Wanneer startkaart aangevraagd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Wanneer startkaart aangevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 16:34

Ik rij nu een week of 3 een 5 jarige schimmelmerrie, ze is fijn aan het been, kent alle basis t/m L dressuur en de combi gaat ook steeds beter.. ik wil ontzettend graag wedstrijden rijden en die mogelijkheid word me ook gegeven, maar wanneer kan ik een startkaart aanvragen of vinden jullie het verstandig om aan te vragen?
Ik weet dat er geen tijd aan vast te knopen is, maar wat vinden jullie een goed begin om te starten?
Voor het idee even een foto van ons samen :

Afbeelding

Ik ben dus ook nieuwsgierig wanneer jullie je startkaart hebben aangevraagd!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:39

op de foto loopt ie super.
ik denk dat je al makkelijk een strartkaart kan aanvragen. als je alle basis dingen al kunt en je kan ook al een paar handelingen van de L-dressuur ben je er zeker wel klaar voor.
op dit tijdstip ben ik ook begonnen met me pony en zo ga ik het nu ook bij mijn nieuwe paard doen.
veel succes ermee.

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:42

zodra je zin hebt kun je een startkaart aan vragen je kan dan vast ervaring op doen.Maar als je wil gaan voor de winstpunten kun je het beste pas gaan aanvragen als je paard in stap, draf en galop nagevelijk blijft en de overgangen ook al redelijkrond zijn.De goede galop moet eigenlijk geen probleem meer zijn.
wil je echter een snelle doorstroom kan hij bgeter al helemaal L klaar zijn voor je gaat starten.

Lodewijk starte ik voor het eerst toen hij 2 maanden onder het zadel was (173 punten) Orbaldo pas na een jaar (161 punten)

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:21

Voor de B is een heel ontspannen en constante beeld erg belangrijk. Er wordt toch wel iets nageeflijkheid gevraagd. Ik kan hier wel van een foto beoordelen (zo te zien kan je direct starten Knipoog ) maar een foto is maar een moment opname! Het overleggen met je instructie lijkt me de beste oplossing.

Ik was erg onzeker over het aanvragen van een startkaart, aangezien Mirk af en toe een enorme heet hoofd is, maar ik kwam direct de eerste keer thuis met 176 punten *oops * Haha!

:){

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:42

Gewoon doen! Het ziet er netjes uit Haha!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:46

kan je gewoon aan vragen, en wanneer jullie er klaar voor zijn, beginnen met wedstrijden Lachen

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 18:37

De eerste tijd wil ik alleen voor de ervaring gaan, het is voor mij erg lang geleden is voor haar voor het eerst. Ze heeft een constante aanleuning in alle 3 de gangen, alleen in de overgangen is ze nog ietwat twijfelig, maar daar werken we aan..

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:52

ik zou het gewoon doen. je kan van een protocol ook een boel leren(okee wel jury afhankelijk maar als je van verschillende mensen ongeveer hetzelfde hoort)
er zijn mensen die knhs starten die hun paard echt niet nageeflijk rijden, en de basis niet eens goed beheersen. die doen het gewoon voor de ervaring, hoemeer ervaring met verschillende wedstrijden op die leeftijd hoe beter.. naar mate jij en je paard ervarener worden met mekaar komen die punten vanzelf binnen. je moet alleen neit te overhaasten.. bij de b mag je tot 20 punten blijven.. benut die punten als je denkt ze nodig te hebben.. niets is zo fout als snel naar een hogere klasse willen en dan niet klaar zijn..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Ethelate

Berichten: 21108
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:58

Ik ben nu bezig met alles regelen, nu ze bijna 7 maanden onder het zadel is. Maar ga pas met het indoor beginnen, dus heb nog even de tijd. En wil alvast een paar keer op vreemd terrein gaan rijden. Want op stal kan ze een net proefje lopen, maar dus geen idee hoe dat op vreemd terrein lukt.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:03

Ik zit een beetje in diezelfde situatie, weet ook niet precies wanneer ik Tiffany moet gaan starten Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers