ze hem vrije teugel gaf op et strand rende hij zo et water in!

Dus wacht ff af, misschien dat er zo ene inloopt en de rest volgt dan wel!
Iig veel plezier!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers