Eigen paard én verzorgpaard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Eigen paard én verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 16:33

Begrijp me niet verkeerd, dit is totaal niet aanvallend bedoeld.
Maar ik snap niet dat sommige mensen die een eigen paard hebben ook nog een verzorgpaard erbij hebben.
Heb je het dan niet verschrikkelijk druk?
Ik vroeg me dit al een heel lange tijd af.
Misschien is er iemand die me het nu eindelijk eens uit wil leggen. Lachen

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:35

Er zijn ook mensen met meerdere eigen paarden, dus ik zie niet in waarom dit niet kan?
Het zou wel handig zijn als ze op de zelfde stal staan, dat wel!

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:39

Meerdere paarden of een verzorgpaard naast mijn eigen paard zou ik never nooit redden. Ik ben van 7 tot 10 met mijn paard bezig en dan hoef ik nog niet eens te mesten!! Al die karweitjes erbij van zadel poetsen, spullen wassen nog niet meegerekend.
Ik werk ook nog 40 uur per week en heb een vriend. Aan een echt sociaal leven kom ik niet eens toe!

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:39

Ik ken wel een aantal mensen die en een eigen- en een bijrijdpaard hebben Lachen Als je de tijd en zin er voor hebt zou ik niet weten waarom je het zou moeten laten. Voor mij persoonlijk zou het niet hoeven, ik heb het al vreselijk druk en ik houd zo nu en dan ook nog graag tijd over voor andere dingen als mijn paard Knipoog

cindy14
Berichten: 89
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:45

heyz
ik hebe en eigen paard daar ga ik 's avonds 3 uur naar toe (elke dag natuurlijk)
en dan uit school rond 16.00 uur doe ik ene half uur mijn verzorgpony bijrijden. Ik heb weinig tijd erdoor daarom rijd ik hem vaak maar 20 minuten!
maar hoe meer paarden/pony's je rijd hoe meer ervaring je opdoet en vooral nu het vakantie is heb ik er ruim de tijd voor!!
en andere dingen maka ik egwoon tijd voor!
groetjes cindy

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:59

Ik ken ook wel mensen die naast hun eigen paard een verzorgpaard hebben. Er gaat heeel veel tijd in zitten. Ik zou t zelf nooit doen. Ik heb zelf een verzorgpaard en vind het allemaal hardstikke leuk maar er is ook nog wel eens wat anders dan paarden!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:04

Naast mijn eigen paard die ik met mams (rijd niet meer) & zus (rijd wel) deel rijd ik zo'n 1x per week ook nog een paard van iemand anders.
En mijn zus heeft nog 3 ( Bloos! ) andere paarden waar zij op rijd.

Het voordeel van het paard dat ik rijd is dat ze op dezelfde stal staat als mijn eigen paard en aan reizen ben ik dus geen extra tijd kwijt.

En hoe ik dat verder met tijd doe...tja... Haha!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:29

ik heb een eigen paard en ik vind het hiernaast leuk om andere mensen ook nog te helpen.
daarmee rij ik hiernaast ook nog op meerdere paarden maar er hangen weinig verplichtingen aan omdat het niet je eigen paard is.

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 17:29

Bedankt voor de reacties. Lachen
Het is nu allemaal wat duidelijker geworden in mijn bolletje Haha!
Ik weet voor mezelf dat dat mij noooooit zou lukken, een verzorgpaard bij mijn eigen paard

Chris_Fire
Berichten: 1031
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: nuland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:47

heey,
ja een vriendin van mij had 2 verzorg shetlanders. Toen kreeg ze een eigen pony. Dan is het heel moeilijk om afscheid te nemen en niet meer naar die shetlanders te gaan. Ze gaat er niet zo super veel meer naartoe maar vooral nu een van de twee ziek is gaat ze wat vaker naar hun toe. Dus als je al een verzorgpony hebt voordat je een eigen pony krijgt is het moeilijk om dan afscheid te nemen als je niet eens per see weg hoeft.
xxxxxxxxjes margo

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:50

Ik had al een hele tijd een zooi verzorgpony's, daarna kreeg ik een eigen en bleef ik die anderen nog verzorgen (wel minder).
Ik had te vrijheid te komen (of niet) wanneer ik wilde, daardoor had ik geen tijd te kort en kon ik kleine knuffels blijven zien.

Ineke2

Berichten: 33106
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:00

Tot voor kort had ik naast mijn eigen 2 pony's ook nog een verzorgpony. Helaas is die nu overleden. Hij was al heel oud en het laatste jaar werd er niet meer op gereden. Ik nam hem nog wel mee uit wandelen en lekker knuffelen/poetsen Lovers

Hij stond op dezelfde stal als waar mijn pony's staan en ik deed hem niet iedere dag hoor alleen wanneer zijn eigenaresse niet kon en verder wanneer ik tijd/zin had Knipoog

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:03

Ik krijg ook weleens de vraag hoe ik het voor elkaar krijg om zo veel paard te rijden (nu heb ik vakantie, dus helemaal veel tijd. Tong uitsteken). Want ik ging / ga elke dag iig weg met Röskur, en vaak ritten van ongeveer 2 uur, als ik lekker de tijd heb zelfs iets langer. Ik heb daarnaast nog twee paarden waar ik niet zoveel mee hóef te doen (nog jong), sinds vrijdag trouwens pas want daarvoor hadden we dus twee paarden, nu drie (de nieuwe is van iemand anders maar die komt hier maar af en toe). Ik vind het leuk, aan school deed ik toch al haast niks voor we paarden kregen, in feite heb ik computertijd (ik zat echt ongezond lang achter de compu) ingeleverd voor paardentijd en het bevalt me goed. Haha! Ik zou het niet erg vinden om verzorgpony's te hebben; als ik bijv. een verzorgpony had gehad toen ik m'n eigen paardjes kreeg had ik die door blijven verzorgen! Maarja daar was ik veels te verlegen voor, om een verzorgpony te vragen... Tong uitsteken

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:52

Ik beschouw marquez als die van mijzelf (voor de preciese uitleg moet je me maar pb'en), maar voordat ik voor marquez ben gevraag verzorgde ik altijd een oud paardje Pepper, inmiddels 28.

Nu wilde ik eerst Pepper opzeggen omdat ik marquez ging doen. Maar de eigenaresse heeft me gesmeekt Haha! om hem in ieder geval nog voor een paar dagen te doen om een oogje in het zeil te houden.

Nu hebben we een heel team van 4 mensen die hem verzorgen en dat gaat prima OK dan! . Ik heb de taak op mij gekregen om als zeg maar manager van team-pepper te functioneren. Ik zorg dat er voer komt en ik bepaal wanneer hij een nieuwe baal krullen nodig heeft, en wanneer hij naar de hoefsmid of tandarts moet. Verder voer ik hem en doe zijn stal voor 2 dagen in de week.

De andere teamleden zorgen dat hij aandacht krijgt en lekker gepoetst wordt. Een van de teamleden is chynty hier op bokt.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:25

Op zich zie ik niet wat daar verkeerd aan is. Je ziet ook weleens gebeuren dat mensen voor hun eigen paard voor 2 dagen per week een verzorgster nemen en die 2 dagen dat hun vrij hebben hun een verzorgpaard nemen. Mijn idee is altijd dat je het beste leert paardrijden door op zoveel mogelijk verschillende paarden te rijden
Ideaal dus eigenlijk Tong uitsteken

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:26

Ik heb een eigen pony Andrew. Hij heeft spat en is daardoor regelmatig langere periode uit de running. Mijn wedstrijd droom viel in diggelen. Toen kreeg ik een pony aangeboden om mee te nemen naar de rijvereniging en dan moet je natuurlijk ook 1 keer oefenen in de week. Ik had al privéles bij de eigenaresse, dus dat werd les op die pony... En toen het goed ging, vroeg ze of ik niet wilde starten met haar...
Het is dus niet echt een verzorgpony, maar ik rijd haar zo'n 3, max. 4 keer per week bij eigenaresse thuis, in lessen en op wedstrijd.
Het is erg druk en ik heb een verzorgster erbij voor mijn eigen pony.
Maar wegdoen kan ik hem niet omdat hij dus allerlei kwalen heeft. En ik ken hem al zo lang... Je bent dan aan het beest gehecht (ook al is het af en toe een draak)
Nu wordt hij verzorgd, recreatief gereden af en toe en staat heerlijk met zijn kudde merries dag en nacht in de wei. Hij is gelukkig, ik erg druk, maar blij dat ik toch wedstrijden kan rijden zonder de druk en kosten van 2 eigen paarden...

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:29

Ik rijd naast mijn eigen paard nog een paar paarden voor iemand. Deze rijd ik niet elke dag.
Zo kan ik veel paarden rijden zonder veel paarden te moeten kopen.
Ik heb voldoende geld voor een eigen paard, maar heb niet voldoende geld om meerder paarden in pension te zetten. Door paarden voor andere te rijden, rijd ik toch meerdere paarden zonder er voor te moeten betalen.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 00:10

M'n zus had al een pony, maar ik was doodsbang voor paarden. Tot ik op 8 jarige leeftijd een A pony mocht verzorgen. Na een paar jaar toch ook op de eigen pony gaan rijden, kreeg er toen zelf 1 en volgend jaar komt de derde zelfs. en na 12 jaar verzorg ik m'n A pony nog steeds 2 tot 3X per week en doe m'n 2 eigen paarden er ook bij. Waarom niet? ik heb lol, de pony ook en ik heb er de tijd en het geld voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 00:31

Boomerang schreef:
Meerdere paarden of een verzorgpaard naast mijn eigen paard zou ik never nooit redden. Ik ben van 7 tot 10 met mijn paard bezig en dan hoef ik nog niet eens te mesten!!


In die tijd kan ik drie paarden doen, maar dan moet ik wel een beetje doorwerken (stapmolen is dan ook wel noodzakelijk).

Ik kan mezelf eigenlijk geen 3 uur bezighouden met 1 paard. Ik rijd misschien drie kwartier. Het opzadelen duurt enkele minuten, afzadelen en wassen duurt ook enkele minuten. Poetsen is niet tot nauwelijks nodig dankzij het wassen (paard is daardoor nooit echt vies). Na het wassen zet ik het paard in de molen en daar stapt hij nog een half uur of langer uit. Dankzij die molen hoef je dus geen uitstaptijd in je rijtijd op te nemen, want dat doet die molen al. Als je paard daarnaast ook nog gewoon los loopt overdag, scheelt dit een heleboel tijd bij het losrijden (paard komt immers niet 'stijf' van stal, maar is rustig in beweging geweest).

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 01:43

Als ik een beetje doorwerk doe ik er twee binnen twee uur. Incl. poetsen, mesten, voeren en natuurlijk rijden. Ik vind het ook vaak niet nodig om een heel uur op paard te zitten. Als ie goed loopt in 40 minuten en ik heb alles bevestigd wat ik wou doen die dag vind ik het ook genoeg en stap ik nog een minuut of 5 uit.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:44

Als ik mijn paard op de manege zou hebben gestald waar mijn (ex)verzorgpaard ook staat (maar mijn voorkeur ging uit naar de privestalling van goede vrienden) dan had ik Pepper (zie ook het berichtje van Snepje1 hierboven, we hebben het over hetzelfde paard) ook nog steeds een paar dagen in de week blijven doen. Wat voor een moeite is het om twee of meerdere paarden per dag te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:48

ik heb naast kawa ook regelmatig een jong paard in training gehad.
kawa hoeft niet dagelijks gereden te worden en een jong paard ook niet, dus dat gaat goed Lachen
voor knuffelen en poetsen heb ik dagelijks wel tijd Lachen

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:50

Ik sta op een pensionstalling, en we helpen elkaar altijd. Van een keer voor elkaar deken verwisselen, longeren als iemand een paar dagen niet kan, of een keer rijden. Met vakanties dus regelmatig meerdere te verzorgen, maar echt verzorgpaard heb ik niet. Mijn paard wordt ook altijd erg jaloers als ze ziet dat ik met een ander bezig ben.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:51

Ik heb een oudje waar ik niet meer op rijd. Af en toe rijd ik een pony bij als de eigenaresse niet kan en iedere vriidag rijd ik een paard bij. Binnenkort heb ik vakantie en de eigenaresse is 2 weken weg en dan doe ik hem helemaal. Hij staat op dezelfde stal en als mijn paard binnen staat kijkt hij vaak wel jaloers. Ik werk iedere dag tot 16.00/16.50 en de tal is vlakbij dus dan ga ik gelijk door.

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:51

als ik nu een eigen paard kreeg, dan zou ik nog steeds naar mn verzorgpaard gaan end ie ook berijde, die was er als eerst, ik zou het niet kunnen laten om hem ineens in de steek te laten omdat ik een eigen paard heb, dat kn ik gewoon nie

[edit] toetsenbord doet vaag dus vandaag dit rare stukje